سرانه فرهنگی در استان‌ها ارتقا می‌یابد/ اختصاص بودجه برای تقویت بنیه فرهنگی | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۰

سرانه فرهنگی در استان‌ها ارتقا می‌یابد/ اختصاص بودجه برای تقویت بنیه فرهنگی

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توزیع عادلانه منابع و ارتقا سرانه فرهنگی استان‌ها را از اولویت‌های این وزارتخانه در دولت مردمی عنوان کرد.
به گزارش صبا و به نقل از روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمود اسلامی که روز گذشته ۲۹ شهریورماه به استان ایلام سفر کرده بود، در نشست صمیمی با کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان، اظهار کرد: ایلام مرکز ثقل مقاومت مردم غرب ایران بوده و رشادت، شهامت و پایمردی مردم این سرزمین زبانزد است. استانی که به گواهی تاریخ مقاومت ایران اسلامی، بیش از ۳۴۰ مرتبه بمباران شد و مردم این خطه جانانه در مقابل دشمن ایستادگی و مقاومت کردند. شما مردم نجیب، اصیل و مهمان نوازی هستید.

وی با بیان اینکه اینجا شهر و استان طریق الحسین (ع) است، بیان کرد: ما وظیفه داریم در راستای حل مشکلات استان، همه توان خود را به کار بگیریم. فلسفه حضورم در بین همکاران شاغل در استان‌ها، بررسی مسائل و مشکلات مختلف حوزه اداری، مالی، رفاهی و معیشت است؛ موضوعی که مقام عالی وزارت تاکید ویژه‌ای بر آن دارد و یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های ایشان ارتقا سرانه فرهنگی استان‌ها و توزیع عادلانه منابع است.

اسلامی با بیان اینکه در جلسه اخیر شورای معاونان هم وزیر ارشاد مجددا بر توجه به این حوزه تاکید ویژه داشت، خاطرنشان کرد: حضور در استان‌ها، بررسی مسائل و مشکلات معیشتی همکاران از جمله مواردی بود که در این جلسه مورد تاکید ایشان قرار گرفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، منابع انسانی را پایه‌های اصلی رشد و تعالی هر سازمان دانست و خاطرنشان کرد: نیروی انسانی نه تنها جزو هزینه‌ها به شمار نمی‌آید بلکه بخشی از سرمایه‌های سازمان و جامعه محسوب می‌شود. سازمان‌هایی در مسیر دستیابی به اهداف موفق می‌شوند که نیروی انسانی موفق داشته باشند.

اسلامی با بیان اینکه معاونت توسعه مدیریت و منابع اصلی‌ترین بخش رسیدگی به امور مربوط به کارکنان است؛ گفت: ما باید پاسخگوی ارباب رجوع، کارکنان و همکاران باشیم زیرا پاسخگویی، یکی از اصلی‌ترین وظایف یک مدیر است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه صحبت‌های خود توضیحاتی درباره پروژه‌های عمرانی حوزه فرهنگ و هنر ارائه کرد و گفت: در دولت مردمی و طی سفرهای دور اول و دوم ریاست جمهوری بیش از هفت هزار میلیارد تومان از محل سفرهای استانی ریاست‌ محترم جمهوری برای تکمیل پروژه‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی، مصوب شد.

وی با تاکید براینکه در اعتبارات امسال یک هزار میلیارد تومان برای تقویت بنیه فرهنگی استان‌ها در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: ۳۰ درصد از این مبلغ به تملک اختصاص دارد و تجهیز مجتمع های فرهنگی و هنری هم در این حوزه مد نظر قرار گرفته است.

اسلامی از برگزاری جلسات متعدد برای بازنگری در ساختار سازمانی وزارتخانه و استان‌ها هم خبر داد و گفت: هفته گذشته جلسه مربوط به این حوزه به اتمام رسیده و ساختار نهایی خدمت مقام عالی وزارت اعلام شد. به زودی جلسات کارشناسی و تصویب آن در سازمان امور اداری و استخدامی انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اخذ مجوز برای جذب ۴۰۰ نفر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصریح کرد: طی ۱۰ سال گذشته حدود ۲ هزار نفر خروجی از وزارتخانه داشتیم و جذب نیروی انسانی طی این سال‌ها کمتر از ۵۰۰ نفر بوده است. فراخوان جذب نیروی انسانی به زودی اعلام خواهد شد که در این فراخوان بخش عمده از سهمیه به استان‌ها اختصاص داده شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان و در بخش دیگری از صحبت‌های خود پاسخگوی درخواست‌ها، مشکلات و مسائل کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام بود.

اسلامی در این سفر از مجتمع فرهنگی و هنری ایلام، ساختمان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، کتابخانه مرکزی و پروژه در حال ساخت انجمن خوش‌نویسان ایلام بازدید کرد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    122/039/668/000
  • بی‌بدن
    31/159/220/500
  • سال گربه
    27/468/929/500
  • مست عشق
    16/428/078/500
  • آپاراتچی
    4/731/691/500
  • آسمان غرب
    4/086/239/500
  • ایلیاجست‌وجوی قهرمان
    4/017/155/500
  • پرویزخان
    3/349/494/500
  • نوروز
    3/326/111/000