بودجه کلان یک فیلم را می‌توان بین چند فیلم تقسیم کرد/ عده ای بایکوت و حذف شده‌اند | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۶
محسن محسنی‌نسب در گفتگو با صبا:

بودجه کلان یک فیلم را می‌توان بین چند فیلم تقسیم کرد/ عده ای بایکوت و حذف شده‌اند

محسن محسنی‌نسب از اینکه بودجه ساخت فیلم در کشور عادلانه توزیع نمی شود، انتقاد کرد.

محسن محسنی‌نسب کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده سینما در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا بیان کرد: معمولا فیلمسازان درباره فیلم‌ها تند نظر نمی‌دهند اما وقتی تفاوت و تمایز در نمایش، ساخت و تخصیص بودجه برای فیلم‌ها وجود دارد، طبیعی است که صدای ما از این بی عدالتی بلند شود.

وی ادامه داد: من فیلمساز دفاع مقدس هستم و سال‌هاست که می‌خواهم فیلم دفاع مقدسی بسازم و فیلمنامه‌هایی نیز در این زمینه دارم اما هر زمان که مراجعه می‌کنم بودجه نیست. آخرین فیلمی که من ساخته‌ام بودجه‌اش یک بیستم بودجه فیلمی است که ابراهیم حاتمی کیا ساخته است. بخش دولتی و دیگر بخش‌ها وظیفه دارند از سینمای ارزشی و فیلمسازان این عرصه که قبلا فیلم‌های دفاع مقدسی و ارزشمند ساخته‌اند و جوایزی واقعی و بدون رانت گرفته‌اند، حمایت کند اما متاسفانه این افراد دیگر در چرخه سینما وجود ندارند.

این کارگردان سینما تاکید کرد: الان باید برویم و بررسی کنیم که حسن کاربخش فیلمسازی که اولین جایزه سینمای دفاع مقدس را برای فیلم «دیار عاشقان» خود گرفت و پرویز پرستویی را به سینمای دفاع مقدس معرفی کرد، کجاست؟ چرا به طور کلی از سینما حذف شد؟

محسنی‌نسب افزود: طبیعتا سهمی از این بودجه کلان باید به فیلمسازان دیگری که تمام عمر در این زمینه کار کرده‌اند و اساسا در سینما حضور دارند، داده شود. مگر تا چه زمانی می‌توان با بودجه بخش خصوصی فیلم‌های ارزشی ساخت.

وی با اشاره به اینکه با یک دهم بودجه‌ای که «خروج» ساخت شده می‌تواند یک فیلم ارزشمند دفاع مقدسی بسازد، گفت: «خروج» اگر اکران می شد در گیشه فروش قابل توجهی نمی کرد و برخورد جامعه با فیلم در فضای سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر این موضوع را نشان داد. حاتمی‌کیا اگر تصمیم به تجربه و ریسک در زمینه اکران اینترنتی داشت ابتدا فیلم را از سرمایه‌گذار خریداری می کرد سپس می دید که برگرداندن سرمایه چقدر سخت است.

محسنی‌نسب ادامه داد: البته با این حجم از تبلیغات عده‌ای هستند که برای حس کنجکاوی می‌خواهند «خروج» را ببینند اما تماشاچی این فیلم محسوب نمی‌شوند.

تهیه‌کننده فیلم «فروپاشی» عنوان کرد: همانگونه که بودجه‌های کلان را به افراد خاص می‌دهند باید به فیلمسازانی هم که در این مسیر ثابت کرده‌اند به مسایل ارزشمند توجه دارند و علاقه‌مند هستند، بودجه‌های تعلق بگیرد تا ببینیم آن‌ها چه می‎سازند. در حال حاضر حسن کاربخش و رحیم رحیمی پور که با یک آرمان‌هایی وارد چرخه سینما شدند کجا هستند؟ چرا از آن‌ها حمایت نشد؟ همین موضوع باعث می‌شود فیلم فاخر تولید نشود. فیلم فاخر بر اساس بودجه منطقی ساخته می‌شود اما وقتی به همه پرداخت نشده است طبیعتا فیلم رقابتی نیز ساخته نمی‌شود.

محسنی‌نسب با اشاره به اینکه دست برخی از فیلمسازان از فضای مجازی و تبلیغاتی کوتاه است، گفت: این فضا دست عده‌ای خاص است و طبیعی است که بتوان برای فیلم های خاص در این حوزه هم تبلیغ کرد.

وی در پایان گفت: چرا تعدادی از فیلمسازان ارزشی که نسبت به مسایل کشور بی‌تفاوت نیستند باید الان در خانه‌های خود نشسته باشند. من می‌خواهم این موضوع به گوش مسئولان برسد که واقعی نگاه کنند و سراغ فیلمسازانی که در این سال ها بایکوت شده اند و فیلمنامه‌هایشان مرتب در شوراها رد می شود بروند.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۵/۱۷۵/۹۵۵/۵۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۸/۸۷۸/۰۶۶/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۷۸۰/۵۰۳/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۶۰۴/۷۷۵/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۶۳۳/۸۸۲/۵۰۰
  • استاد
    ۱/۰۰۱/۲۱۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۴۰۳/۳۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۶۷/۸۲۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۹۵/۰۷۰/۰۰۰