روح‌الله صالحی هنرمند تئاتر همدان درگذشت | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۲

روح‌الله صالحی هنرمند تئاتر همدان درگذشت

روح الله صالحی هنرمند تئاتر و مسئول درگاه ایران تئاتر در استان همدان ظهر یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ درگذشت.

به گزارش صبا، روح‌الله صالحی روزنامه‌نگار، هنرمند عرصه‌های ادبیات و تئاتر و مسئول درگاه ایران تئاتر در استان همدان، پس از تحمل یک دوره بیماری، ظهر یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ در بیمارستان شهید بهشتی همدان درگذشت.

زنده‌یاد صالحی متولد ۱۳۵۸ در نهاوند بود. او که از کودکی با حضور در جلسات شاهنامه‌خوانی پدرش با هنر و ادبیات آشنا شده‌ بود،  فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۶۹ آغاز کرد و از سال ۱۳۷۳ به‌صورت حرفه‌ای در حوزه‌های نمایشنامه، شعر، روزنامه‌نگاری و پژوهش‌های ادبی مشغول به کار شد و از جشنواره‌های متعدد استانی و کشوری بیش از ۱۰۰ عنوان و رتبه‌های برتر بازیگری، طراحی صحنه، نور، لباس، کارگردانی و نویسندگی را کسب کرد.

روح‌الله صالحی هنرمند نهاوندی در سال ۱۳۹۰ به‌عنوان نخبه فرهنگی جوان بسیجی کشور معرفی و همچنین هنرمند برگزیده سال ۹۰ استان همدان و پژوهشگر برگزیده کنگره‌های ملی بسیج و مراسم‌های آیینی و مذهبی شد.

زنده‌یاد صالحی همچنین برنده تندیس قلم زرین مدرس در دومین جشنواره داستان‌نویسی حیات در دوران کرونا هم شده بود و در چهاردهمین دوره جشنواره ملی داستان رضوی که با عنوان «کبوتر حرم» و به میزبانی سمنان برگزار شد، رتبه برتر کشور را کسب کرد و توانست در چهارمین همایش ملی اربعین حائز رتبه اول و تندیس و دیپلم افتخار شود.

او در هفتمین سوگواره ملی «سفر تا صفر» که به موضوع پیاده‌روی اربعین اختصاص داشت، موفق شد با اثر «رفتن در مدار روضه» در بخش نمایشنامه‌نویسی به رتبه اول دست پیدا کند.

این هنرمند فقید همچنین نفر برتر جشنواره بین‌المللی رضوی در بخش داستان کوتاه و نمایشنامه‌نویسی ملی شد. حضور در جشنواره تئاتر  بچه‌های مسجد، جشنواره‌های داستان‌نویسی مثل خلیج‌فارس، فانوس، دخیل و فراموشی‌لی  و نیز جشنواره‌های شعر گویش مادر، آیه‌های غمزه و… جایزه ادبی همدان (۱۲ دوره) بخشی دیگر از فعالیت‌های هنری او بود.

این نویسنده و فعال تئاتری همچنین سابقه بیش از یک دهه همکاری با رادیو و تلویزیون همدان و شبکه‌های سراسری را به‌عنوان روایتگر و نویسنده برنامه‌های طنز و مذهبی و هنری را در کارنامه خود داشت.

مراسم تشیع و تدفین زنده‌یاد روح‌الله صالحی، امروز دوشنبه ۳۰ مرداد ساعت ۱۰ صبح در قطعه هنرمندان نهاوند برگزار شد.

خبرگزاری صبا درگذشت و فقدان این هنرمند را به خانواده و جامعه هنری ایران‌زمین به‌ویژه اهالی تئاتر استان همدان تسلیت می‌گوید.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است