نقاش شخصیت‌های با «چشمان بزرگ» از دنیا رفت | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۵

نقاش شخصیت‌های با «چشمان بزرگ» از دنیا رفت

مارگارت کین هنرمند آمریکایی که برای نقاشی های شخصیت های با چشمان درشت غمگین شناخته می شد، درگذشت.

به گزارش صبا به نقل از والچر، مارگارت کین هنرمند آمریکایی که برای نقاشی های شخصیت های با چشمان بزرگ مشهور بود در سن ۹۴ سالگی به دلیل نارسایی قلبی از دنیا رفت.

این هنرمند آمریکایی با نام واقعی پگی دوریس هاوکینگ در حالی بزرگ شد که نمی توانست به درستی بشنود و به همین دلیل روی چشمان افراد تمرکز می کرد. او در کالج شروع به نقاشی با رنگ روغن و اکریلیک و شخصیت هایی با چشمان بزرگ کرد.

پگی دوریس هاوکینگ در اواسط دهه ۵۰ با همسر دومش والتر کین آشنا شد و این آشنایی باعث شد تا او بتواند نقاشی های موسوم به «چشمان بزرگ» خود را بفروشد. البته والتر کین به دروغ ادعا کرد که آن آثار هنری متعلق به خودش هستند. والتر کین در دهه ۶۰ به دروغ نمایشگاه هایی را براساس این آثار ترتیب داد و یکی از موفق ترین هنرمندان تجاری زمانش لقب گرفت.

بعد از طلاق آنها در سال ۱۹۶۵، مارگارت کین در سال ۱۹۷۰، شوهر سابق خود را با یک نقاشی به چالش کشید و تلاش کرد تا ثابت کند که هنرمند پسِ نقاشی های موسوم به چشمان بزرگ، خودش است. در سال ۱۹۸۶ در دادگاه، قاضی هر دو را ملزم به کشیدن نقاشی کرد با این حال والتر از این کار خودداری کرد و مدعی شد که شانه اش درد می کند ولی مارگارت نقاشی را کامل کرد. والتر تا سال ۲۰۰۰ و هنگام مرگ در پی برگرداندن اعتبار خود به عنوان نقاش آثار بود.

مارگارت کین نیز تا آخر عمر به فعالیتش به عنوان نقاش ادامه داد. او در سال ۲۰۱۸ جایزه یک عمردستاورد را از نمایشگاه هنر لس آنجلس دریافت کرد.

در سال ۲۰۱۴ رابطه میان مارگارت کین و همسرش والتر کین در یک فیلم سینمایی به کارگردانی تیم برتون با عنوان «چشمان بزرگ» با بازی ایمی آدامز و کریستوف والتز بررسی شد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است