داوران بخش عکاسی شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر معرفی شدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۸

داوران بخش عکاسی شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر معرفی شدند

امیر عبدالحسینی دبیرکل شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با صدور احکامی داوران بخش عکاسی این رویداد هنری را معرفی کرد.

به گزارش صبا و به نقل از ستاد خبری شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، امیر عبدالحسینی دبیرکل جشنواره شانزدهم هنرهای تجسمی فجر با صدور احکامی مجزا کریم متقی، ساتیار امامی و کیارنگ علایی را به عنوان داوران بخش عکاسی این رویداد هنری معرفی کرد.

کریم متقی متولد ۱۳۴۵، عکاس، نویسنده و مترجم هنری است. او دانش‌آموخته رشته عکاسی از دانشگاه هنر بوده و طی سال‌های اخیر در دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های گوناگونی به تدریس هنر عکاسی پرداخته است. متقی در طول سال‌ها فعالیت حرفه‌ای خود در زمینه عکاسی، علاوه بر شرکت در نمایشگاه‌های گروهی و برگزاری نمایشگاه‌های انفرادی، مسئولیت‌‌های هنری مختلفی را نیز برعهده داشته است که ازجمله آنها می‌توان به دبیر رویدادهایی چون جشنواره ملی عکس فیروزه، سوگواره ملی عکس قاب خالی خورشید، جشنواره ملی عکس خانه و داور رویدادهایی نظیر جشنواره ملی قرآن در آیینه تصویر، عکس رضوی، جشنواره ملی عکس خانه دوست، دوسالانه ملی عکس سرمایه اجتماعی و… اشاره کرد. برگزیده مسابقه بین‌المللی عکاسی آساهی شیمبون ژاپن، برنده جایزه عکس سال آسیا، برگزیده دوسالانه ملی عکس ایران، جشنواره بین‌المللی سلامت و هنر، جشنواره جوان ارومیه و… بخشی از افتخارات این هنرمند عکاس است.

ساتیار امامی متولد ۱۳۵۴،‌ دانش‌آموخته رشته عکاسی و عضو انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران است. این عکاس و مستندساز از سال ۱۳۶۹ فعالیت حرفه‌ای خود را در انجمن سینمای جوانان ایران آغاز کرد و در طول سال‌های اخیر همواره به عنوان عکاس خبری در مطبوعات و رسانه‌های مختلف فعالیت داشته است. دبیر گروه عکس روزنامه جام جم، روزنامه همشهری، مجله سینمایی ۲۴، مجله دیپلماتیک، مجله نسیم و… بخشی از سوابق این هنرمند است. امامی علاوه بر برگزاری نمایشگاه‌های انفرادی و شرکت در نمایشگاه‌های گروهی متعدد عکاسی، در فیلم‌های سینمایی مختلفی نیز به عنوان عکاس حضور داشته است که ازجمله آنها می‌توان به رسم عاشق‌کشی، چه خوبه که برگشتی، چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت، به هدف شلیک کن و… اشاره کرد. او به عنوان داور و مدرس عکاسی در جشنواره‌ها و کارگا‌ه‌های متعددی نیز حضور داشته است که ازجمله آنها می‌توان به جشنواره ملی عکس فردوس، مسابقه عکاسی فصل شیدایی، جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر، مسابقه عکس کودکان و زلزله، جشنواره عکس دوربین‌نت و… اشاره کرد.

کیارنگ علایی متولد ۱۳۵۵، عکاس، نویسنده و مدرس هنر است. او دارای مدرک درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و در طول سال‌ها فعالیت مستمر هنری، به عنوان دبیر، داور و مدرس کارگاه در رویدادها و رقابت‌های گوناگونی حضور داشته است که ازجمله آنها می‌توان به جشنواره هنرهای تجسمی فجر، جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران، دوسالانه عکس ایران، جشنواره ملی عکس مشهد، جشنواره ملی عکس هشت، مسابقه عکس سوگواره عاشورا، جشنواره ملی عکس خانه دوست، جشنواره سراسری عکس کودک و نوجوان آبرنگ، جایزه بین‌المللی عکس پنج، جشن تصویر سال ایران و… اشاره کرد. این هنرمند علاوه بر نمایشگاه‌گردانی و برگزاری نمایشگاه‌های انفرادی متعدد در کشورهایی چون فرانسه، آلمان، فنلاند و ایران، موفق به کسب عناوین و افتخارات گوناگونی نیز در عرصه عکاسی شده است که ازجمله آنها می‌توان به برگزیده جشنواره‌های بین‌المللی عکس صربستان، نوروز تاجیکستان، فیلارمونیای قرقیزستان، دیوتونز نیجریه، ژوهای چین، پولودیف بلغارستان، نرماندی فرانسه و… اشاره کرد. علایی همچنین دارای تالیفات و ترجمه‌های متعددی در زمینه‌های تخصصی هنری به‌ویژه عکاسی است.

پیش از این نیز سعید محمودی ازناوه به عنوان دبیر بخش عکاسی جشنواره شانزدهم معرفی شده بود.

شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به دبیرکلی امیر عبدالحسینی و دبیر هنری مسعود زنده‌روح کرمانی و با حضور چهره‌های شاخص هنرهای تجسمی، بهمن امسال در موزه هنرهای معاصر تهران، مراکز معتبر نمایشگاهی پایتخت و سایر استان‌ها برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره شانزدهم و کسب اطلاعات بیشتر درباره این رویداد هنری می‌توانند تا روز شنبه ۲۵ آذر (حداکثر تا ساعت ۱۰ صبح) به سایت Fajrtajasomi.ir مراجعه کنند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    122/039/668/000
  • بی‌بدن
    31/159/220/500
  • سال گربه
    27/468/929/500
  • مست عشق
    16/428/078/500
  • آپاراتچی
    4/731/691/500
  • آسمان غرب
    4/086/239/500
  • ایلیاجست‌وجوی قهرمان
    4/017/155/500
  • پرویزخان
    3/349/494/500
  • نوروز
    3/326/111/000