پوستر سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر رونمایی شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۵

پوستر سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر رونمایی شد

مراسم رونمایی از پوستر سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر ظهر روز چهارشنبه 6 بهمن ماه با حضور محمود سالاری معاون امورهنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
به گزارش صبا به نقل از ستاد خبری جشنواره، مراسم رونمایی از پوستر سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر ظهر روز چهارشنبه ۶ بهمن ماه با حضور محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد اله یاری سرپرست دفتر موسیقی و رییس جشنواره، حسن ریاحی دبیر جشنواره، اعضای شورای سیاستگذاری، هیات انتخاب آثار و گروه ها، مدیران و دبیران بخش های مختلف این جشنواره برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، محمد اله یاری با ارائه گزارش هایی از روند امور اجرایی جشنواره، در سخنانی مطرح کرد: امروز در جلسه مشترکی با حضور اعضای شورای سیاستگذاری، هیات انتخاب آثار و مدیران بخش‌های مختلف هستیم که کار خود را از خردادماه آغاز و جلسات مختلفی هم برگزار کرده‌اند.
او همچنین در ادامه سخنانش از برگزاری جلسات بخش‌های تخصصی جشنواره همچون جایزه باربد، موسیقی و رسانه و جایزه ترانه نیز خبر داد و اعلام کرد که برگزیدگان این بخش‌ها در آیین اختتامیه معرفی و تجلیل خواهند شد.
سرپرست دفتر موسیقی در پایان خاطرنشان کرد: اجراهای صحنه ای جشنواره سی و هفتم به این شکل خواهد بود که از ٢٠ تا ٢۶ بهمن‌ماه اجراهای پاپ روی صحنه خواهند رفت و بخش غیر پاپ ٢٢ تا ۲۶ بهمن‌ماه برگزار خواهد شد. ٢٧ و ٢٨ بهمن‌ماه به مناسبت وفات حضرت زینب (س) برنامه‌ای نخواهیم داشت و ٢٩ خردادماه آیین اختتامیه جشنواره خواهد بود.
در ادامه این مراسم، اردوان جعفریان دبیر بخش بین‌الملل ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت های این کمیته توضیح داد: در بخش بین‌الملل جشنواره امسال، گروه‌ها را به سمت موسیقی کلاسیک تغییر مسیر دادیم.
مسعود اله یاری مدیر کمیته روابط عمومی جشنواره نیز در گزارشی اعلام کرد: پس از اتمام فراخوان دعوت از رسانه‌ها و جمع بندی نهایی، بیش از ٨٠ رسانه داخلی و خارجی در خواست حضور در جشنواره داده‌اند و همچنین میزبان رسانه هایی از کشورهای ایتالیا، آلمان، ژاپن، چین، ترکیه، آذربایجان، روسیه، عراق و لبنان خواهیم بود که مراحل صدور کارت عکاسان و هماهنگی نحوه حضور اصحاب محترم رسانه در سالن ها با ستاد اجرایی صورت گرفته است.
سعید میرمحمد صادق دبیر جایزه موسیقی و رسانه و مسلم نادعلی‌زاده دبیر جایزه ترانه نیز گزارشی از فعالیت ها، هیات داوران و نحوه برگزاری این دو جایزه ارائه دادند و در ادامه امیرعباس ستایشگر مشاور اجرایی جشنواره به ارائه گزارشی از روند امور اجرایی بخش های مختلف جشنواره پرداخت.
شاهین فرهت، داوود گنجه ای و احمد صدری اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره با تجلیل از تلاش های ستاد اجرایی جشنواره به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.
حسن ریاحی دبیر جشنواره با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره موسیقی فجر و تأثیر آن بر هنرمندان جوان گفت: باتوجه به تعطیلی دوساله اجراهای صحنه ای، دوست دارم جشنواره بهانه‌ای باشد که گرد و غباری از سازها گرفته شود و حرکتی ایجاد شود.
او در پایان درباره عملکرد ستاد اجرایی جشنواره بیان کرد: من فکر می‌کنم جشنواره با شرایط فعلی بسیار قابل دفاع است.
محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از شنیدن صحبت های حاضران با ابراز امیدواری برای برگزاری جشنواره ای باشکوه در سخنانی مطرح کرد: از همه دست اندرکاران که این موکب را سرپا نگه داشته‌اند، تشکر می‌کنم. امیدوارم کارمان برکت داشته باشد و با یک وفاق ملی، همه ما باید زیر پرچمی با گفتمانی که هویت ملی ما را رقم می‌زند، حضور داشته باشیم.
در بخش پایانی نیز از پوستر سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر با طراحی امید عسگری رونمایی شد.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است