بنیاد سینمایی فارابی حامی کارگردانان فیلم اولی است | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۶
علیرضا تابش در گفت و گو با «صبا»:

بنیاد سینمایی فارابی حامی کارگردانان فیلم اولی است

طی سه سال اخیر توانستیم از استعدادهای فیلم اولی ها حمایت کنیم و فیلم های خوبی را ارائه دهیم. به زودی اسامی فیلم های مورد حمایت در سال جاری را اعلام می کنیم.

علیرضا تابش

به گزارش خبرنگار «صبا»، علیرضا تابش؛ مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در ارتباط با برنامه های بنیاد سینمایی فارابی در سال ۹۶ و برنامه های پیش روی این سازمان در نیمه دوم سال در گفت‌و‌گو با «صبا» توضیح داد: بنیاد سینمایی فارابی برنامه یک ساله ای را تدوین کرده و به تایید هیئت امنای بنیاد رسیده که در حال حاضر و با گذشت ۸ماه از سال بخش عمده ای از این برنامه انجام شده است. به لحاظ برنامه و بودجه ،اتفاقات مهمی در حوزه فیلم و حمایت از آن افتاده است و کماکان بنیاد فارابی حامی فیلم های اول کارگردانان است.
وی در ادامه افزود: امسال هم چه به صورت وام و چه به صورت مشارکت  از چند فیلم اولی حمایت کرده ایم.همچنین مجموعه ای از  فیلم های کوتاه به منظور پیروزی چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ساخته شد که در آن فیلم های کوتاه دستاورد های سینمای ایران را به عنوان میراث فرهنگی سینمای پس از انقلاب مطرح کردیم که قرار شدبه عنوان یکی از برنامه های فرهنگی هنری در کشور های مختلف پخش شود و همانطور در وب سایت خودمان هم این فیلم های کوتاه برای استفاده عموم بارگذاری شد.
تابش به دبیرخانه شورای بین  الملل سینمای ایران در بنیاد فارابی اشاره کردو افزود:امسال برای اولین باردبیرخانه شورای بین المللی سینمای ایران دربنیاد سینمایی فارابی تاسیس شد و ما شاهد برگزاری جلسات منظم شورای بین الملل سینما دو هفته یک بار در دفتر ریاست سازمان سینمایی بودیم.همچنان این جلسات با دستور مشخص پیگیری می شود و امیدوارم نتیجه این نشست ها و جلسات تصویب برخی آیین نامه  و شیوه نامه ها برای حمایت از بخش بین الملل سینمای ایران باشد.
مدیرعامل بنیادسینمایی فارابی به تولیدات مشترک با کشورهای خارجی اشاره کردو گفت:امسال پرونده چند تولید مشترک باز شده است که همکاران ما درصدد این هستند که با مذاکراتی که با کشورهای خارجی دارند این پرونده ها را به سرانجام برسانند و اگر قرار بر مشارکت در ساخت این فیلم ها باشد باید سهم کشور ایران را بررسی کنیم.
او همچنین اضافه کرد:پیگیری تولید مشترک با چند کشور در دستور کار ماست و خوشبختانه تولید مشترک با کشورآذربایجان انجام شد و فیلم «قلعه عشق» در حال تدوین و صداگذاری است.فیلمی از لهستان قرار است ساخته شود که به زودی  هیئت لهستانی برای بازدید لوکیشن ها به کشور ما سفر خواهند کرد و ما به زودی آن ها خواهیم بود.
تابش به حمایت بنیاد سینمایی فارابی از تولیدات اشاره کردو توضیح داد:عمده فعالیت بنیاد سینمایی فارابی در حمایت از تولید است،یعنی ما فیلم هایی را در طول سال حمایت می کنیم که تولید شود و به جشنواره های داخلی و خارجی برسند.امیدوارم امسال هم شاهد فیلم های خوبی در جشنواره ملی و جهانی فجر باشیم.
وی درباره اولویت انتخاب فیلمنامه ها برای  مشارکت در بنیاد سینمایی فارابی گفت:اخیرا در اطلاعیه ای روند و ملاک  انتخاب فیلمنامه ها توضیح داده شده است.طبعا یک سری اولویت های فرهنگی برای ما مدنظر است که در قالب فیلم های کودک،اجتماعی،دفاع مقدس و معناگر است و در هر یک از این حوزه ها کارگردانان فیلم اولی می توانند از طریق تهیه کنندگان فیلمنامه خودرا ارائه دهند تا بررسی شود و در نهایت با نظر اعضا شورا نتیجه اعلام خواهد شد. خوشحالم که طی سه سال اخیر توانستیم از بخشی از استعدادهای فیلم اولی ها حمایت کنیم و فیلم های خوبی را ارائه دهیم.  به زودی اسامی فیلم های مورد حمایت  در سال جاری را اعلام می کنیم.

زهرا دمز آبادی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    122/039/668/000
  • بی‌بدن
    31/159/220/500
  • سال گربه
    27/468/929/500
  • مست عشق
    16/428/078/500
  • آپاراتچی
    4/731/691/500
  • آسمان غرب
    4/086/239/500
  • ایلیاجست‌وجوی قهرمان
    4/017/155/500
  • پرویزخان
    3/349/494/500
  • نوروز
    3/326/111/000