سینمای کودک و نوجوان به حمایت ویژه‌تری نیاز دارد/ «کتاب‌های پرنده» به دنبال سرمایه‌گذار | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۲۲
اکبر منصورفلاح در گفتگو با صبا:

سینمای کودک و نوجوان به حمایت ویژه‌تری نیاز دارد/ «کتاب‌های پرنده» به دنبال سرمایه‌گذار

اکبر منصورفلاح درباره کارهای اخیر خود، فیلم «آدم نمی‌شوند» و وضعیت سینمای کودک و نوجوان توضیح داد.

اکبر منصورفلاحاکبر منصورفلاح نویسنده و کارگردان در گفتگو با خبرنگار سینمایی  صبا درباره کارهای اخیر خود گفت: در یک سال اخیر مشغول نگارش دو متن بوده‌ام که یکی از آنها با نام «کتاب های پرنده» یک فیلمنامه فانتزی کودک و نوجوان است که نگارش آن به اتمام رسیده است و در کنار این فیلمنامه، مشغول نگارش یک قصه برای سریال هم بوده‌ام که البته به جایی ارایه نداده‌ام.

وی ادامه داد: از زمان پایان متن‌ها به دنبال سرمایه‌گذار یا اسپانسر بوده‌ام که بتوانم کارهای تولید را پیش ببرم که تا به الان این اتفاق نیفتاده است.

کارگردان «آدم نمی‌شوند» در پاسخ به اینکه با پیدا کردن سرمایه‌گذار دست به تولید کارهایش می‌زند و یا تا رسیدن روزهای بهتری برای سینما صبر می‌کند، توضیح داد: بخشی از این مطلب به سرمایه‌گذار بستگی دارد. ترجیح و تلاش من این است که بتوانم هرچه زودتر سرمایه‌گذاری پیدا کنم و تا آخر امسال و قبل از عید کار را شروع کنیم.

وی درباره «کتاب های پرنده» گفت: همانطور که گفتم این فیلمنامه مربوط به کودک و نوجوان است و فضایی فانتزی دارد و در آن به دور کردن از فضای مجازی و مطالعه کتاب پرداخته می‌شود. تلاش می کنیم تا بتوانیم قبل از عید این کار را شروع کنیم و فکر می‌کنم بتوان برای آنطرف سال هم به دنبال اکران بود چون اکران فیلم های کودک و نوجوان راحت‌تر است.

منصورفلاح درباره وضعیت فیلم «آدم نمی‌شوند» بیان کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته و باتوجه به تغییرات و شیوع کرونا نتوانستیم فیلم «آدم نمی‌شوند» را باوجود گرفتن پروانه نمایش به سینماها بیاوریم و همچنان پرونده‌اش باز است. البته خود سرمایه‌گذار هم عجله‌ای برای اکران نداشت و ترجیح می‌داد تا در وضعیت بهتری فیلم را اکران کنیم. حتی فیلمنامه «آدم نمی‌شوند ۲» هم تا حدی نوشته شد و درنظر داشتیم با فروش قسمت اول فیلم و استقبالی که توقع داشتیم از فیلم اتفاق بیفتد، به سراغ ساخت قسمت دوم برویم.

در حوزه کودک و نوجوان تعلل کرده‌ایم

این نویسنده و کارگردان درباره شرایط سینمای کودک و نوجوان مطرح کرد: در حوزه کودک و نوجوان تعلل کرده‌ایم و به غیر از کارهای محدودی که فارابی و… باوجود محدودیت‌ها انجام داده‌اند، کار شاخصی در سینماها نداشته‌ایم. متاسفانه اکثر کارهای کودک و نوجوان هم مورد استقبال خوبی قرار نمی‌گیرند. سینمای کودک و نوجوان به حمایت بهتر و ویژه‌تری نیاز دارد و در مقایسه با گذشته بسیار غریب و مهجور مانده است.

وی ادامه داد: فیلم‌های زیادی هم در صف اکران انباشته شده‌اند و فیلم‌هایی هم که اکران شده‌اند به غیر از تعداد محدودی، استقبال خوبی نشده‌اند و مانند گذشته مورد اقبال قرار نگرفتند که البته کرونا هم بی‌تاثیر نبوده است. درست است که باید در تمام ژانرها فیلم بسازیم اما اینکه ۲۰ فیلم جنگی و فقط یک فیلم کودک بسازیم، قطعا باعث می‌شود تا استقبال کمتری از سینمای کودک و نوجوان شود. باید به فیلمسازی برای کودک و نوجوان و به ویژه در عرصه سینما بیشتر توجه کرد و ما فیلمسازان هم بتوانیم با بهره گرفتن از فضای خاص و فانتزی پیام خود را برسانیم.

کارگردان مجموعه تلویزیونی «فقط به خاطر تو» افزود: بحث اصلی کارهای کودک و نوجوان و کمبودی که وجود دارد، سرمایه است. ۶ ماه است که این فیلمنامه را نوشته‌ام و خیلی دوست دارم آن را بسازم و بالاخره باید حمایت‌هایی صورت بگیرد. بعضی از جاها هم تا زمانی که رابطه نداشته باشی اصلا متنت را نمی‌خوانند. قطعا اگر خودم سرمایه داشتم، فیلم‌هایم را خودم می‌ساختم.

اکبر منصورفلاح در پایان گفت: اگر این حمایت‌ها صورت نگیرد، کارها واقعا سخت‌تر می‌شود. اگر فارابی و ارشاد توجه بیشتری به این حوزه هم داشته باشند، قطعا می‌توانیم شاهد کارهای درخشان بیشتری هم باشیم. ما کارگردان‌هایی که نگرش خاص خود را داریم و با ممیزی‌ها آشنا هستیم هم تلاش خواهیم کرد تا اثر خوبی را ارایه بدهیم که تا مدت‌ها بماند و دیده شود. با تمام اوضاع و شرایطی که وجود دارد و برخی از آنها را هم عرض کردم، باید صبور باشیم و عقب نشینی نکنیم و پیگیر باشیم تا به نتیجه برسیم.

محمد زکی زاده

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    120/288/595/500
  • بی‌بدن
    30/533/880/500
  • سال گربه
    26/041/466/500
  • مست عشق
    13/226/218/500
  • آپاراتچی
    4/625/524/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/954/223/000
  • آسمان غرب
    3/777/294/500
  • پرویزخان
    3/346/264/500
  • نوروز
    3/292/711/000