انقلاب نکردیم که محتوای موسیقی‌مان این باشد/ احساس شرمندگی می‌کنم

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، «صباهنگ» عنوان برنامه موسیقی محور شبکه رادیویی صبا است که با محوریت پخش موسیقی های درخواستی هر روز از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ به تهیه کنندگی سیامک احمدی پور و اجرای فریبا باقری همراه مخاطبان می‌شود.

این برنامه در بخش مهمان ویژه هر روز میزبان یکی از هنرمندان و اهالی موسیقی می‌شود و در روز شنبه ۲۸ خرداد میزبان محمدرضا چراغعلی آهنگساز و نوازنده موسیقی پاپ و کلاسیک شد و با وی درباره آخرین آثارش و وضعیت بازار و صنعت موسیقی گفتگو کرد.

این گفتگو با پخش قطعاتی از محمدرضا چراغعلی آغاز شد و در ادامه این آهنگساز درباره خوانندگی و آوازخوانی خود چنین توضیح داد: خودم را یک خواننده نمی‌دانم، گاهی به صورت اتفاقی و برای دل خودم آواز می‌خوانم. اگرچه به نظر من یک آهنگساز خوب باید توانایی خوب خواندن داشته باشد، البته خوانندگی فقط خواندن یک ترانه نیست بلکه عوامل مختلفی باید کنار هم قرار بگیرند تا یک خواننده یک اثر خوب خلق کند. یک خواننده خوب باید شخصیتی هنری داشته باشد تا بتواند روی صحنه به خوبی بخواند و اجرا کند.

چراغعلی به آخرین آثارش اشاره کرد و گفت: هم اکنون در حال ضبط موسیقی تیتراژ فصل جدید سریال «داستان یک شهر» هستیم که احتمالا تا هفته آینده راهی آنتن شبکه پنج سیما می‌شود.

آهنگساز آلبوم «تهران عاشق» با صدای محمد معتمدی در پاسخ به پرسش مجری مبنی بر اینکه حال این روزهای موسیقی چگونه است؟ تصریح کرد: از نظر اقتصادی و با نگاه صنعتی موسیقی امروز حال خوبی دارد، برگزاری کنسرت ها و اقبال مردم به آن‌ ها خوب است اما معتقدم از نظر محتوایی حال موسیقی این روزها حال خوبی نیست، ما انقلاب فرهنگی نکردیم که محتوای موسیقی که وارد خانه و کاشانه ما می‌شود، این باشد! گاهی از این که یک موزیسین هستم احساس شرمندگی می‌کنم.

وی درباره قیمت بلیت کنسرت ها بیان کرد: الان با وضعیت اقتصادی فعلی هیچ چیز با درآمد روزانه ما هماهنگی ندارد، یک فارغ التحصیل رشته موسیقی با صد سال کار نمی‌تواند یک خانه برای خودش داشته باشد.

این آهنگساز درباره محتوای ترانه ها و سطح موسیقی گفت: به نظر من با پخش و ترویج ترانه های بی‌محتوا، خود صنعت و هنر موسیقی به خودش آسیب می‌رساند.

چراغعلی در پایان اظهار کرد: ما ملتی هستیم که قرن هشتم حافظ برای ما شعر گفته است، پس فهم و درک موسیقی فاخر را داریم و نباید برای مخاطب به شکلی برنامه‌ریزی کنیم که سلیقه موسیقی آن ها تنزل پیدا کند.

انتهای پیام/