تهیه‌کننده فیلم «کاپیتان»: عفو پدرانه رهبر انقلاب تاثیر بزرگی در سینما خواهد داشت | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۶
واکنش‌ها به آزادی هنرمندان در پی عفو رهبری/۳

تهیه‌کننده فیلم «کاپیتان»: عفو پدرانه رهبر انقلاب تاثیر بزرگی در سینما خواهد داشت

سید صابر امامی درباره فضای این روزهای جشنواره فیلم فجر و جزئیات ساخت فیلم سینمایی «کاپیتان» توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار سینما صبا، فضای سیاسی خاصی که امسال حول جشنواره فیلم فجر وجود داشت، با واکنش‌های متفاوتی از طرف اهالی رسانه مواجه شد. سید صابر امامی تهیه کننده فیلم سینمایی «کاپیتان» که در روز هفتم جشنواره اکران شد، درباره حضور پیدا نکردن برخی از اهالی سینما در جشنواره چهل و یکم اظهار نظر جالبی داشت. وی در اینباره گفت: اگر فیلم‌هایی که برای هیئت انتخاب جشنواره امسال ارسال شد را حساب نکنیم، ۲۴ فیلم به جشنواره راه پیدا کردند. در پروژه ما ۲۰۰ نفر از اهالی سینما درگیر بودند. این عدد را ضرب در ۲۴ کنیم، به ما نشان می‌دهد که ۵ هزار نفر عوامل حرفه‌ای سینما امسال در این دوره درگیر بودند. ۵ هزار نفر عدد جدی است. اکثریت عوامل سینما در جشنواره امسال حضور داشتند شاید تعداد کمی به دلیل کسالت یا نگرانی‌های اجتماعی حضور نداشتند اما به این معنی نیست که اکثریت نبودند.

وی در خصوص تاثیر عفو زندانیان در فضای هنر و جامعه اظهار کرد: حتما عفو زندانیان تاثیرات بزرگی را در جامعه و سینما خواهد داشت. این عفو پدرانه ای که رهبر انقلاب انجام دادند، اثر گذار است. فضای عمومی و سیاسی که در چند ماه اخیر همه را درگیر کرده بود و به نوعی اهالی سینما هم با آن مواجه بودند، حاشیه‌هایی بود که هر چه زمان گذشت شفاف تر و ذهن همه مرتب تر شد. دقت همه به واقعیت‌ها بیشتر و تناقض‌ها پیدا شد. به نظرم به سمت آرامش می‌رویم. امیدوارم این آرامش در جامعه ماندگار باشد.

این تهیه کننده سینما در ادامه درباره فیلم سینمایی «کاپیتان» بیان کرد: «کاپیتان» درباره زندگی و امید است. مفهومی که برای همه شناخته شده است. ما خوشحالیم که از دل یک داستانِ غم انگیز قصه‌ای با مضامین امیدآفرین ساخته شده است. باعث افتخار ماست که در فرایند تولید این فیلم نقش داشتیم.

امامی ادامه داد: حدود ۶ ماه درگیر فیلمنامه بودیم. چندین بار متن را بازنویسی کردیم. متن انقدر تغییر کرد که به فیلمنامه‌ای جدید تبدیل شد. هدف اصلی بنده این بود که فیلمی راجع به امید و زندگی بسازیم. نسبت به سرطان در خانواده فیلمساز ما حس بدی وجود داشت. ما می‌خواستیم این حس منفی را برای بچه‌های سرطانی و تمام جامعه مثبت کنیم. ضمن اینکه کادر درمان با نقش پشتیبانیشان در فیلم به نمایش در آمدند.

وی درباره حضور بازیگران خردسال در فیلم و سختی کار با بچه ها گفت: کارکردن با بچه ها پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. ما این فیلم را سکانس به سکانس ضبط کردیم. یعنی صحنه پایانی فیلم که در کنار دریا بود صحنه خداحافظی عوامل بود. سکانسی را رج نزدیم که کار به صورت یک دست دربیاید. اینگونه فیلمبرداری کردیم که بچه‌ها بتوانند با حس فیلم همراه شوند. هر چه جلوتر رفتیم بازی بچه‌ها بهتر و پخته تر شد.

امامی در پایان اضافه کرد: تیم تولید زمان زیادی را مشغول فیلمبرداری بود. فیلمبرداری کار بیش از ۶۰ روز زمان برد. این تجربه سنگینی بود. لذت کار با بچه ها همین است. به جز این فرایند نمی شد «کاپیتان» را ساخت.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است