سینماسازی و سینماداری حوزه هنری تفکیک می‌شود/ تشکیل زنجیره سینماداری مهر | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۱

سینماسازی و سینماداری حوزه هنری تفکیک می‌شود/ تشکیل زنجیره سینماداری مهر

حوزه هنری «زنجیره سینماداری مهر» را تشکیل می دهد.

سینما شاهد

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، حمیدرضا جعفریان ریس سازمان سینمایی سوره حوزه هنری روز گذشته ۲۱ شهریور، در حاشیه بازدید از پردیس تازه‌ بازسازی‌شده «شاهد» تهران به مناسبت روز سینما، از تشکیل «زنجیره سینماداری مهر» حوزه هنری خبر داد. او در صحبت‌های خود میان مدیران و کارکنان سینماهای استان تهران حوزه هنری، از تخصصی‌سازی و تمرکز مجزای ماموریتی بر دو فعالیت توسعه فضاهای فرهنگی خانواده‌محور و بهره‌برداری از سینماهای حوزه هنری در قالب «زنجیره مهر» سخن گفت.

به بیان دیگر این مطلب به معنی تفکیک دو بخش سینماسازی و سینماداری در یکی از مهمترین بازوهای توزیعی این نهاد سینمایی است. با این تصمیم بازوی اصلی ساخت سالن و توسعه زیرساخت‌های سینمایی حوزه هنری از بخش اداره امور سینمایی و پخش و اکران آن تفکیک شده و به‌صورت مستقل اداره خواهند شد و سینماهای این نهاد در قالب برند «زنجیره مهر» به کار خود ادامه می‌دهند.

همچنین جعفریان در حاشیه این دیدار خود گفت که در سه سال اخیر سید مصطفی حسینی مدیرعامل موسسه بهمن سبز، بیشترین تلاش را داشت تا در دو فاز، سینماهای حوزه هنری را در دست بازسازی و نوسازی قرار دهد که تا یک ماه آینده فاز دوم طرح توسعه سینماهای حوزه هنری با آغاز به کار رسمی سینماهای تازه بازسازی شده، به پایان رسیده و ظرفیت سالن‌های سینمایی حوزه هنری به ۲۳۰ سالن در سراسر کشور خواهد رسید.

رییس سازمان سینمایی حوزه هنری همچنین در بخش دیگر صحبت های خود با اشاره به تفکیک دو حوزه سینماداری و سینماسازی بیان کرد: به دنبال نگاه حرفه‌ای‌تر به توسعه مجموعه‌های خانواده‌محور و بهره‌برداری از آنها در قالب زنجیره سینماداری مهر هستیم و به همین دلیل بنا را بر این گذاشته‌ایم تا در فاز سوم و چهارم طرح توسعه سینماهایمان با سرمایه‌گذاری و ساخت مجتمع‌های فرهنگی چند‌منظوره این کار را دنبال کنیم. هم‌اکنون در ۷ استان سینما نداریم که قرار است در این فاز به صورت جدی پروژه‌هایی را آغاز کنیم تا اتفاقات خوبی در عرصه سینما رقم بخورد و با تفکیکی که در حوزه بهره‌برداری از زنجیره سینماداری مهر اتفاق افتاده است، در حوزه بهره‌برداری نیز با کیفیت بهتری ادامه خواهیم داد.

با این حساب موسسه بهمن سبز که پیش از این با کارویژه توسعه زیرساخت های سینمایی، در اداره امور سینماها و پخش و اکران فیلم فعالیت می‌کرد و عمده فعالیت خود را در دوران کرونا بر ساخت سالن‌های تازه در قالب طرح توسعه سینماها اختصاص داده بود، بر توسعه فضاهای فرهنگی متمرکز می شود که به گفته جعفریان و مدیران حوزه هنری، قرار است حالا خانواده محور طراحی و ساخته شوند. از سویی حوزه هنری با تفکیک و تشکیل زنجیره «سینماداری مهر» به دنبال برندسازی و یکپارچه سازی ظرفیت های پخش و اکران خود و اداره مستقل آنهاست. باید دید با این اتفاق چه تحولاتی در سیاست های توزیعی این نهاد رخ می دهد و تا چه اندازه این اتفاق موجب حمایت از آثار و تولیدات در حال اکران سینمای ایران خواهد بود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است