به گزارش خبرگزاری صبا، موسسه محک که به حمایت از کودکان سرطانی اختصاص دارد، اقدامات خود را در روزهای انتشار ویروس کرونا به شرح زیر تشریح کرد.
«محک به عنوان سازمانی با دغدغه حفظ سلامت جامعه و به عنوان نخستین سازمان مردمنهاد در ایران به واسطه تغییر لوگوی خود همراه اقدام جهانی فاصلهگذاری اجتماعی شد و این اقدام را با ارزشها، خدمات و دغدغههای خود در دوران شیوع کرونا پیوند زد.
این مؤسسه به منظور حفظ سلامت جامعه و عمل به مسئولیت اجتماعی خود، فاصلهگذاری اجتماعی را از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا رعایت کرده و همراه با این دغدغه جهانی، به بیان خلاقانه اقدامات خود در زمینه مبارزه با شیوع کرونا، دغدغهها و چالشهاى خود در این دوران، ارائه خدمات حمایتی و درمانی به کودکان مبتلا به سرطان و خانوادهشان و اهمیت ارزش جان انسانها پرداخته است.
اقدامات محک برای کودکان مبتلا به سرطان و خانواده هایشان:
-پرداخت هزینههاى دارو و درمان با تلاش برای حداقل رفت و آمد خانواده
-ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به طور مداوم
-همراهی هر روز مددکاران اجتماعی با خانوادهها
-تماس تلفنی روزانه با بیماران بستری در شهرهای مختلف ایران از سوی روانشناسان و انجام مشاوره برای آنها
-تولید ویدیوی آموزش کاردستی توسط داوطلبان و ارسال به صورت مجازی و تلاش برای هنردرمانی و تداوم کودکی
-تولید فایلهای صوتی قصهگویی توسط داوطلبان و ارسال برای کودکان از طریق موبایل
-تسهیل اقامت خانوادههاى ساکن شهرستان در تهران
-ایجاد ارتباط با متخصصان آنکولوژی و عفونی برای ارائه خدمات بهتر
-اهدای مواد غذایی و بستههای بهداشتی به کودکان مبتلا به سرطان از ابتدای اردیبهشت ماه
-ارائه تجهیزات بهداشتی مقابله با کرونا به کودکان مبتلا به سرطان در بیمارستانهای تهران و شهرستان
اقدامات محک در زمینه نیکوکاران:
-گسترش کمک از طریق کدهای USSD و اپلیکیشنهای پرداخت
-بازطراحی وبسایت محک برای دسترسی راحت نیکوکاران و ایجاد حساب کاربری در سایت و تسهیل پرداخت آنلاین
-ارسال دیجیتال نماد همدردی و تبریک محک
-فروش آنلاین محصولات محک در وبسایت
-تعریف روش جدید حمایت از کودکان مبتلا به سرطان با تکیه بر تأمین هزینه ماسک و تجهیزات بهداشتی حفاظت از کرونا
اقدامات محک برای سلامتی نیکوکاران، جامعه، کارکنان و داوطلبان:
– کاهش حضور و رفت و آمد کودکان و خانوادههایشان در دفاتر مددکاری محک در سراسر کشور و ایجاد تسهیلات لازم جهت ارائه خدمات
-تغییر برخی فعالیتهای جلب مشارکت و انجام دادن آن با شکل جدید و فاصلهگزینی مثل تعطیلی دفاتر و قلک تا یک مدت و اکنون هم راهاندازی آنها با شیوه متفاوت و تمهیدات بهداشتی
-عدم توزیع نمادهای همدری و تبریک و جایگزینی با روش دیجیتال برای نیکوکاران
-ایجاد بالاترین سطح استاندارد و امنیت بهداشتی در بیمارستان فوقتخصصی سرطان کودک محک
-کاهش حضور پرسنل مؤسسه با شناسایی بستههای دورکاری
-متوقف کردن فعالیت کادر غیردرمانی در بیمارستان محک و استقرار آنها در ساختمان طرح توسعه محک
-توزیع تجهیزات بهداشتی شامل ماسک و مواد ضدعفونی به کارکنان و نیز استقرار در دفاترى که از اول اردیبهشت مجدد فعالیت مىکنند و در نظر گرفتن موازین بهداشتی در توزیع قلک به درخواست نیکوکاران
اقدام بینالمللی تغییر لوگو برندهای مطرح جهان، میتواند زمینه بالابردن آگاهی جامعه نسبت به این بحران جهانی را بالا ببرد. محک نیز به عنوان سازمانی که همواره دغدغه حفظ سلامت جامعه را دارد، به عنوان نخستین سازمان مردمنهاد در ایران همراه این کمپین جهانی شد.
زندگی فرزندان کوچک محک سالهاست که با فاصلهگذاری اجتماعی عجین شده است چرا که ضعف سیستم ایمنی بدن کودکان مبتلا به سرطان، آنها را در برابر کوچکترین ویروس و میکروبی ضربهپذیر میسازد. بچههای محک برای پیروزی در مسیر مبارزه با سرطان، سخت تلاش میکنند و اکنون که شرایط برایشان سختتر شده است، تلاش میشود با حفظ فاصله اجتماعی درمان آنها متوقف نشود. اما تداوم این مسیر سخت بدون همراهی نیکوکاران ممکن نخواهد بود و اکنون در این روزهای پر دغدغه بیشتر از هر زمان دیگری دلگرم به حضور و حمایت نیکوکاران هستیم تا با هم از این روزهای سخت با سلامتی عبور کنیم و این سلامتی شامل حال کودکان مبتلا به سرطان نیز شود.
شما نیکوکاران گرامی میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص جزئیات تغییر لوگو و اقدامات محک در راستای فاصلهگذاری اجتماعی به کلید «دستامون دور شده، قلبامون نزدیک» مراجعه کنید یا با انتخاب کلید «کمک آنلاین» مستقیماً کمکهای نقدی خود را برای تأمین هزینه دارو و درمان کودکان مبتلا به سرطان به محک برسانید.»
انتهای پیام/