نتفلیکس با کشتی کج وارد معامله شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۶

نتفلیکس با کشتی کج وارد معامله شد

با پخش مسابقات کشتی کج از نتفلیکس؛ کمپانی‌های هالیوودی حق پخش محصولات خود را به رقیب واگذار کردند.

به گزارش خبرنگار سینما صبا، نتفلیکس تنها پلتفرم استریمینگ بود که سال موفقی را پشت سر گذاشت. سیزده میلیون نفر دیگر عضو این پلتفرم شده و اکنون ۲۶۰ میلیون عضو در سطح جهان دارد. کمپانی آمریکایی در سال ۲۰۲۳، درآمدی بالغ بر ۸.۸ میلیارد دلاری داشته و در حدود ۱.۵ میلیارد دلار سود کرده است.

نتفلیکس چند ماه پیش خبر داد که جلوی استفاده شریکی از اکانت‌ها را می‌گیرد؛ این سیاست موجب شد تا آن‌ها بیشتر عضو جدید را سه ماه آخر ۲۰۲۳ بگیرند. گرگ پیترز مدیرعامل این کمپانی در این رابطه گفت: «ما معتقدیم که جلوی استفاده شریکی از اکانت‌ها را گرفتیم و مطمئن شدیم کسانی که از نتفلیکس لذت می‌برند، هزینه‌اش را هم می‌پردازند. اما هنوز برخی اکانت شریکی دارند و ما باید با این مسئله کنار بیاییم.»
پیترز در ادامه افزود: «ما در سال ۲۰۲۴ فیلم‌ها و سریال‌های بهتری خواهیم ساخت و روی پخش مسابقات ورزشی و برنامه‌های زنده سرمایه‌گذاری خواهیم کرد.»
البته درآمدهای پلتفرم‌های استریمینگ هنوز به‌علت دانلود غیر قانونی، تحت تاثیر قرار گرفته است. یکی از مراجع هالیوودی در گزارشی اشاره داشت که سرقت محصولات هنری، هر سال ضرری بیست میلیارد دلاری را روی دست تولیدکنندکان محتوا می‌گذارد. در گزارشی اشاره داشتیم که «آخرین بازنمانده از ما» بیشترین آمار دانلود غیر قانونی را در سال ۲۰۲۳ داشته است.
اخبار سودآوری نتفلیکس در حالی پخش شد که اکثر رقبای حاضر در بازار استریمینگ، تسلیم شده‌اند. با اینکه دیزنی سرویس اختصاصی خود را دارد، آن‌ها خبر از واگذاری حق پخش تعدادی از محصولات خود را به نتفلیکس دادند. دیگر کمپانی‌های هالیوودی نظیر وارنر و یونیورسال نیز پیشتر با نتفلیکس وارد معامله شده بودند.»
تد ساراندوس دیگر مدیر عامل نتفلیکس در رابطه با تغییر سیاست کمپانی‌های هالیوودی گفت: «ما خوشحالیم که استودیوها نگرش خود را تغییر داده و دوباره با ما وارد معامله شدند. ما قصد خرید کمپانی سازنده محصولات را نداشته و صرفاً حق پخش محصولات را خریدیم.»
نتفلیکس چند روز پیش اعلام کرد که حق پخش تعدادی از مسابقه‌های کشتی کج WWE Raw و دیگر مسابقات بین‌المللی این ورزش را با ارزش پنج میلیارد دلار خریداری کرده است. اگرچه اکثر کمپانی‌های بزرگ روی به وارد شدن در عرصه پخش مسابقات ورزشی آورده‌اند، اما ساراندوس اشاره داشت که آن‌ها وارد دیگر ورزش‌ها نخواهند شد. در گزارش پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی در آمریکا نشان داده شد که فوتبال آمریکایی، بیشترین سهم را بین محصولات تلویزیونی داشت. اگر حق پخش مسابقات این ورزش را دیگر کمپانی‌های هالیوودی نخریده بودند، قطعاً نتفلیکس وارد این میدان نیز می‌شد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    231/063/671/400
  • تمساح خونی
    168/255/197/250
  • مست عشق
    120/024/440/750
  • خجالت‌نکش۲
    83/565/115/200
  • پول و پارتی
    75/236/463/500
  • سال گربه
    64/591/860/000
  • قیف
    16/316/080/500
  • یادگار جنوب
    12/104/059/550
  • ملاقات با جادوگر
    10/154/125/000
  • مفت بر
    9/605/872/500
  • ساعت 6صبح
    6/682/846/250
  • قلب رقه
    6/682/092/000
  • شهرگربه‌ها۲
    5/039/137/000
  • در آغوش درخت
    4/758/831/500
  • شه‌سوار
    2/867/932/500
  • روزی روزگاری آبادان
    2/689/395/000
  • آغوش باز
    691/497/500
  • کارزار
    189/070/000
  • سودابه
    128/322/500
  • لختگی
    25/100/000