به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از هالیوودریپورتر، کمپانی یونیورسال بدون ذکر هرگونه عدد و رقمی اعلام کرد انتشار دیجیتالی انیمیشن موزیکال «تور جهانی ترولها» در تعطیلات عید پاک، رکورد فروش فیلم در تاریخ این بستر را شکسته است.
این حرکت یونیورسال و انتشار یک محصول درجه الف به صورت دیجیتال، بدون اکران آن در سالنهای سینما، بدعتی بزرگ و قابل توجه به حساب میآید که به دلیل خاموشی تقریبا سراسری سالنهای سینمای جهان در دوره شیوع ویروس کرونا رخ داده است.
یونیورسال این انیمیشن ساخته شده توسط کمپانی دریمورکز را با قیمت ۱۹٫۹۹ دلار برای اجاره به مدت ۲ روز و از طریق سرویسهای محتوای آنلاین ارایه کرده است. البته این فیلم در معدود سالنهای سینمایی که همچنان باز هستند نیز به نمایش درآمده ولی یونیورسال از جزییات فروش آنها حرفی به میان نیاورده است.
پیش از این رکورد بالاترین میزان فروش افتتاحیه در میان آثاری که یونیورسال به صورت دیجیتال عرضه کرده است به «دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی» تعلق داشت، اما بنابر اطلاعاتی که منابعی موثق از داخل این کمپانی خبر دادهاند، این طور بر میآید که «تور جهانی ترولها» این میزان را حداقل به میزان ۱۰ برابر افزایش داده است.
این انیمیشن که دنباله «ترولها» محصول سال ۲۰۱۶ است هماکنون رتبه نخست پایگاههای محتوای آنلاین گوناگونی چون آمازون، اپل، کامکست، یوتیوب، دایرکت تیوی و فاندانگو را در اختیار دارد.
یونیورسال امیدوار است این تجربه جوابی برای این پاسخ باشد که مخاطبان تا چه میزان حاضر هستند برای تماشای یک اثر سینمایی گروه الف در قالب دیجیتال، هزینه کنند.
گروهی از سینماداران آمریکایی ضمن محکوم کردن ابتکار یونیورسال برای دور زدن اکران سینمایی – که حداقل میبایست ۳ ماه به طول میانجامید – پتانسیل بازدهی سیستم نمایش خانگی و دیجیتال برای اینگونه آثار شاخص و پرخرج را زیر سوال بردند، اما گروهی از تحلیلگران بازار سرمایه عقیده دارند از قضاوت شتابزده در این باره باید پرهیز کرد.
لازم به ذکر است که در سیستم نمایش خانگی، بر خلاف باکسآفیس، آمار فروش هر فیلم به صورت جداگانه منتشر نمیشود. حال باید دید آیا یونیورسال در روزهای آینده در این باره روشنگری خواهد کرد یا خیر.
اشکان مزیدی
انتهای پیام/