«بچه زرنگ» در یک روز بیش از یک میلیارد فروخت/ جذب ۴۵ هزار مخاطب در سه‌شنبه نیم‌بها | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۲
پرمخاطب‌ترین روز سینمای ایران رقم خورد؛

«بچه زرنگ» در یک روز بیش از یک میلیارد فروخت/ جذب ۴۵ هزار مخاطب در سه‌شنبه نیم‌بها

«هتل» و «بچه زرنگ» با جذب نزدیک به ٢۴۴ هزار تماشاگر و فروشی برابر با ۶ میلیارد و ٣٠٠ میلیون تومان، پرمخاطب‌ترین روز سینمای ایران پس از بحران کرونای سال ٩٨ را رقم زدند.

به گزارش خبرنگار سینما صبا، روز گذشته ٢ آبان‌ماه، با جذب نزدیک به ٢۴۴ هزار تماشاگر و فروشی برابر با ۶ میلیارد و ٣٠٠ میلیون تومان، پرمخاطب‌ترین روز سینمای ایران پس از بحران کرونای سال ٩٨ بود.

در این سه‌شنبهٔ نیم‌بها ۲ فیلم بیشترین سهم را در ثبت این رکورد داشتند؛ فیلم سینمایی «هتل» کمدی پرفروش این روزها که مورد اقبال مخاطبان قرار دارد. و دیگری انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» که در نوع خود اتفاق جالب توجهی است.

یک انیمیشن در حالی توانسته رتبه دوم فروش روز رکوردشکن سینمای ایران را به خود اختصاص دهد که با جذب ۴۵ هزار تماشاگر و یک میلیارد و ١٠٠ میلیون فروش، سهم حدودا ٢٠ درصدی داشته است.

این بیشترین میزان فروش روزانه سینماها پس از گذشت چهار سال از بحران کرونا بوده است و جالب توجه اینکه این آمار فروش از مهرماه و با اکران ۲ فیلم پرفروش این روزها یعنی «هتل» و «بچه زرنگ» همراه بوده است.

طبق آمار فروش سینماها که موسسه تصویر شهر به تازگی منتشر کرده است، آمار فروش روزانه سینماهای سراسر کشور در مهرماه بیش از ۸۸ میلیارد بوده است که نسبت به ماه قبل ۲۹ میلیارد و نسبت به همین ماه در سال گذشته ۶۶ میلیارد تومان افزایش داشته است.

انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» این روزها با فروشی صعودی در سینماهای سراسر کشور در حال اکران است و هنوز به یک ماه نرسیده است که رکورد انیمیشن های پرفروش قبلی را جا به جا کرده است.

«بچه زرنگ» تا امروز توانسته است بیش از ۱۸ میلیارد و ۵۵۴ میلیون تومان فروش داشته باشد و بیشتر از ۵۱۵ هزار مخاطب به تماشای آن نشسته‌اند که این میزان فروش و این تعداد مخاطب پیش از این در یک بازه چند ماهه و طولانی‌تری برای انیمیشن‌های پرفروش به وجود آمده بود.

این فیلم به تهیه کنندگی حامد جعفری محصولی از گروه هنر پویا و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که با همت یک تیم ۲۵۰ نفره ساخته شده است.

این انیمیشن ماجراجویانه با حضور هنرمندانی چون هومن حاجی عبداللهی، میرطاهر مظلومی، هدایت هاشمی و… در مقام صداپیشه ساخته شده است.

یک نظر

  • سلام،این آمارها چه جوری در میاد،،متولی این کار سمفاهستش،،که آمارش با این آمارها کاملا متفاوته،،به نظر میرسه پخش کننده ها دارن آمارهای ضد و نقیض میدن