معرفی عکاس برتر مسابقه عکاسی تئاتر «شمشیرها» | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۵
در آیین اختتامیه صورت گرفت؛

معرفی عکاس برتر مسابقه عکاسی تئاتر «شمشیرها»

عکاس برتر مسابقه عکاسی تئاتر «شمشیرها» معرفی شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط‌عمومی، نمایش «شمشیرها» به نویسندگی صادق شمسایی و کارگردانی امیرحسین غفاری، روز سه‌شنبه ۲۹ شهریور ماه به اجراهایش در پردیس تئاتر تهران خاتمه داد و در آیین اختتامیه مسابقه عکاسی تئاتر «شمشیرها» که در پایان آخرین اجرای این اثر برگزار شد، نفر برگزیده این مسابقه معرفی شد.

سیاوش حبیبی توانست در میان ۱۰ عکاس شرکت‌کننده در رویداد، جایزه ۵ میلیون ریالی و لوح سپاس عکاس برتر مسابقه عکاسی تئاتر «شمشیرها» را از دستان حسین عالم‌بخش مدیر پردیس تئاتر تهران و علی برجی نویسنده و کارگردان تئاتر دریافت کند.

داوری رویداد را فرزاد جمشیددانایی، هلیا سعیدی و امیر محنتی بر عهده داشتند.

در بیانیه هیات داوران مسابقه عکاسی تئاتر «شمشیرها» چنین آمده است: «عکس‌های ارسالی از سوی عکاسان شرکت‌کننده در مسابقه عکاسی تئاتر «شمشیرها» حاکی از این بود که آن‌ها هنوز در حال تجربه‌اندوزی هستند و با مقتضیات صحنه تئاتر به اندازه کافی آشنا نیستند در نتیجه، نتوانسته‌اند لحظه قطعی را با کادربندی اصولی ثبت کنند و ارائه دهند.

همچنین، اکثر عکاسان هیچ ویرایشی در عکس‌ها انجام نداده بودند که این دلیل باعث شد تعداد عکس‌هایی که به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند، کمتر از تعداد استاندارد برای داوری باشد از این‌رو لازم است عکاسان زین پس هنگام شرکت در مسابقات عکاسی، توجه به مقوله ویرایش مناسب عکس‌ها را از یاد نبرند تا عکس‌هایشان در مراحل ابتدایی رویدادها از گردونه رقابت‌ها حذف نشود.

داوران مسابقه عکاسی تئاتر «شمشیرها» برای همه عکاسان عرصه تئاتر آرزوی موفقیت می‌کنند و امیدوار هستند برگزاری اینگونه رویدادها بتواند نقشی هرچند اندک در ارتقای سطح عکاسی تئاتر داشته باشد. همچنین، منجر به حضور بیشتر عکاسان در اجراها برای ثبت لحظه‌های ماندگار این هنر فرهنگساز شود.»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است