کرونا جز عقب‌ماندگی مالی برای هنرمندان نداشت/ پرداخت حق بیمه‌ها | پایگاه خبری صبا
امروز ۳ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۵۷
مدیرعامل خانه موسیقی ایران:

کرونا جز عقب‌ماندگی مالی برای هنرمندان نداشت/ پرداخت حق بیمه‌ها

حمیدرضا نوربخش تاکید دارد که وقوع بحران کرونا ضربه بزرگی به اقتصاد هنر زد به ویژه که فعالیت نوروزی هنرمندان را کنسل کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از خانه موسیقی، برنامه «ارغنون» با موضوع کنسرت‌های آنلاین در تماس تلفنی با حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی ایران و علیرضا ایرانی‌نژاد ‌منتقد و خبرنگار موسیقی و روی آنتن رادیو گفت ‌و گو رفت.

در این برنامه حمیدرضا نوربخش درباره ارائه کنسرت‌ها در بستر آنلاین گفت: کرونا فعالیت روزمره تمام مشاغل از جمله فرهنگ و هنر را با مشکل رو به رو کرده و این در موسیقی عیان است و موسیقی نواحی در شاخه‌های اجرایی و آموزش هم با مشکل رو به رو شده است.

وی افزود: این کنسرت‌های آنلاین فرصتی برای موسیقی ایجاد می‌کند، اما به زیرساخت‌های تکنولوژی و نگاه جدی دولت‌ها به موسیقی احتیاج دارد. باید جامعه نسبت به این ظرفیت‌ها آگاه باشد که می‌توانیم از آن بهره ببریم و نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم. این تهدید را برای بازنگری می‌توانیم به فرصت تبدیل کنیم و باید به تمام این مسائل فکر کرد.

مدیرعامل خانه موسیقی ایران درباره راهکارهایی که در مدت بیماری کرونا برای رفع دغدغه هنرمندان داشته است، توضیح داد: ما از شروع کرونا برای جبران ضررها و دغدغه‌های معیشتی هنرمندان تلاش کردیم و با همکاری و تعامل با صندوق اعتباری هنر قرار شد کارهایی برای پرداخت بیمه هنرمندان انجام شود. بسته‌ای هم در قالب برآورد خسارت به عرصه فرهنگ و هنر به وجود آمد که طبق آن خسارات بالغ بر هزار میلیارد تومان بود و امیدوارم محقق و بخشی از خسارت اهل فرهنگ و هنر جبران شود.

وی افزود: ما روزهای سختی را گذراندیم چون پیش‌بینی افزایش درآمد برای اهل هنر ایام نوروز بود که به دلیل کرونا حاصل نشد. تا به سازوکار لازم نرسیم، این ایام چیزی جز عقب افتادگی مالی برای هنرمندان ندارد.

علیرضا ایرانی‌نژاد نیز با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی برگزاری کنسرت‌های آنلاین هیچ تأثیر فراگیری ندارد، گفت: همه کنسرت بوچلی را در کلیسای میلان دیدند و لحظه پایان کنسرت حدود دو میلیون و ۸۳۱ هزار نفر فقط از طریق یوتیوب بیننده آن بودند. ما این اتفاق مشابه را در اینستاگرام هنرمندان می‌بینیم که هیچ محدودیت یا پهنای باندی در ارسال و ارائه آن ها وجود ندارد.

وی با اشاره به بسترسازی اینترنتی درست در کشورهای دیگر بیان کرد: کنسرت بوچلی بدون لحظه‌ای توقف به دلیل پهنای باند مناسب، کاملا با کیفیت پخش شد و حتی دو دقیقه تأخیر برنامه هم به شمارش معکوس رسید. مشابه این اتفاق را در کنسرت‌های آنلاین نوروزخانه و یک پلتفرم پخش موسیقی از برج میلاد داشتیم.

این پژوهشگر موسیقی عنوان کرد: ما نمی‌توانیم پهنای باندی برای برنامه آنلاینی داشته باشیم که مخاطبان بدون قطع و وصل آن را ببینند. ما چطور می‌توانیم با این پهنای باند اینترنت ضعیف داعیه جهانی کردن هنر را داشته باشیم؟

این منتقد با نگاهی به آینده موسیقی از منظر دیجیتالی‌ شدن، گفت: فارغ از زیرساخت‌های ضعیف، نسل دهه ۷۰ را طوری می‌بینم که زودتر از دهه ۵۰ درصدد رفع مشکل خواهد بود و توانایی این بچه‌ها خیلی بیشتر از نسل ماست و به این نسل بیش از پیش امیدوارم.

انتهای پیام/

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۱/۳۵۴/۰۳۵/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۵/۳۲۳/۷۹۱/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۱۴۲/۱۱۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۰٬۷۰/۷۸۴/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۲۴۶/۰۲۷/۵۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۸۰/۷۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۸/۶۶۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۸۳/۳۵۰/۰۰۰