جرئیات آثار سی‌ونهمین جایزه کتاب سال تشریح شد/ لزوم بازنگری در دسته‌بندی آثار | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۶
توسط دبیر کتاب سال؛

جرئیات آثار سی‌ونهمین جایزه کتاب سال تشریح شد/ لزوم بازنگری در دسته‌بندی آثار

حمید پارسانیا دبیر علمی جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران درباره جزئیات آثار این دوره گزارشی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، آیین اختتامیه سی‌ونهمین جایزه کتاب سال و بیست‌ونهمین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با حضور سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری صبح سه‌شنبه ۲۴ اسفندماه در تالار وحدت برگزار شد.

حمید پارسانیا دبیر علمی جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در ابتدای این مراسم طی سخنانی عنوان کرد: حضور علم در عرصه فرهنگ و ورود فرهنگ به عرصه تمدن از طریق کتابت انجام می‌گیرد.

او در ادامه توضیحاتی درباره جایزه کتاب سال ارائه کرد: کتاب سال در سه حوزه تالیف، ترجمه و احیای متون برگزار می‌شود و در سال گذشته حدود ۵۲ هزار و ۶۰۰ کتاب چاپ اول داشتیم که توزیع این کتاب‌ها در حوزه‌های مختلفی بود و بیشترین آمار این کتاب‌ها را ادبیات و کم‌ترین آمار را کلیات به خود اختصاص داده است. در داوری کتاب‌های امسال فلسفه از روان‌شناسی جدا شد اما باید در طبقه‌بندی کتاب‌ها و علوم بازنگری داشته باشد.

دبیر علمی جایزه کتاب سال در پایان تصریح کرد: ۱۲ هزار کتاب به داوری ابتدایی راه یافتند و بدون تکرار ۵۹۲ داور آثار را داوری کردند و ۲۵۷ اثر به مرحله دوم داوری راه یافتند و ۵۸ اثر شایسته تجلیل و ۱۷ اثر به عنوان برگزیده انتخاب شد. در نهایت از ۲ شخصیت علمی کتاب تجلیل می‌شود. در بخش جایزه جهانی نیز ۹۷ اثر به داوری رسیدند و با انتخاب و داوری ۲۲ داور ۵ اثر به صورت برگزیده معرفی شدند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است