آقای معتمدی فودکورت جای شما نیست!/ حضور رئیس سازمان سینمایی در سینمای رسانه | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۴
حاشیه‌نگاری صبا از چهارمین روز جشنواره فیلم فجر؛

آقای معتمدی فودکورت جای شما نیست!/ حضور رئیس سازمان سینمایی در سینمای رسانه

چهارمین روز جشنواره فیلم فجر با نمایش فیلم «چرا گریه نمی کنی»، «هوک» و انیمیشن «بچه زرنگ» به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار سینما صبا، روز چهارم چهل‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با اکران فیلم سینمایی «چرا گریه نمی‌کنی» به کارگردانی علیرضا معتمدی و تهیه کنندگی رضا محقق، انیمیشن «بچه زرنگ» به کارگردانی محمدجواد جنتی و فیلم «هوک» به کارگردانی حسین ریگی و تهیه کنندگی علی آشتیانی‌پور در سینما رسانه به کار خود پایان داد.

همانطور که انتظار می‌رفت پس از اکران فیلم سینمایی «چرا گریه نمی کنی» در نشست خبری این فیلم، حاشیه درحالی ایجاد شد که رضا محقق تهیه کننده مقابل اصحاب رسانه قرار گرفت و علیرضا معتمدی کارگردان اثر علی رغم تحریم این نشست خبری در فودکورت سینمای رسانه به سر می‌برد. این فیلم حاشیه‌های زیادی را با خود به دنبال داشت که یکی از آن‌ها انصراف بازیگران این فیلم از شرکت در جشنواره فیلم فجر است.

«چرا گریه نمی‌کنی» درباره فردی است که برادرش را از دست داده است و نمی‌تواند در هنگام مشکلات گریه کند، برای همین دوستانش سعی می‌کنند به هر شیوه‌ای که شده است او را به گریه بیندازند.

محقق در نشست خبری عنوان کرد: کارگردان جایی نوشته بود که اجازه نمی‌دهد من از فیلمش به عنوان نردبان استفاده کنم؟ در حالی که ایشان از نردبان من بالا رفته است. خدای بزرگ من بخشیدم، تو هم ببخش، من فراموش می کنم، تو هم فراموش کن. همه ما برای سینمای ایران هستیم، رفتید اما می‌دانم دوباره باز می‌گردید.

برخی اصحاب رسانه این فیلم را متوسط دیدند و برخی دیگر این فیلم را جزو بهترین‌های جشنواره دانستند؛ همچنین در بخش‌های طنز این فیلم صدای خنده مخاطبان در سالن می‌پیچید.

با شروع سانس دوم محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی به سینمای رسانه آمد و در میان خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آن ها پاسخ داد، او همچنین از بخش‌های مختلف جشنواره بازدید کرد.

پس از به نمایش درآمدن انیمیشن «بچه زرنگ» که بازخوردهای خوبی هم از سوی مخاطبان گرفت، نشست خبری آن برگزار شد.

در نشست خبری این فیلم انیمیشن، حامد جعفری تهیه کننده «بچه زرنگ» عنوان شد: تا کنون یک میلیون دلار هزینه ساخت این انیمیشن شده است. محمدجواد جنتی کارگردان این انیمیشن هم گفت: به تصویر کشیدن حرم امام رضا (ع) امضای ما بود.

در سانس پایانی فیلم «هوک» روی پرده رفت. این فیلم درباره دو برادر بلوچی است که برای رسیدن به خواسته‌هایشان تلاش می‌کنند. طبق روال جشنواره نیز بعد از اکران نشست خبری آن برگزار شد.

برخی از مخاطبان و اصحاب رسانه با حال و هوای این فیلم ارتباط برقرار نکرده بودند و بازی امیرمهدی ژوله را دوست نداشتند.

ریگی کارگردان اثر در بخشی از نشست خبری «هوک» درباره لهجه یا زبان بلوچ در فیلم اظهار کرد: بلوچ زبان است و برای اینکه از زیرنویس استفاده نکنیم سراغ لهجه رفتیم، با این حال من خودم بلوچ هستم و همیشه دغدغه‌ام این بود که چرا لهجه‌ها خوب درنمی‌آیند و تلاشم این بود خوب دربیاید.

او همچنین درباره تصویر نادرست سیستان در تلویزیون و سینما گفت: ما بهترین منابع را در سیستان و چابهار داریم، موز را به کشورهای منطقه صادر می‌کنیم و کسی آن را نمی‌داند. در فیلم‌ها و سریال‌ها، سیستان و بلوچستان را محل قاچاق یا محل رخ دادن اتفاقات اکشن نشان می‌دهند.

چهل‌و‌یکمین جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ به دبیری مجتبی امینی برگزار می‌شود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است