«مارپیچ»؛ فیلمی ناامیدکننده که طرفداران «اره» دوستش دارند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۵
با آثار تصویری روز جهان آشنا شوید؛

«مارپیچ»؛ فیلمی ناامیدکننده که طرفداران «اره» دوستش دارند

فیلم «مارپیچ» نهمین قسمت مجموعه «اره» است که با فروش خود در این روزها، مجموع فروش این فرنشایز سینمایی را به یک میلیارد دلار رسانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صبا، در سال ۲۰۰۴ جیمز وان چینی تبار به همراه لی وانل تصمیم به ساخت یک فیلم ترسناک در زیرشاخه «اسپلیتر» گرفت. این فیلم که عنوانش «اره» بود با بودجه یک میلیون دلاری ساخته شد و البته موفقیتی استثنایی کسب کرد و فروش فیلم در آن سال به عدد ۱۰۳ میلیون دلار یعنی نزدیک به ۸۵ برابر بودجه اش رسید.

این موفقیت، سازندگان فیلم را برآن داشت تا به دنبال ساخت دنباله های آن باشند؛ دنباله هایی که امسال تعدادشان به قسمت نهم هم رسید و البته در همین چند روز گذشته مجموع فروش این فرنشایز سینمایی به عدد حیرت انگیز بیش از یک میلیارد دلار نیز رسید و همین می تواند یک دلیل خوب برای معرفی این نهمین بخش از مجموعه سینمایی «اره» باشد.

هشت فیلم اول این مجموعه عمدتا حول کاراکتر قاتل زنجیره ای جان کرامر معروف به قاتل جیگ‌ساو (قاتل اره مویی)  می گذرد. جان کرامر یک بیمار سرطانی نزدیک به مرگ است. او به جای کشتن کامل قربانیان خود، آنها را در موقعیت هایی گرفتار می کند که به گونه ای آن را آزمایش یا یک بازی می نامد. کرامر می خواهد از طریق شکنجه های جسمی یا روانی اراده این افراد برای بقا را آزمایش کند. او معتقد است که اگر این افراد زنده بمانند، بازسازی و احیا می شوند.

حالا اما در نهمین قسمت این فیلم با عنوان «مارپیچ» که از حضور ستاره هایی چون کریس راک و ساموئل ال. جکسون بهره می برد، خبری از جان کرامر و بازیگرش توبین بل نیست. فیلم قصه کارآگاه پلیسی با بازی کریس راک است که درگیر ماجرای پیچیده یک سری قتل وحشتناک می شود؛ قتل هایی که شباهت به جنایت های جان کرامر همان قاتل اره مویی دارد.

نقدهای کوتاه از فیلم:

تیتی استرن-انزی منتقد کهنه کار اهل ایالت اوهایو یکی از معدود منتقدانی بوده که فیلم را دوست داشته است. او درباره فیلم «مارپیچ» نوشت: باید اعتراف کنم فیلم را دوست داشتم و به نظر من این فیلم فرصتی عالی برای برگشتن به سالن های سینما است.

کلودیا پاییگ منتقد «فیلم ویک» درباره «مارپیچ» نوشت: در اینجا بازیگرهای واقعا خوبی را در به غایت معمولی شاهد هستید.

بث آکوماندو منتقد وبسایت «کاپی‌بی‌اس» درباره این فیلم ترسناک اینگونه نوشت: اگر از طرفداران مجموعه فیلم های «اره» یا از طرفداران کریس راک هستید فیلم را تماشا کنید در غیر این صورت چیز جذابی وجود ندارد.

اسکات ویلسون منتقد نیز درباره فیلم چنین گفت: «مارپیچ» همانند خیلی از فیلم های «اره» در طرح و تئوری بهتر از مرحله اجرا است با این حال فیلم ناامیدکننده‌ای است.

سانتیاگو آلورو منتقد اسپانیایی هم درباره فیلم چنین گفت: «مارپیچ» می خواهد هم سریال «وایر» باشد، هم فیلم «روز تمرین»، هم یک استندآپ کمدی ویژه از کریس راک و هم یک سریال آبکی ترکی و در انتها نمی تواند روی یک چیز متمرکز شود.

ایمی نیکلسون منتقد «فیلم ویک» نیز از ستایش کنندگان بازی کریس راک در این فیلم بود. او درباره فیلم و کریس راک نوشت: از تماشای کریس راکِ سرگرم کننده در این فیلم خرسند شدم با وجود اینکه از تکه پاره شدن اندام ها در فیلم واقعا لذت نمی برم.

فیلم «مارپیچ» که روز ۱۴ می امسال به صورت سراسری در کل دنیا اکران شده به میزان فروش بیش از ۲۴ میلیون دلار در جهان دست پیدا کرده است.

مصطفی علوی

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید

«به سوی ظلمت»؛ اثری که «دانتون ابیِ» دانمارک نامیده می‌شود

همه آنچه می‌خواهید درباره «فرندز: تجدید دیدار» بدانید/ افشای رابطه راس و ریشل

«قتل دو عاشق»؛ فیلمی درباره خشم و خیانت با بازی بازیگر ایرانی-آلمانی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است