آرنولد شوارتزنگر از پوتین خواست به جنگ پایان دهد/ آرنولد در اقدامی نادر از پدر نازی‌اش گفت | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۳

آرنولد شوارتزنگر از پوتین خواست به جنگ پایان دهد/ آرنولد در اقدامی نادر از پدر نازی‌اش گفت

آرنولد شوارتزنگر بازیگر و سیاستمدار مشهور دنیا از ولادیمیر پوتین خواست به جنگ علیه اوکراین پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری صبا  به نقل از ورایتی، آرنولد شوارتزنگر روز پنجشنبه ۱۷ مارس یک ویدئوی ۹ دقیقه ای را خطاب به مردم روسیه منتشر کرد و از دولت روسیه خواست به جنگ در اوکراین پایان دهد. او همینطور پروپاگاندای دولت روسیه را محکوم کرد.

این بازیگر و فرماندار اسبق کالیفرنیا گفت: می‌دانم که دولت شما به شما گفته است که این جنگی است برای نازى زدایی از کشور اوکراین. نازى زدایی از اوکراین؟ این درست نیست. اوکراین کشوری با رییس جمهوری یهودی است.

آرنولد شوارتزنگر افزود: من می‌توانم اضافه کنم که سه برادرِ پدر این رییس‌جمهوری یهودی، همگی توسط نازی‌ها به قتل رسیده‌اند.

او در ادامه گفت: ببینید، اوکراین این جنگ را شروع نکرده است نه ملی گراها و نه نازی ها هیچ کدام این جنگ را شروع نکرده اند، کسانی که در کرملین قدرت دارند این جنگ را آغاز کرده اند.

در اقدامی نادر برای آرنولد شوارتزنگر، او آشکارا درباره پدرش گوستاو شوارتزنگر که یک نازی بود صحبت کرد. این بازیگر درباره دروغ‌هایی که دولت شان به پدرش گفته بود و همچنین تاثیراتی که بعدا در زندگی پدرش، قبل از مرگش در سال ۱۹۷۲ روی او گذاشت، صحبت کرد.

بازیگر «ترمیناتور» در این باره گفت: وقتی پدرم به لنینگراد رسید از دروغ‌هایی که دولتش به او داده بود، غافلگیر شده بود. او وقتی لنینگراد را ترک کرد، از نظر جسمی و روحی شکسته شده بود. پدرم بقیه عمرش را با درد زندگی کرد. نمی خواهم شما مثل پدرم شکسته شوید.

شوارتزنگر همچنین به سانسور روسیه در رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: دولت روسیه نه تنها به شهروندانش، بلکه به سربازانش نیز دروغ گفته است.

آرنولد در پایان خطاب به پوتین رییس جمهوری روسیه گفت: شما این جنگ را آغاز کردید و آن رهبری می کنید، شما می توانید این جنگ را متوقف کنید.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است