با نقشی که ۳۰ سال از من بزرگ‌تر است روی صحنه‌ام | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۵۸
پدرام زمانی بازیگر نمایش «آنتیگونه» در گفت‌وگو با صبا مطرح کرد:

با نقشی که ۳۰ سال از من بزرگ‌تر است روی صحنه‌ام

پدرام زمانی بازیگر نمایش «آنتیگونه» می‌گوید بازی کردن نقشی که تقریبا ۳۰ سال از او بزرگ‌تر است برایش پر از چالش بود که توانست از این مسیر به خوبی بگذرد.
این شب‌ها نمایش «آنتیگونه» کاری از جوانان خلاق و پیش‌رو در تئاتر روی صحنه است که برای چهارمین بار به تمدید رسیده است. «آنتیگونه» به کارگردانی محمدرضا آگاه و تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان است که از روزهای آخر شهریور در عمارت نوفل‌لوشاتو میزبان مخاطبان است. در این اثر نمایشی که به‌عنوان اولین اثر نمایشی با همکاری هوش مصنوعی روی صحنه است، مهسا ‌جمشیدی، پدرام ‌زمانی، پارسا ‌صحرایی و سجاد ‌میر ایفای نقش می‌کنند.
به بهانه اجرای موفق این اثر نمایشی سراغ پدرام زمانی یکی از بازیگران نمایش رفتیم و با او گفت‌وگو کردیم.
پدرام زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر صبا، درباره این نمایش گفت: نمایش «آنتیگونه» برای بازیگرانش مانند کلاس درس است و هر شب تجربه تازه‌ای برای مخاطبش رقم می‌زند که مانند شب قبل نیست.
زمانی در ادامه درباره نقش «کرئون» توضیح داد: در نگاه اول کرئون مانند دیکتاتورهای شناخته شده تاریخ، مستبد و زورگو است ولی وقتی بیشتر به شناخت او می‌پردازیم متوجه می‌شویم که در نمایشنامه «آنتیگونه» حق در برابر حق است، پس نمی‌توان به «کرئون» با این القاب ساده پرداخت؛ در فرایند ساخت نمایش نیز بیشتر سعی شد تا نگاه متفاوتی به «کرئون» داشته باشیم و او را حتی مردی مهربان و قانون‌مدار در نظر گرفتیم، که تنها خواسته‌اش اجرای قانونی است که مردم و شهر تعیین کرده‌اند.
این هنرمند درباره چالشی که نقشش داشت نیز تصریح کرد: بازی کردن در نقشی که تقریبا ۳۰ سال از من بزرگ‌تر است برایم پر از چالش و البته سخت بود که با کمک محمدرضا آگاه از پس این کار برآمدیم. البته این را از نگاه مهربان مخاطبان و لطفشان درباره بازی و نقش «کرئون» که در سایت تیوال یا فضای مجازی می‌نویسند می‌گویم.
پدرام زمانی ادامه داد: کار کردن با محمد رضا آگاه تماما یادگیری است؛ وقتی با کارگردانی کار می‌کنیم که همه میزانسن‌ها و همه کمپوزیسیون‌ها از دل تئوری بیرون می‌آید با خیال راحت پا روی صحنه می‌گذاریم. شناخت من و آگاه به ۶ سال قبل برمی‌گردد که از همان زمان اطمینان داشتم در کنار کارگردان جوان و نابغه‌ای کار می‌کنم که یک روز اسمش را در بلندای هنر ایران می‌شنوم.
او درباره همراهی و همکاری با دیگر بازیگران نمایش نیز گفت: صحنه نمایش مانند میدان نبردی است که وقتی با آشیل‌ها، ویلیام والاس‌ها و تئوتا‌ها پا بر میدان نبرد می‌گذاری دیگر جایی برای نگرانی نیست که پیروز می‌شوی. پارسا ، سجاد و مهسا برای من مانند اینانند که با لذت و خیال راحت کنارشان به ایفای نقش می‌پردازم.
او در ادامه توضیح داد: استقبال مخاطب از آخرین کار گروه تئاتر «امروز» بسیار لذت بخش است و به روزی‌هایی فکر می‌کنم که در نمایشی دیگر برای تنها یک مخاطب به روی صحنه می‌رفتیم و با عشق برای آن یک نفر مخاطب اجرا می‌کردیم اما حالا  هرشب سالن پر است و چه لذتی دارد اجرا در مقابل نگاه مخاطبی که مارا دنبال می‌کند.
زمانی در پایان صحبت‌هایش تاکید کرد: این مسیر سخت بدون سخاوت و همراهی سجاد افشاریان و نبوغ آگاه میسر نمی‌شد. از سجاد افشاریان تشکر می‌کنم که یک تنه مانند یک کمپانی چند منظوره از گروه‌های تئاتری جوان حمایت می‌کند تا روی صحنه باشند. همچنین از اعتماد محمدرضا آگاه که این بار بچه خودش، نمایش «آنتیگونه» و نقش «کرئون» را به من سپرد، تشکر می‌کنم.
در بخشی از «آنتیگونه» آمده است: «وقتی قانونی شکسته بشه… دروازه‌های یونان هم شکسته می‌شه… اگه پدرت هم امروز اینجا بود… این اجازه رو بهت نمی‌داد.»
آرزو ‌سالکی (دستیار اول کارگردان و برنامه ریز)، علیرضا ‌محبی ‌زاده (دستیار دوم کارگردان)، مهرو ‌صالحی (منشی صحنه)، فرشاد ‌نصیری (طراح نور)، محسن ‌رامه (طراح صحنه و طراح ماسک)، بهنام ‌معیریان (طراح گریم)، بهنام ‌معیریان، سارا خندان (مجریان گریم)، کیارش ‌شاهانی (آهنگساز)، پارسا شاطریان (ویولن)، فاطمه علیزاد رهور (طراح لباس)، علی ‌یوسفی (مدیر اجرا)، پدرام ‌زمانی (مدیر تولید)، پارسا ‌صحرایی (دستیار تولید)، علی ‌فتحی، میر ‌امیر ‌رحیمی (مدیران صحنه)، محمد ‌موذنی (دستیار صحنه)، پدرام ‌شهرآبادی (گرافیک)، زهره ‌نوشیان (دوخت لباس)، محسن ‌رامه (ساخت ماسک و آکسسوار)، سجاد میر (طراحی با هوش مصنوعی)، پدرام ‌زمانی، امیرحسین ‌منصوری (طراحی و تدوین)، امیرحسین ‌منصوری (ساخت آنونس)، اردلان ‌آشناگر (عکاس)، موخا (موشن)، آیدین ایمانی (دستیار نور) و علی ‌کیهانی (روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای) دیگر عواملی هستند که در این پروژه حضور دارند.

یک نظر


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    133/408/245/000
  • مست عشق
    57/380/921/500
  • سال گربه
    36/903/516/000
  • بی بدن
    36/077/832/500
  • آسمان غرب
    6/222/570/000
  • ایلیاجست‌وجوی‌قهرمان
    5/301/465/000
  • آپاراتچی
    5/215/577/500
  • نوروز
    3/570/640/500
  • پرویزخان
    3/374/454/500
  • نیلگون
    پیش فروش 7/285/000
  • تاوان
    پیش فروش 600/000