هنرمندان، تئاتر شهر را خانه مردم می‌دانند | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۸

هنرمندان، تئاتر شهر را خانه مردم می‌دانند

هنرمندان همواره برای مردم دست به تولید آثار هنری زده‌اند و تئاتر شهر را خانه مردم می‌دانند. پس احداث و ایجاد حریم نیز قرار نیست تنها به‌واسطه رضایت هنرمندان عملی شود.

به گزارش صبا، مجید قناد در یادداشتی نسبت به طرح احداث حریم تئاتر شهر واکنش نشان داد. متن این یادداشت به شرح زیر است:

«طرح احداث حریم مجموعه تئاتر شهر، سال‌های سال است که مطالبه تمامی هنرمندان، مدیران و مردم دغدغه‌مندی بوده و هست که نگران حفظ این بنای فرهنگی-هنری و پیشینه ارزشمند هنرهای نمایشی هستند.

بسیاری از عزیزانی که در عرصه هنرهای نمایشی و در بخش‌های مختلف کارگردانی، بازیگری، طراحی صحنه، لباس، نور و … عمری سپری و مو سپید کرده‌اند، موافق و خواستار ایجاد حریم و حرمتی برای مجموعه به‌منظور حفظ اصالت بنا و همچنین ایجاد فضایی آرام، امن و آسوده برای خانواده شریف تئاتر و سایر مردم عزیزی هستند که در این محیط رفت‌وآمد دارند و از خدمات مجموعه تئاتر شهر بهره‌مند می‌شوند.

قطعاً ایجاد حریم برای این بنا، کاری شایسته، درخور و ارزشمند است؛ به‌شرط آنکه بر طبق اصول درست، دقیق و حساب‌شده انجام شود.

این بنای تاریخی و ارزشمند، قلب تپنده تئاتر کشور است؛ مجموعه‌ای که تنها متعلق به هنرمندان و مردم شریف پایتخت نیست، بلکه یک میراث فرهنگی_هنری ارزشمند برای تمامی مردمان این مرزوبوم به شمار می‌آید. ایجاد حریم به معنای فاصله‌گذاری بین مردم و هنرمندان نبوده و نیست و گمان نمی‌کنم هیچ‌یک از مدیران فرهنگی-هنری و همچنین عزیزانی که این درخواست را داشته و دارند، چنین قصد و نیتی را مدنظر داشته باشند.

قطعاً این حریم، براساس طرح ارائه‌شده به شکلی خواهد بود که نه‌تنها فضای مجموعه تئاتر شهر مورد لطمه و آسیب قرار نگیرد، بلکه بر ارزش و امنیت این اثر تاریخی افزوده شود.

آنچه در ارائه طرح حریم تئاتر شهر به آن توجه شده، حفظ ظاهر و اصالت این بناست؛ هرچند باید طرح این حریم اجرایی شود تا بتوان درباره شکل ظاهری آن نظر قطعی داد.

ما اکنون تنها یک ماکت از طرح موردنظر را مشاهده کرده‌ایم و بدون شک زمانی که به انجام برسد، راحت‌تر می‌توان درباره آن نظر داد.  البته که با توجه به اهمیت موضوع امنیت و بحث‌های دیگری چون ابعاد تاریخی، اجتماعی و هنری بنا، طراحی حریم پس از بررسی و مشاوره با کارشناسان سازمان میراث فرهنگی و تایید آن‌ها  نهایی شده و در مسیر ساخت و اجرایی شدن قرارگرفته است.

برای هنرمندان، رضایت مردم در این زمینه از اهمیتی ویژه‌ برخوردار است. هنرمندان همواره برای مردم دست به تولید آثار هنری زده‌اند و تئاتر شهر را خانه مردم می‌دانند. پس احداث و ایجاد حریم نیز قرار نیست تنها به‌واسطه رضایت هنرمندان عملی شود.

نظر تمامی تولیدکنندگان آثار هنری این است که هم‌وطنان عزیزمان که با عشق، علاقه و صرف زمان در تئاتر شهر به تماشای یک نمایش می‌نشینند یا از  فضای بیرونی آن استفاده می‌کنند، با خاطری آسوده در این محیط رفت‌وآمد و تردد داشته باشند.

قطعاً دغدغه حفظ ظاهر و زیبایی محیط پیرامونی تئاتر شهر نیز از اولویت‌هایی است که با همکاری سازمان شهرداری عملی خواهد شد.

حریم برای حفظ امنیت مجموعه است و حفظ ظاهر بنا و زیبایی شهری آن به تصمیم و اراده مدیران محترم سازمان شهرداری وابسته است که امیدوارم در این راستا اقدامات لازم و ضروری را انجام دهند.»

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    122/039/668/000
  • بی‌بدن
    31/159/220/500
  • سال گربه
    27/468/929/500
  • مست عشق
    16/428/078/500
  • آپاراتچی
    4/731/691/500
  • آسمان غرب
    4/086/239/500
  • ایلیاجست‌وجوی قهرمان
    4/017/155/500
  • پرویزخان
    3/349/494/500
  • نوروز
    3/326/111/000