سینمادار راسا نمی‌تواند سالن را تغییر کاربری دهد/ وظیفه شورای راهبردی اکران برنامه‌ریزی کلان است | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۰۱
محمد قاصد اشرفی در گفتگو با صبا:

سینمادار راسا نمی‌تواند سالن را تغییر کاربری دهد/ وظیفه شورای راهبردی اکران برنامه‌ریزی کلان است

رییس انجمن سینماداران می گوید تغییر کاربری سینما توسط سینمادار امکانپذیر نیست و باید با تصمیم نهایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود.

محمد قاصداشرفی رییس انجمن سینماداران در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره تغییر کاربری برخی سینماها توسط سینماداران به این دلیل که سینمایشان مخاطب ندارد، عنوان کرد: تغییر کاربری سینما به وسیله سینمادار امکان پذیر نیست و این موضوع پیش از هر چیز باید در شورایی زیر نظر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به منظور رسیدگی به مشکلات سینماها وجود دارد، مطرح شود.

او افزود: قرار داشتن سینما در بافت فرسوده، مورد استقبال قرار نگرفتن سینما، خطر جانی سینما برای سینمادار و مخاطب، قدمت بیش از ۳۰ سال سینما از جمله موارد تاثیرگذار در رای شوراست.

قاصداشرفی تاکید کرد: ما براساس آیین نامه چیزی به عنوان تغییر کاربری در سینما نداریم بلکه در موارد این چنین انحلال سینما شکل می گیرد‌. به عنوان مثال سینماهایی که در لاله زار هستند با توجه به اینکه منطقه در بافت تجاری گرفت دیگر نمایش فیلم ندارند و این تصمیم نیز براساس درخواست انجمن سینماداران و مالکان سالن ها و با رای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد.

رییس انجمن سینماداران توضیح داد: پس از گرفتن رای انحلال، صاحبان سینما می توانند با مراجعه به شهرداری نسبت به گرفتن مجوز شغل جدیدی که برایشان مقرون به صرفه باشد، اقدام کنند‌.

محمد قاصداشرفی در بخش دیگر صحبت هایش با اشاره به تاثیر نیم بها بودن بلیت سینما در ماه رمضان در فروش آثار روی پرده خاطرنشان کرد: استقبال مخاطبان در این روزها با توجه به نیم بها شدن بلیت سینما نه خیلی زیاد و نه خیلی کم بلکه در حد متوسط بوده است.

قاصداشرفی عنوان کرد: نیم بها شدن سینماها جزو طرح های تخفیفی پیشنهاد شده از سوی شورای صنفی نمایش و موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که سینماها تا افطار نیم بها هستند و پس از آن با فروش بلیت تمام بها فعالیت می کنند.

رییس انجمن سینماداران درباره برخی اظهارات مبنی بر منحل شدن شورای صنفی نمایش مطرح کرد: اعضای شورای صنفی نمایش هر سال ۱۵ فروردین ماه برای یک سال انتخاب می شوند و پیش از اتمام ماموریتشان مجددا صنوف اقدام به معرفی نمایندگان خود برای سال بعد خواهد بود.

او همچنین درباره شورای جدید ایجادشده توسط سازمان سینمایی گفت: ترکیبی که به عنوان شورای راهبردی اکران از آن یاد می شود وظیفه برنامه ریزی کلان سینمای کشور را برعهده دارد. به طور مثال چه راهکاری را می توان پیش بینی و طراحی کرد که فروش سینما و مخاطبان آن افزایش پیدا کند.

محمد قاصداشرفی در پایان گفت: از جمله راهکارهای شورای راهبردی اکران، تلاش محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی به منظور مذاکره و ارایه کارت فرهنگی به سازمان ها، ادارات و وزارتخانه ها برای تشویق و حمایت مخاطبان و حضورشان در سینماها است و سیار مناسب است که بخشی از بودجه سازمان سینمایی به این شکل صرف جذب مخاطب شود.

نگار امیری

اتتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است