انتشار کتاب‌های «هدفمند سه سالگی» | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۳

انتشار کتاب‌های «هدفمند سه سالگی»

مجموعه کتاب های «هدفمند سه سالگی» برای کودکان ۳۶ تا ۴۸ ماهه به همت انتشارات نیستان به چاپ رسید.

به گزارش صبا، مجموعه کتاب‌های «هدفمند سه سالگی» برای کودکان ۳۶ تا ۴۸ ماهه از سوی انتشارات کتاب نیستان وارد بازار نشر شد.

این مجموعه که بر اساس منابع روان شناسی کودکان سه ساله تهیه شده، شامل هفت جلد کتاب طبقه بندی شده است که هر کتاب به آزمون های یک مهارت می‌پردازد. این کتاب ها دارای تست‌های ساده و قابل فهم برای کودکان سه ساله هستند که علاوه بر آزمودن توانایی های کودک، به پرورش مهارت های او می پردازند و انجام آنها، به پرورشِ اعتماد به نفس و علاقه‌مندی کودکان به یادگیری کمک می کند.

یکی از ویژگی های این مجموعه این است که هر کتاب را می توان چندین بار و هربار به روشی متفاوت با کودک کار کرد. این کتاب ها به صورت پویا (داینامیک) تألیف شده‌اند و هر بار می‌توان با تغییرِ روشِ پرسش یا طرحِ مسائل جدید و تغییر روش کار، بازی های جدیدی با آن‌ها انجام داد.

مجموعه کتاب های «هدفمند سه سالگی» به صورتی است که هر کتاب، بازی و آموزش های متنوعی را دربرمی‌گیرد. به دلیل محدودیت کتاب، توضیحات و روش های کار با کتاب ها به صورت متن و فیلم در اپلیکیشن تِک هوش در دسترس والدین قرار دارد. والدین پس از کار با یک کتاب، می توانند مدتی بعد مجددا به آن کتاب رجوع کنند و دوباره با یک رویکرد جدید همان کتاب را از زاویه‌ای دیگر و با شیوه‌های جدیدتر به کودک آموزش دهند. ضمنا اگرچه سعی شده است کتاب‌ها با عنوان های مشخص در مورد هر هوش و مهارت، طبقه بندی شوند اما هر کدام از آن ها طیف مختلفی از آموزش و تست های هوش را دربرمی‌گیرند که آموزش آن‌ها در فیلم های ذکر شده، آمده است.

کتاب های این مجموعه عبارتند از «تست های هوش دیداری»، «تست های هوش ریاضی، «تست های هوش گفتاری»، «تست های هوش فضایی»، «تست های دقت و توجه»، «تست های حافظه دیداری» و «تست های حافظه شنیداری».

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است