هنر نمایش، تلاشی ارزشمند در راه آگاهی و دانایی است | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۱
پیام مدیرکل ارشاد سمنان به جشنواره منطقه‌ای راه ابریشم؛

هنر نمایش، تلاشی ارزشمند در راه آگاهی و دانایی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، در پیامی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم، هنر نمایش را تلاشی ارزشمند در انتقال مفاهیم به مخاطب و آغاز مسیر پر فراز و نشیب آگاهی و دانستن معرفی کرد.

به گزارش صبا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم، پیامی را منتشر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است: «نقش‌ها، دکور‌ها، دیالوگ‌ها و هر آنچه که در قامت هنر بی‌نظیر نمایش در برابر مخاطب رخ می‌نمایاند، تلاشی ارزشمند در انتقال مفاهیم به مخاطب بوده و کوششی سخت در آغاز اندیشیدن در اوست و اندیشه، آغاز مسیر پر فراز و نشیب آگاهی و دانستن است.

امروزه که گسترش فزاینده فضای مجازی امکان برقراری گفت‌وگوی چهره به چهره بین آدمیان را بیش از پیش محدود ساخته است، انسان در آرزوی گفت‌وگوی رودررو با دیگران و خویشتن است.

هنر تئاتر، پا به صحنه می‌گذارد و آرزوی نوع بشر را برآورده می‌سازد و فراتر از یک آرزو، مخاطب را در ورود به دنیایی از مفاهیم جدید و ناشناخته همراه می‌سازد و این همه دلیل؛ کافی است تا برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر در استان سمنان، موجب فخر و مباهات دست‌اندرکاران فرهنگ و هنر استان شود و جامعه هنری استان را در خدمت به هموطنان هنرمند و برگزیده خویش، مشتاق‌تر از همیشه کند.

ضمن تشکر از رییس‌جمهور محترم، ارکان مختلف دولت سیزدهم و نیز وزیر فرهیخته فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه تحت امر‌ ایشان در ایجاد شرایط برگزاری این رویداد عظیم در استان سمنان، مفتخریم که با میزبانی بیش از ۳۰۰ هنرمند برگزیده از ۸ استان کشور، روز‌هایی پر افتخار برای هنر نمایش کشور و نیز استان هنر دوست و هنرمند پرور سمنان رقم‌ بزنیم و برگ زرین دیگری بر دفتر پر برگ افتخارات هنر این مرز و بوم بیفزاییم.

با عرض تبریک پیشاپیش به منتخبین این رخداد مهم، آرزوی موفقیت ستاد اجرایی و کلیه عوامل جشنواره را از درگاه باری تعالی مسألت نمایم.»

سومین بخش از بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای کشور با عنوان «راه ابریشم»، از امروز (چهارشنبه ۱۳ دی) به میزبانی سمنان آغاز شد.

بیست‌و‌هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای کشور، دی ۱۴۰۲، به میزبانی استان فارس (پارس)، خراسان رضوی (خاوران)، سمنان (راه ابریشم) و آذربایجان شرقی (سهند) برگزار می‌شود.

برگزیدگان این رویداد هنری‌، به چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه پیدا خواهند کرد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    122/039/668/000
  • بی‌بدن
    31/159/220/500
  • سال گربه
    27/468/929/500
  • مست عشق
    16/428/078/500
  • آپاراتچی
    4/731/691/500
  • آسمان غرب
    4/086/239/500
  • ایلیاجست‌وجوی قهرمان
    4/017/155/500
  • پرویزخان
    3/349/494/500
  • نوروز
    3/326/111/000