«زیبا، لذیذ، مبتذل» امکان ارزش‌‌گذاری آثار موسیقایی را بررسی می‌کند/ سانسور مهم‌ترین چالش کار اولم بود | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۲۴
امیررضا جوادی در گفت‌وگو با صبا:

«زیبا، لذیذ، مبتذل» امکان ارزش‌‌گذاری آثار موسیقایی را بررسی می‌کند/ سانسور مهم‌ترین چالش کار اولم بود

کارگردان مستند «زیبا، لذیذ، مبتذل» که اولین تجربه کارگردانی‌اش است درباره دلیل ساخت این فیلم و چالش‌هایی که با آن‌ها مواجه بوده است، گفت.

امیررضا جوادی کارگردان مستند «زیبا، لذیذ، مبتذل» که در بخش بلند مسابقه ملی هفدهمین جشنواره بین‌المللی سینمای مستند «سینماحقیقت» حضور دارد در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره داستان این مستند گفت: «زیبا، لذیذ، مبتذل» درباره امکان ارزش‌‌گذاری آثار موسیقایی است و علت نام‌گذاری آن هم این است که در فیلم، روی سه بحث «زیبایی»، «لذت بردن از اثر» و «مبتذل یا فاخر بودن اثر» صحبت به میان آورده‌ایم.

او درباره علت و شیوه ساخت این مستند بیان کرد: پرسش اصلی فیلم از سال‌ها پیش در ذهن من بود اما یکی از اساتید دانشگاه پس از فوت مرحوم مرتضی پاشایی که سال ۱۳۹۳ از دنیا رفت، صحبت‌هایی داشت که آن را بهانه‌ای برای ساخت این مستند کردیم. این مستند به صورت مصاحبه‌محور پیش می‌رود. از آنجایی که موضوع گسترده‌ای را مد نظر داریم، با افراد مختلفی در رشته‌های متنوع مثل روانشناسی، جامعه‌شناسی، مردم‌شناسی، علوم اعصاب و… مصاحبه کرده‌ایم تا آن‌ها بگویند که آیا می‌توان یک اثر موسیقایی را داوری کرد یا خیر.

این فیلمساز ادامه داد: طبق علاقه‌ام به موسیقی و اهمیت چند بعدی بودن مساله برایم جالب بود که آیا براستی امکان ارزش گذاری آثار مختلف وجود دارد. در پایان مستند نیز ما نتیجه‌گیری نداریم بلکه به بررسی موضوع از ابعاد مختلف می‌پردازیم و در واقع این سوال‌مان است که عمق و گستردگی می‌یابد.

جوادی با اشاره به اینکه کارگردانی «زیبا، لذیذ، مبتذل» اولین تجربه اوست، درباره حضور در جشنواره «سینماحقیقت» تاکید کرد: حضور فیلمم در جشنواره «سینماحقیقت» حس خوبی دارد، امیدوارم که دیده شود و بحث و گفتگوهای خوبی پیرامون این موضوع شکل گیرد . به نظر می‌رسد که امسال جشنواره خوبی را شاهد خواهیم بود و تعداد قابل توجهی از آثار در آن حضور دارند.

او در پاسخ به این پرسش که در اولین تجربه کارگردانی خود از تجربه دیگران نیز استفاده کرده است، تاکید کرد: علاوه بر منابع مکتوب موجود، از همراهی و مشورت دوستان زیادی استفاده کردم.

این کارگردان در پایان درباره چالش‌هایی که با آن‌ها روبه‌‌رو بوده است، تصریح کرد: روبه‌رو شدن با برخی چالش‌ها قابل پیش بینی بود، اما بدترین مساله، سانسور شدن است. ازجمله مصاحبه هایی که از مستند حذف شدند، گفتگوی من با محسن نامجو، فیلم‌هایی از امیرحسین مقصودلو معروف به تتلو و ساسان حیدری یافته معروف به ساسی مانکن بود. لذا هرچند گفت‌وگو پیرامون موضوع داوری جز با شنیدن دیدگاه همه اهالی موسیقی میسر نخواهد بود اما متاسفانه مجبور به حذف‌ برخی از ایشان شدیم.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۵/۱۷۵/۹۵۵/۵۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۸/۸۷۸/۰۶۶/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۷۸۰/۵۰۳/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۶۰۴/۷۷۵/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۶۳۳/۸۸۲/۵۰۰
  • استاد
    ۱/۰۰۱/۲۱۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۴۰۳/۳۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۶۷/۸۲۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۹۵/۰۷۰/۰۰۰