«عنکبوت مقدس» هیچ ارتباطی به سازمان سینمایی ندارد/ فیلم در خارج از ایران تولید شده است | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۳
مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی:

«عنکبوت مقدس» هیچ ارتباطی به سازمان سینمایی ندارد/ فیلم در خارج از ایران تولید شده است

روح الله سهرابی مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی در واکنش به شایعه ساخت فیلم «عنبکوت مقدس» در ایران مطرح کرد.

به گزارش صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، روح الله سهرابی مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی در واکنش به شایعه ساخت فیلم «عنکیوت مقدس» در ایران عنوان کرد: فیلم «عنکبوت مقدس» بدون هرگونه مجوز و هماهنگی با مسئولان سازمان سینمایی کشور اقدام به تهیه و تولید فیلم خود در خارج از کشور و با سرمایه خارجی کرده است.

وی افزود: فیلم «عنکبوت مقدس» که پیشتر با نام دیگری تقاضای پروانه ساخت در ایران را داشته و با دست رد مسئولان وقت سینمایی مواجه شده بود، بدون هرگونه مجوز و هماهنگی با مسئولان سینمایی کشور اقدام به تهیه و تولید فیلم خود در خارج از کشور کرده و مضمونی که برای تبدیل به یک اثر سینمایی انتخاب کرده خیلی قبل‌تر توسط ایرج راد در داخل کشور تولید و به اکران رسیده است.

سهرابی تصریح کرد: آنچه با موضوع قاتل زنجیره‌ای در داخل کشور تولید شد، فیلم سینمایی «عنکبوت» است که چندی پیش در سینماها اکران شد و رویکرد و مضمون و پیام فیلم هیچگونه تشابهی با فیلم موهن و غرض آلود «عنکبوت مقدس» ندارد.

وی ادامه داد: حتی کارگردان فیلم «عنکبوت» نسبت به سواستفاده و برداشت بدون اجازه از نام و متن و فضای فیلمنامه‌اش توسط نویسنده و کارگردان دانمارکی-ایرانی الاصل فیلم «عنکبوت مقدس» موضع صریح و مشخصی گرفت که اهالی سینما و به‌نظرم اکثری علاقه‌مندان آثار سینمای ایران در جریان این اعتراض و شکایت قرار گرفتند.

مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی اظهار کرد: آنچه در گذشته بارها دیده‌ایم جهت گیری‌های کاملا سیاسی و معنادار جشنواره‌ای مثل کن در قبال آثار فیلمسازان ایرانی بوده که بنظر می‌رسد در این مورد اخیر هم اساسا آنچه برای جشنواره کن و سیاست‌گذاران آن مهم بوده، نه ارزش هنری و سینمایی یک اثر یا عوامل آن بلکه حقنه کردن دیدگاه خود از ایران و ایرانی به مخاطب است و متاسفانه داوران هم دانسته یا نادانسته در دام سیاستگذاران اصلی جشنواره افتاده‌اند.

سهرابی با بیان اینکه خروجی فیلم «عنکبوت مقدس» بیش از هر چیز اسلام هراسی و ایران ستیزی است، بیان کرد: تعجب می‌کنم زیرا برخی افراد که در بین آنها افراد خاص و نام آشنا هم دیده می‌شوند،  این بخش بسیار پررنگ و کاملا هدفمند این جشنواره را به‌شدت سیاسی را نادیده گرفته و  شیفته پوسته‌ ظاهری آن می‌شوند.

وی در پایان گفت: آنچه در جشنواره فیلم کن اتفاق می‌افتد، معادله پیچیده و لاینحلی نیست و با یک بررسی ساده میتوان به نیت اصلی و هدف گذاری آنها پی‌برد. بعید میدانم نقطه هدف «عنکبوت مقدس » فقط جمهوری اسلامی باشد بلکه به اعتقاد بنده هدف آن وسیع‌تر و در یک کلام اسلام است و ساختن چهره‌ای هیولایی و اهریمنی از  مسلمانان و در رأس آنها ایران و ایرانی است. سازمان سینمایی بنابر وظیفه ذاتی خود قطعا با عوامل ایرانی این فیلم اعم از عوامل اصلی یا فرعی و کسانی که احتمالا به نوعی در تهیه و تولید آن نقشی داشته‌اند تصمیم گیری و برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است