«یقه سفیدها» امیدوار به رقابت در جشنواره ملی فیلم فجر/ تصاویر جدید فیلم رونمایی شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۳۰
شهرام مسلخی به صبا گفت:

«یقه سفیدها» امیدوار به رقابت در جشنواره ملی فیلم فجر/ تصاویر جدید فیلم رونمایی شد

تهیه‌کننده و کارگردان فیلم سینمایی «یقه سفیدها» معتقدست حضور در جشنواره ملی فیلم فجر به دیده شدن بیشتر آثار منجر می شود.

شهرام مسلخی تهیه‌کننده و کارگردان فیلم سینمایی «یقه سفیدها» که فیلمبرداری آن به پایان رسیده و مراحل فنی را پشت سر می‌گذارد تا خود را برای حضور در سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر آماده کند در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا با اشاره به متفاوت بودن موضوع این فیلم با دیگر کارهایش، درباره چرایی برعهده گرفتن تهیه‌کنندگی و کارگردانی گفت: نگارش فیلمنامه «یقه سفیدها» توسط فرزاد گودرزی به پایان رسیده و آماده ساخت بود و به دنبال یک کارگردان برای ساخت آن می‌گشتند که فیلمنامه را برای من آوردند. باتوجه به اینکه ساختار فیلمنامه کمدی اجتماعی بود و من قبلا در این حوزه کار نکرده بودم، حساسیت‌هایی به خرج داده، اصلاحیات و نظراتی روی فیلمنامه انجام دادم که بعد از آن‌، فیلمنامه‌ای شد که به نظر من مناسب بود.

وی درباره چگونگی برعهده گرفتن کار تهیه‌کنندگی فیلم عنوان کرد: آن‌ها به دنبال تهیه‌کننده هم می‌گشتند و چون خودشان سرمایه‌گذار داشتند و البته محدودیت بودجه‌ای که بود، به من پیشنهاد دادند که تهیه‌کنندگی کار را هم بر عهده بگیرم و به این دلیل که هم در آن زمان کار دیگری را به عنوان تهیه‌کننده در دست نداشتم و هم چون دوست داشتم مقداری از مسئولیت کاری را که کارگردانی آن را برعهده دارم بپذیرم پس تهیه‌کنندگی آن را هم قبول کردم.

مسلخی از تفاوت‌های حضور داشتن یا نداشتن یک تهیه‌کننده در کنار کارگردان اظهار کرد: ویژگی‌های آن نسبت به وقتی تهیه‌کننده بالای سرت است کم‌تر است. معمولا وقتی تهیه‌کننده داشته باشی مسئولیت کارگردان و فشار کاری روی تو خیلی کم‌تر است، وقتی که پشت مانیتور قرار می‌گیری نگران خیلی از چیزها نیستی و تمرکز بیشتری روی کار کردن داری. حتی خود من وقتی که در پست تهیه‌کننده قرار می‌گیرم، سعی می‌کنم کمی فشار کار را روی دوش خود بیندازم که فشار کم‌تری روی کارگردان باشد و نگاه عمیق‌تری نسبت به فیلم داشته باشد. الان که در سینمای ایران تهیه‌کننده‌های خوبی داریم که می‌توانند به کارگردان کمک کنند، خیلی بهتر می‌شود اگر تهیه‌کننده کار خودت نباشی.

کارگردان فیلم «عاشق‌ها ایستاده می‌میرند» ادامه داد: تهیه‌کنندگی این کار برای من این ویژگی را داشت که دستم در انتخاب بازیگران بازتر بود و روی فیلمبرداری‌ای که دوست داشتم تمرکز کردم. ویژگی‌های این‌چنینی داشت ولی فشار کار هم روی من بیشتر بود. قطعا وقتی یک تهیه‌کننده با تجربه‌تری کنار منِ فیلمساز قرار بگیرد خیلی جاها می‌تواند مفید واقع شده و کمک و هم‌فکری کند.

دیده شدن و نقد فیلم توسط اهالی رسانه از کسب جایزه مهم‌تر است

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره چرایی حضور در جشنواره ملی فیلم فجر گفت: به نظر من جشنواره ملی فیلم فجر ویترینی از سینمای ایران است و به دلیل تبلیغاتی که در جشنواره برای فیلم می‌شود یا نقدهایی که توسط اصحاب رسانه به فیلم می‌شود، همه دوست دارند در آن حضور پیدا کنند. برای من دیده شدن و نقد فیلم توسط اهالی رسانه از کسب جایزه مهم‌تر است.

این کارگردان درباره نقدهایی که به فیلم می‌شود، بیان کرد: جدا از نقدهای مخربی که وجود دارد، نقدهای خوبی هم است که همیشه به فیلمساز کمک می‌کند تا دوباره فیلم را تدوین کرده و اصلاحاتی را در آن انجام دهد.

او درباره تبلیغات فیلم در صورت اکران عمومی و دیده شدن توسط پخش‌کننده‌ها تصریح کرد: اینکه فیلم در سالن جشنواره ملی فیلم فجر اکران می‌شود، تبلیغات خیلی خوبی برای آن دارد تا نگاه سینمادار و پخش‌کننده به فیلم‌هایی که به جشنواره می‌آید ویژه‌تر باشد، تبلیغات خوبی که در جشنواره برای فیلم می‌شود در فروش تاثیرگذار است. به نظر من جشنواره ملی فیلم فجر ویژگی‌های زیادی دارد که هر کس بگوید من دوست ندارم در آن شرکت کنم دروغ می‌گوید.

کارگردان فیلم «هیلانه» با اشاره به بخش‌ های مختلف رقابتی در جشنواره تاکید کرد: در بعضی از فیلم‌ها محتوا و فیلمنامه نقطه قوت است اما ممکن است فیلم‌هایی هم به جشنواره آمده باشند که فیلمبرداری، صداگذاری، تدوین و … خوبی داشته باشند. همیشه در جشنواره همه آدم‌ها راضی نیستند اما آن‌طور که در ایران جا افتاده جشنواره ملی فیلم فجر به نوعی ویترین سینماست و برای هر فیلمسازی حضور در آن مهم است.

مسلخی در پایان باتوجه به اهمیت حضور مخاطبان در جشنواره خاطرنشان کرد: به امید اینکه مثل سال‌های گذشته با کمی محدودیت اکران عمومی هم داشته باشیم. تمام ارزش جشنواره به مخاطب آن است همانطور که ما فیلم می‌سازیم همه امیدمان این است که آن را در کنار مردم در سینما ببینیم، به خصوص فجر که مخاطب تخصصی‌تری دارد.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۱/۳۵۴/۰۳۵/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۵/۳۲۳/۷۹۱/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۱۴۲/۱۱۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۰٬۷۰/۷۸۴/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۲۴۶/۰۲۷/۵۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۸۰/۷۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۸/۶۶۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۸۳/۳۵۰/۰۰۰