«تهمتن» ارتباطی با «مردان آهنین» ندارد/ برای فصل دوم مشکل لوکیشن داریم | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۶
رضا نصیری در گفتگو با صبا:

«تهمتن» ارتباطی با «مردان آهنین» ندارد/ برای فصل دوم مشکل لوکیشن داریم

تهیه کننده برنامه تلویزیونی «تهمتن» نکاتی را درباره وضعیت این برنامه تلویزیونی و اینکه برنامه با چه فرصت‌ها و تهدیدهایی روبه‌رو است، بیان کرد.

رضا نصیری تهیه کننده برنامه‌های تلویزیونی که در حال حاضر با برنامه «تهمتن» روی آنتن شبکه نسیم می‌رود، در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره هدف تولید این برنامه و اینکه چه شباهت‌ها و یا تفاوت‌هایی بین برنامه «تهمتن» و «مردان آهنین» است، عنوان کرد: مساله این است که تا زمانی که صحبت از مسابقه‌های ورزشی و قدرتی در قاب تلویزیون می‌شود، تمام ذهن سمت «مردان آهنین» می‌رود ولی ما سعی کردیم با ارائه یک برنامه جذاب و متفاوت با هم مخاطب همراه باشیم و برنامه تلویزیونی «تهمتن» از لحاظ شرکت کننده‌ها، نوع برگزاری مسابقه، تنوع آیتم‌ها، فضای استودیو و… کاملا با برنامه «مردان آهنین» تفاوت دارد.

تهیه کننده «تهمتن» عنوان کرد: اگر به خاطر داشته باشید، شرکت کننده‌های «مردان آهنین» ورزشکاران رشته بدنسازی و پاور لیفتینگ با اندام و جثه‌ای بزرگ بودند، ولی ما در «تهمتن» با شرکت‌هایی همراه هستیم که از نظر جثه به مردم عادی جامعه نزدیک هستند، به عنوان مثال در گروه دوم جوانی با بدنی ۸۰ کیلیویی قهرمان مسابقه شد. همچنین سعی کردیم جامعه شرکت‌کننده‌های «تهمتن» را بسیار متفاوت کنیم یعنی از تمام استان‌ها در برنامه نماینده داریم، تفاوت شغل شرکت‌ کننده‌ها بالا است و از آتش نشان، مربی بدنساز، پزشک، دانشجو و حتی روحانی در «تهمتن» شرکت کننده است.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی برنامه ترویج سالم زندگی کردن، گسترش ورزش در جامعه و تکریم جایگاه خانواده در فضایی ورزشی است، عنوان کرد: «تهمتن» با رقابت ۲۵۶ شرکت کننده در چهار گروه برگزار می‌شود و به دلیل اینکه تنوع افراد و رشته‌های ورزشی آن‌ه بالا است، سعی کردیم از تمام آیتم‌های سرعتی، هوازی و قدرتی در برنامه برای تنوع بالا استفاده کنیم.

نصیری درباره کنداکتور و چینش پخش این برنامه تلویزیونی عنوان کرد: «تهمتن» در ۱۰۰ قسمت تولید شده است که با رقابت بین چهار گروه ۶۴ نفره پخش می‌شود که در نهایت قهرمان هر کدام از این چهار گروه در مسابقه فینال فینالیست‌ها در آخرین قسمت از برنامه با یکدیگر رقابت می‌کنند تا بهترین و «تهمتن»‌ترین ورزشکار این مسابقه مشخص شود.

تهیه کننده «کودک‌شو» افزود: گروه اول از نخستین فصل «تهمتن» در زمستان ۱۴۰۰ روی آنتن رفت و از ابتدای فروردین ۱۴۰۱ پخش رقابت گروه دوم آغاز شد و هم‌اکنون در اواسط خرداد ماه گروه سوم در حال پخش است و باتوجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا قبل از ماه محرم گروه چهارم هم به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه «تهمتن» با مرور زمان با مخاطب جدی همراه شد و سطح استقبال از برنامه خب بود، بیان کرد: «تهمتن» کار خود را با حرکت آهسته و با فرمی متفاوت روی آنتن برد و باوجود این شرایط و نیازی که سازمان صداوسیما برای تنوع سبد توزیع برنامه‌های تلویزیونی خود کنار هم، شرایط را برای تولید فصل بعدی مشخص و هموار نمی‌کند.

نصیری با بیان اینکه تولید این برنامه به استودیو و موقعیت بسیار بزرگی نیاز دارد، گفت: برنامه پر حجم و پرتعداد ضبط می‌شود و این شرایط ر برای تولید کننده سخت می‌کند و از طرفی به دلیل اتمام قرارداد با منطقه شخر آفتاب که لوکیشن برنامه است و تغییر مدیر آن، خیلی دشوار است که فصل بعدی را بتوانیم بسازیم مگر اینکه مدیران مانند مدیر شهرآفتاب قرارداد ضبط برنامه و اجرای زمین را تمدید کند تا بتوانیم در خدمت مردم و جامعه ورزشکار قرار بگیریم.

وی افزود: «تهمتن» با دکوری عظیم در فضایی حدود ۷۵۰۰ متر مربع برگزار می شود و به نوعی شرکت کنندگان در ورزشگاهی در ابعاد اصلی با تمام جزییات به رقابت می‌پردازند. در این شرایط قرداد برنامه برای استفاده از شهرآفتاب ۵ ساله بود و حالا بعد از یک سال شروع فعالیت قراردادها به سالانه تغییر کرده است و شرایط را برای ادامه فعالیت ما در دانشگاه کاهش پیدا کرده است.

تهیه کننده «تهمتن» در پایان با اشاره به موفقیت مجریان برنامه بهداد سلیمی و آیدین ختایی عنوان کرد: «تهمتن» یک برنامه ورزشی است که با محتوای تخصصی و البته جامعه فهم به ارائه مطالبی خانوادگی هم می‌پردازد و زمانی که هر دو مجری ورزشکار هستند از نظر روانی برای مخاطب بسیار قابل قبول و باورکردنی‌تر جلوه می‌دهد. آیدین و بهداد در ابتدا برای جایگاه ورزشی که داشتند انتخاب شدند و حالا با گذشت زمان آن‌ها توانستند ویژگی‌هایی را که یک مجری باید داشته باشد از نظر فرمی و تجربی بیاموزند و ما در گروه سوم و چهارم با اجرایی پخته‌تر و بهتری همراه شویم.

مسابقه بزرگ «تهمتن» به تهیه کنندگی رضا نصیری با هدف تقویت فرهنگ پهلوانی، ترویج زندگی سالم ،تحکیم روابط بین ورزشکاران و اعضای خانواده پی‌ریزی شده و در تلاش است با معرفی الگوی صحیح جوان ایرانی، روحیه جوانمردی و ایثار، چهارشنبه تا جمعه ساعت ۲۱:۳۰ روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است