معرفی برگزیدگان جشنواره تئاتر استانی ایلام و سمنان | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۳

معرفی برگزیدگان جشنواره تئاتر استانی ایلام و سمنان

برگزیدگان جشنواره تئاتر استانی ایلام و سمنان معرفی شدند.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی معاونت هنری، در سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان، ۱۳ گروه نمایش شامل ۶ گروه صحنه‌ای و هفت گروه نمایش خیابانی به رقابت پرداختند و  آیین اختتامیه این رویداد شامگاه جمعه ۱۹ آبان با حضور فرشید فلاح (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان)، عباس گلرو (نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی) و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و نیز هنرمندان و علاقه‌مندان هنر نمایش در تالار تئاتر شهر سمنان برگزار شد.

اعضای هیئت‌داوران این رویداد متشکل از بابک صبوری، علی‌اصغر خطیب‌زاده و شهرام گیل‌آبادی هنرمندان برتر این جشنواره را در بخش‌های مختلف به این شرح معرفی کردند.

***بخش صحنه‌ای

کارگردانی: محمدعلی دانشگر برای نمایش «تبار خون» در رتبه اول ایستاد و مصطفی ولی‌زاده برای نمایش «ناگفته‌های گودال ابوفارس» در رتبه دوم و حسن سرچاهی برای نمایش «شاه عباس» در رتبه سوم قرار گرفت و هیئت‌داوران از محمد فرجی‌پور برای نمایش «گودال» تقدیر کرد.

نمایشنامه‌نویسی: در این بخش هیئت‌داوران با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آتیلا پسیانی نویسنده نمایش «تبار خون»، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار، لوح تقدیر و جایزه نقدی برتر خود را به امیر اخوین نویسنده نمایش «شاه عباس» اهدا کرد.

بازیگری مرد: محمدعلی دانشگر برای نمایش «تبار خون» و مهدی علی الحسینی برای نمایش «چند نهنگ دریازده در حمام آفتاب» در رتبه‌های اول و دوم ایستادند و مهدی بانی برای نمایش «ناگفته‌های ابوفارس» و محسن مزجی در نمایش «شاه عباس» به‌طور مشترک سوم شدند.

در این بخش هیئت‌داوران همچنین از امیر نظری برای نمایش «مهرآباد»، امیر مسعود اسماعیلی برای نمایش «شاه عباس» و علیرضا نجم‌الدین برای نمایش «تمام شد و هست» تقدیر کرد.

بازیگری زن: سمانه نجار برای نمایش «تبار خون» رتبه اول، زهرا لطفی برای نمایش «ناگفته‌های گودال ابوفارس» رتبه دوم و آرزو ملکی برای نمایش «شاه عباس» رتبه سوم را کسب کردند و الهام خاتمی برای نمایش «چند نهنگ دریازده در حمام آفتاب» و شاونا شاه‌آبادی برای نمایش «مهرآباد» تقدیر شدند.

هیئت‌داوران سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان همچنین در بخش بروشور هنگامه حسینی برای نمایش «مهرآباد»، در بخش گریم الهام شهاب‌الدین برای نمایش «تبار خون» را به‌عنوان برگزیده شناخت و از عسل نائینی در نمایش «چند نهنگ دریازده در حمام آفتاب» تقدیر کرد، در بخش نور نیز امیرحسین دلارام برای نمایش «تبار خون»، موسیقی محمدعلی دانشگر برای نمایش «تبار خون»، طراح لباس صادق جهان برای نمایش «تبار خون» و طراحی صحنه مصطفی ولی‌زاده برای نمایش «ناگفته‌های گودال ابوفارس» را معرفی کرد.

***بخش نمایش خیابانی

کارگردانی: هیئت‌داوران در این بخش هیچ‌یک از آثار را شایسته رتبه اول ندانست اما سعید شاه‌چراغ برای نمایش «یک اتفاق ساده» را به‌عنوان نفر دوم معرفی کرد و به‌صورت مشترک عنوان سوم را به فرزاد صبوری برای «نگاتیو» و قاسم عابدی برای نمایش «فروشنده» اهدا کرد.

در بخش بازیگر زن، پرنیان سراج را برای نمایش «سد معبر» به‌عنوان بازیگر برتر شناخت و در بخش بازیگر مرد نیز قاسم عابدی برای نمایش «فروشنده» و فیض احمد رضایی را برای نمایش «نگاتیو» به‌صورت مشترک به‌عنوان رتبه سوم معرفی کرد.

در بخش طرح و ایده نیز هیئت‌داوران طرح و ایده‌ای را شایسته رتبه اول ندانست. مینو رحمتی برای نمایش «چرا امروز»  به‌عنوان رتبه دوم و محمد خلیلی از نمایش «یک اتفاق ساده» و فرزاد صبوری را برای نمایش «نگاتیو»  به‌عنوان رتبه سوم شناخت.

در پایان این جشنواره هیئت‌داوران در بخش صحنه‌ای نمایش «تبار خون» به کارگردانی محمدعلی دانشگر و «ناگفته‌های گودال ابوفارس» به کارگردانی مصطفی ولی زاده و در بخش خیابانی نیز نمایش «نگاتیو» به کارگردانی فرزاد صبوری و «یک اتفاق ساده» به کارگردانی سید سعید شاهچراغی را برای حضور در جشنواره منطقه‌ای فجر معرفی کردند.

سی و پنجمین تئاتر استانی ایلام برگزیدگان خود را معرفی کرد

همینطور، آیین اختتامیه جشنواره تئاتر استانی ایلام ۱۴۰۲ صبح روز جمعه، ۱۹ آبان با حضور حسن رونده، مسئول هماهنگی امور استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی کشور برگزار شد. این رویداد از هجدهم تا نوزدهم آبان با داوری اصغر همت، افسر اسدی و مصطفی کولیوندی و به دبیری میلاد محمدیان شمالی در مجتمع ارشاد ایلام برگزار شد.

جشنواره‌های تئاتر؛ فرصتی ارزنده برای شناسایی استعدادها

حسن رونده مدیر هماهنگی تئاتر استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با تقدیر از دست اندارکاران جشنواره گفت: سرفصل‌های بیمه هنرمندان تغییراتی کرده و هنرمندانی که نیاز به باز تعریف سرفصل خود دارند می‌توانند به نماینده بیمه مراجعه و سرفصل خود را دوباره تعریف کنند.

او افزود: سامانه ثبت گروه‌های نمایشی باز است و اعضا می‌توانند برای ثبت گروه خود یا اعمال تغییرات احتمالی به سامانه مراجعه کنند.

مدیر هماهنگی تئاتر استان های اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره هنرمند فقید ایلامی سپیده صحرایی گفت: استان ایلام از چنین چهره‌های ماندگاری مانند مرحوم باسره بهره‌مند است که همواره موجب افتخار هنرهای نمایشی بوده‌اند.

رونده، برگزاری جشنواره‌های تئاتر را فرصتی ارزنده برای شناسایی استعدادهای جوان و نوجوان و استفاده از تجارب و دانش پیشکسوتان عرصه هنرهای نمایشی برشمرد و ادامه داد: تئاتر و هنرهای نمایشی بهترین مضامین برای بیان مشکلات و نیازهای روز جامعه است که به زبان هنر نمایش به مخاطبان ارائه می‌شود.

در ادامه آیین اختتامیه این رویداد، هیئت داوران جشنواره تئاتر استانی ایلام ۱۴۰۲، با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از برگزیدگان در بخش‌های مختلف تقدیر کردند.

***بخش صحنه‌ای

پوستر و بروشور:

احمد نورمحمدی برای طراحی پوستر و بروشور نمایش «قندخون» از ایلام برگزیده شد.

طراحی نور:

از جلال هواسی برای نمایش «قند خون» تقدیر شد و اکبرخدارحمی برای نمایش «رویایی برای نفت‌کش‌ها» برگزیده شد.

گریم:

از لارا باقری برای نمایش «کنت دراکولا»  تقدیر شد.

موسیقی:

تقدیر: هیئت داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را به گروه موسیقی نمایش «رویایی برای نفت‌کش‌ها» تقدیم کرد.

برگزیده: هیئت داوران جایزه خود را شامل دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مهسا لطفی برای نمایش «قند خون» اهدا کرد.

طراحی لباس:

هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی از خانم زهرا باقری برای نمایش «کنت دراکولا» تقدیر به عمل آورد.

طراحی صحنه:

هیئت داوران در این بخش دو تقدیر و یک برگزیده دارد:

تقدیر: لوح تقدیر و جایزه نقدی به صورت مشترک اهدا شد به علیرضا مرادی و سروش سلطانی برای نمایش «قندخون» و علی اصغر پورقهرمان برای نمایش «رقص بلوط‌ها در باد، برف و باران».

برگزیده: هیئت داوران با اهدای دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی از افسانه محمدی  برای نمایش «رویایی برای نفت کش ها» تقدیر به عمل آورد.

بازیگری:

هیئت داوران در این بخش از بازیگران کودک و نوجوان فعال در این عرصه با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی قدردانی کرد.

–  آوا مرادی برای بازی در نمایش «رویایی برای نفت‌کش‌ها».

– اهورا خدارحمی و محدثه دوستی برای بازی در نمایش «رقص بلوط‌ها در باد، برف و باران».

بازیگری زن:

تقدیر: هیئت داوران از بین کاندیداهای خود از خانم پردیس پورقهرمان برای بازی در نمایش «رقص بلوط ها در باد، برف و باران» تقدیر به عمل آورد.

رتبه سوم: به صورت مشترک لارا باقری برای بازی در نمایش «کنت دراکولا» و نرگس عباسی برای بازی در نمایش «رویایی برای نفت‌کش‌ها».

رتبه دوم: به صورت مشترک کیانا گلپور برای بازی در نمایش «قند خون» و فاطمه کهزادیان برای بازی در نمایش «سنور».

رتبه اول: مریم عبدی برای بازی در دو نمایش «قندخون» و «رویایی برای نفت‌کش‌ها».

بازیگری مرد:

تقدیر: هیئت داوران با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی از آقایان مبین هواسی برای بازی در نمایش «کنت دراکولا» و متین فتاحی برای بازی در نمایش «سنور» تقدیر به عمل آورد.

رتبه سوم: هیئت داوران جایزه نقدی و لوح تقدیر خود را به صورت مشترک به مبین بسطامی و ماهان شاحسینی برای بازی در نمایش «کنت دراکولا» تقدیم کرد.

رتبه دوم: هیئت داوران جایزه نقدی و لوح تقدیر خود را به صورت مشترک به رضا صفری برای بازی در نمایش «کنت دراکولا» و سروش داوودیان برای نمایش «رویایی برای نفت‌کش‌ها» تقدیم کرد.

رتبه اول: هیئت داوران با اهدای دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی از سروش سلطانی برای بازی در نمایش «قندخون» تقدیر به عمل آورد.

نویسندگی:

هیئت داوران از میان نویسندگان بومی یک تقدیر و یک برگزیده داشت.

تقدیر: لوح تقدیر و جایزه نقدی به علی اصغر پورقهرمان برای نگارش نمایشنامه «رقص بلوط‌ها در باد، برف و باران» رسید.

برگزیده: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به خانم زهرا چراغی برای نگارش نمایشنامه «رویایی برای نفت‌کش‌ها» رسید.

کارگردانی:

تقدیر: هیئت داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را به صورت مشترک به سارا علی محمدی برای کارگردانی نمایش «قند خون» و عبدالله عظیم‌پور برای کارگردانی نمایش «کنت دراکولا» تقدیم کرد.

برگزیده: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به خانم زهرا چراغی برای کارگردانی نمایش «رویایی برای نفت‌کش‌ها» رسید.

هیئت داوران نمایش «رویایی برای نفت‌کش‌ها» به نویسندگی و کارگردانی زهرا چراغی از ایلام را برای جشنواره منطقه‌ای اعلام کرد.

***بخش خیابانی

پوستر و بروشور:

لوح تقدیر به طراح پوستر و بروشور نمایش خیابانی «آن روز توی کانال» به محمد جهانی رسید.

موسیقی:

هیئت داوران در این بخش هیچ انتخابی ندارد.

طراحی فضا:

رتبه برگزیده به  مالک آبسالان برای نمایش خیابانی «نترس آبها مهربانند» رسید

بازیگری:

هیئت داوران در این بخش از بازیگران کودک و نوجوان فعال در این عرصه، با اهدای لوح تقدیر قدردانی کردند.

– روژدا  اکبری برای بازی در نمایش خیابانی «مامان، بابا، خواهر، برادر».

– هلیا فیلی، روژان زمانی و آتوسا وافری برای بازی در نمایش خیابانی «حراجی بزرگ».

بازیگری زن:

هیئت داوران در این بخش برگزیده‌ای نداشته و تنها با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از ۳ نفر تقدیر کردند.

– رعنا صیدمحمدی برای بازی در نمایش خیابانی «حراجی بزرگ».

– کیانا گلپور برای بازی در نمایش خیابانی «مامان، بابا، خواهر، برادر».

– رائده فیلی برای بازی در نمایش خیابانی «آن روز توی کانال».

بازیگری مرد:

از  سجاد مهدیان برای بازی در نمایش خیابانی «حراجی بزرگ»  تقدیر شد.

رتبه برگزیده به  مالک آبسالان برای بازی در نمایش خیابانی « نترس آبها مهربانند» رسید.

طرح و ایده:

هیئت داوران در این بخش هیچ برگزیده‌ای ندارد و تنها از بین نویسندگان بومی از سروش سلطانی برای نمایش خیابانی «مامان، بابا، خواهر، برادر» و سجاد مهدیان برای نمایش خیابانی «حراجی بزرگ» با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر شد.

کارگردانی:

رتبه نخست به مالک آبسالان برای نمایش خیابانی «نترس آب‌ها مهربانند» رسید. هیئت داوران در بخش نمایش خیابانی برگزیده‌ای برای معرفی به جشنواره منطقه‌ای ندارد

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    122/039/668/000
  • بی‌بدن
    31/159/220/500
  • سال گربه
    27/468/929/500
  • مست عشق
    16/428/078/500
  • آپاراتچی
    4/731/691/500
  • آسمان غرب
    4/086/239/500
  • ایلیاجست‌وجوی قهرمان
    4/017/155/500
  • پرویزخان
    3/349/494/500
  • نوروز
    3/326/111/000