رکوردشکنی «آواتار ۲» در گیشه جهان/ استقبال غیرقابل پیش بینی از یک درام ترسناک | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۷

رکوردشکنی «آواتار ۲» در گیشه جهان/ استقبال غیرقابل پیش بینی از یک درام ترسناک

با وجود هجوم ترس و دلهره به سالن های نمایش فیلم آمریکای شمالی، باز هم این «آواتار: روش آب» بود که صدرنشین جدول گیشه شد.

 

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، دومین قسمت درام علمی تخیلی «آواتار» با فروش ۴۵ میلیون دلاری خود در تعطیلات سه روز آخر هفته آمریکای شمالی، توانست برای چهارمین هفته متوالی در صدر جدول گیشه هفتگی نمایش سینماهای این مکان بنشیند.

این اتفاق در حالی رخ داد که تحلیل گران سینمایی با وجود پیش بینی موفقیت خوب مالی برای درام ترسناک جدید «میگان»، اعلام کرده بودند «آواتار ۲» همچنان در راس جدول فروش گیشه قرار خواهد گرفت. در همین حال، براساس پیش بینی همین تحلیل گران، «آواتار ۲» طی چند هفته آینده هم این صدرنشینی را برای خود حفظ خواهد کرد. هم اکنون فروش کلی این اکشن زیست محیطی در آمریکای شمالی به رقم کلی ۵۱۷ میلیون دلار رسیده است.

اهل فن عقیده دارد فروش کلی «آواتار ۲» در این منطقه به رقم بالای ۷۰۰ میلیون دلار خواهد رسید. فروش جهانی فیلم (شامل گیشه آمریکای شمالی و بقیه کشورهای دنیا)، به رقم بسیار بالای یک میلیارد و ۷۰۸ میلیون دلار رسیده است. این رقم حدودا ۳۰۰ میلیون دلار بیشتر از فروش کلی جهانی «تاپ گان: ماوریک» تام کروز است که سال گذشته میلادی لقب پرفروش ترین محصول سینمایی دنیا را از آن خود کرد. با این حال، تاپ گان ۲ در پایان نمایش عمومی در آمریکای شمالی به رقم ۷۱۸ میلیون دلار دست پیدا کرد و باید دید «آواتار ۲» می تواند به این رقم فروش در خاک آمریکا دست بیابد یا نه.

«میگان» یک درام ترسناک علمی تخیلی درباره میگان عروسک کوچولویی است که باید محافظت از دختر کوچک یک خانواده را به عهده بگیرد. اما بزودی معلوم می شود میگان برخلاف ظاهر زیبا و مهربانش، خویی شیطانی و قاتل دارد و به دنبال نابود کردن آدمهای محیط دوروبر است. فیلم با افتتاحیه ای ۳۰ میلیون دلاری، در ردیف دوم جدول گیشه نشست. تحلیل گران اقتصادی سینما پیش بینی افتتاحیه ای پائین تر از این رقم را برای میگان داشتند و به همین خاطر، نوع واکنش و استقبال تماشاگران آنها را شگفت زده کرد. شرکت بلومهاوس پروداکشنز و کمپانی یونیورسال تهیه کنندگان میگان هستند، که آنرا با هزینه بسیار اندک ۱۲ میلیون دلاری تولید کرده اند. با افتتاحیه ۳۰ میلیون دلاری فیلم، می توان از آن به عنوان اثری مگاهیت (بسیار پرفروش) اسم برد.

انیمیشن «گربه چکمه پوش: آخرین آرزو» با فروشی ۱۳ میلیون دلاری در ردیف سوم جدول قرار گرفت. محصول کارتونی تازه کمپانی دریم وورکز با صداپیشگی آنتونیو باندراس، هم اکنون به فروش کلی ۸۸ میلیون دلاری در آمریکا و کانادا دست پیدا کرده است. تهیه کنندگان این کمدی اکشن ماجراجویانه از میزان رقم فروش آن راضی نیستند. فیلم با هزینه ای ۹۰ میلیون دلاری تهیه شده که باید چیزی حدود ۴۰ میلیون دلار هم برای بازاریابی و تبلیغات به آن اضافه کرد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است