اهمیت تک‌صدایی نبودن جشنواره چهلم | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۶
کریم لک‌زاده عنوان کرد؛

اهمیت تک‌صدایی نبودن جشنواره چهلم 

کارگردان فیلم سینمایی «قیچی» با اشاره به اهمیت تک‌صدایی نبودن جشنواره چهلم، ابراز امیدواری کرد که این جشنواره در مسیر هر چه خالص‌تر شدن پیش برود. 
کریم لک‌زاده، کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا با اشاره به لزوم شناسایی آسیب‌های برگزاری جشنواره فیلم فجر گفت: بدون شک آسیب‌هایی که نه تنها به این جشنواره، بلکه به جشنواره فیلم کوتاه تهران و بسیاری از جشنواره‌های دیگر نیز وارد است، تغییرات مداوم است. در سال‌های گذشته گاه وقتی دبیر جدیدی روی کار می‌آمد، آن دبیر فراموش می‌کرد که کارمند جشنواره و در خدمت این رویداد است.
او افزود: باید این واقعیت را پذیرفت که قدمت و اعتبار جشنواره از هر کسی که وارد جشنواره می‌شود، مهم‌تر است و قاعدتا نباید در یک دوره، کل قوانین و جشنواره زیر و رو شود. تصور کنید رییس جشنواره فیلم کن بگوید امسال می‌خواهم بخش فیلم کوتاه را حذف کنم. مگر می‌تواند چنین کند؟ او صرفا در هر دوره سیاست‌های کلی آن جشنواره و محور محتوایی و فرمی آن دوره را خط کمرنگی می‌دهد.
این کارگردان با انتقاد از تغییرات بی‌شمار جشنواره در ادوار گذشته اظهار داشت: در مقطعی فیلم‌های اول را اضافه کردند و بعد بارها آن را از جشنواره حذف و اضافه کردند. یک سال بخش هنر و تجربه به این رویداد اضافه و سپس حذف شد! بعد دوباره گفته شد فیلم‌های اول با فیلم‌های دیگر رقابت ندارد و بعد بخش فیلم کوتاه را حذف کردند و…
کارگردان فیلم «کله سرخ» با اشاره بر تٲثیر اعمال بیش از حد سلیقه فردی در جشنواره فیلم فجر ادامه داد: حذف و اضافه چنین بخش‌هایی در جشنواره امکان‌پذیر نیست و نباید چنین باشد. شاید اعمال بیش از حد سلیقه فردی کسی که به عنوان دبیر و رییس جشنواره انتخاب می‌شود و به دنبال آن تغییرات بسیار اساسی، بزرگ‌ترین آسیبی باشد که در جشنواره با آن مواجه هستیم.
او همچنین درباره اهمیت تقویت تجهیزات و زیرساخت‌ها در ارتقای فنی تولید و نمایش فیلم‌های ایرانی بر اساس سیاست‌های جدید سازمان سینمایی، عنوان کرد: تلاش جهت ارتقا در بعد تکنیکال و ابزار بد نیست اما باید پذیرفت جایگاه و سینمای ایران در جهان دارد بخاطر تجهیزاتش نیست، چون ما هر چه تلاش کنیم از سینمای جهان عقبیم. آن چه از سینمای ایران به عنوان یک ارزش از طرف سینما مطرح شده، نشان دادن نوع نگاه سینماگر به زندگی بوده است. خوب است که با این تمرکز تجهیزات سینمایی غنی‌تر شوند اما به هر حال شاید بهتر این باشد که ما دریچه‌ای باز کنیم تا نگاه‌های مختلفی به زندگی در ایران از طریق سینما ارائه شود که این، مهم‌تر از تجهیزات است.
کارگردان فیلم «شیرجه بزرگ» در پایان با اشاره به ضرورت تک‌صدایی نبودن جشنواره فیلم فجر گفت: امیدوارم این جشنواره در مسیر هر چه خالص‌تر شدن پیش برود و با دید سینمایی به ارتقای سینما بیاندیشد.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۵/۱۷۵/۹۵۵/۵۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۸/۸۷۸/۰۶۶/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۷۸۰/۵۰۳/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۶۰۴/۷۷۵/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۶۳۳/۸۸۲/۵۰۰
  • استاد
    ۱/۰۰۱/۲۱۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۴۰۳/۳۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۶۷/۸۲۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۹۵/۰۷۰/۰۰۰