مخاطبان نمایشگاه کتاب همان همیشگی‌ها هستند فقط پراکنده‌تر/ سه کتاب جدید در راه است | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۶
مدیر انتشارات آموت در گفتگو با صبا:

مخاطبان نمایشگاه کتاب همان همیشگی‌ها هستند فقط پراکنده‌تر/ سه کتاب جدید در راه است

یوسف علیخانی مدیر انتشارات آموت درباره مخاطبان نمایشگاه کتاب و مدیریت همزمان بخش مجازی و حضوری این رویداد توضیح داد.

یوسف علیخانی نویسنده و مدیر انتشارات آموت در گفتگو با خبرنگار ادبیات صبا درباره استقبال مخاطبان از سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: مخاطبان کتاب‌خوان ما همان تعداد همیشگی هستند اما این شرایط کرونا ما را پراکنده کرد. نه تنها در نمایشگاه کتاب بلکه در کتابفروشی هم همان تعداد همیشگی هستند اما از روش‌های مختلف کتاب می‌خرند.

نویسنده «بیوه‌کشی» درباره نمایشگاه مجازی کتاب اظهار کرد: طبیعتا برگزاری همزمان نمایشگاه مجازی کتاب بخشی از مخاطبان را به آن سمت کشیده است و گویا سیاست برگزارکنندگان نمایشگاه نیز همین بوده است تا با توجه به شیوع ویروس کرونا شاهد تجمع در نمایشگاه کتاب نباشیم. درنتیجه در نمایشگاه مجازی و حضوری تاکنون همان فروش همیشگی را داشتیم.

نویسنده «خاما» تصریح کرد: به هر حال مدیریت همزمان بخش مجازی و حضوری کار دشواری‌ست و فکر می‌کنم دلیل عمده اینکه برخی ناشران در نمایشگاه حاضر نشدند همین باشد. زیرا یک تیم باید در غرفه و یک تیم دیگر در کتابفروشی مشغول باشند و این مساله از لحاظ اقتصادی هم برای ما به‌صرفه نیست.

او در ادامه پیشنهادی مطرح کرد: پیشنهاد من این است که نمایشگاه مجازی هرساله برگزار شود و به طور مثال در نمایشگاه مجازی دی ماه ناشران تکلیفشان با کم و زیاد کتاب‌ها مشخص می‌شود و می‌دانند چه تعداد به چاپ برسانند.

علیخانی در پایان خاطرنشان کرد: «باکره‌ها و آتش پنهان» آخرین کتاب ما است که در نشر آموت به چاپ رسید. سه کتاب جدید هم در چاپخانه است که به مرور در طول زمان برگزاری نمایشگاه کتاب به ما اضافه می‌شوند. آخرین کتاب من هم «زاهو» است که اکنون به چاپ سوم رسیده است.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

مدیریت بخش مجازی و حضوری سامان‌دهی خاص می‌خواهد/ روزهای شلوغی در پیش است

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است