افزایش ۸ درصدی مخاطبان برنامه‌های نوروزی صدا و سیما نسبت به سال گذشته / واکنش رئیس رسانه ملی به حواشی مبالغ پرداختی به چهره‌ها | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۲
پیمان جبلی عنوان کرد:

افزایش ۸ درصدی مخاطبان برنامه‌های نوروزی صدا و سیما نسبت به سال گذشته / واکنش رئیس رسانه ملی به حواشی مبالغ پرداختی به چهره‌ها

رئیس رسانه ملی از افزایش بیش از ۸ درصدی میزان مخاطبان برنامه‌های نوروزی هفته اول نوروز امسال نسبت به نوروز سال گذشته خبر داد.

به گزارش صبا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، پیمان جبلی امروز چهارشنبه پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس سند تحول رسانه ملی امسال تنوع قابل توجهی در هر دو حوزه برنامه‌ها و میهمانان دعوت شده به برنامه‌ها داشتیم.

او افزود: همزمانی ماه مبارک رمضان و ایام نوروز هم به این تنوع کمک کرد و در کنار برنامه‌های رایج نمایشی و سرگرمی، برنامه‌های استعداد یابی شعر،  مسابقات و پویش های جدید قرآنی، برنامه‌هایی با محوریت و حضور نخبگان ادبی و فرهنگی، برنامه‌های متمرکز بر تنوع اقوام ایرانی و … تهیه و پخش شد.

جبلی به تنوع میهمانان برنامه‌های ویژه تحویل سال نو امسال و سایر برنامه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در این برنامه‌ها طیف متنوعی از شعرا،  ادبا و فرهیختگان،  نویسندگان، نخبگان علمی، قهرمانان ملی، خانواده‌های شهدا و گروه‌های سرود مردمی و نمایندگان اقوام مختلف ایرانی علاوه بر چهره‌های مردمی، هنری، رسانه‌ای و ورزشی حضور داشتند.

رئیس رسانه ملی در پاسخ به سوالی در باره ادعاهای مربوط به مبالغ پرداختی به چهره‌ها گفت: تولید برنامه‌ها اعم از سریال ها و برنامه‌های تلویزیونی و ویژه برنامه‌های مناسبتی و … عموما بر اساس قرارداد کلی و توافق با حامیان مالی و تهیه کننده‌ها انجام می‌شود.

جبلی تاکید کرد: ریز قراردادهای حامیان و تهیه کننده‌ها با میهمانان یا کارشناسان یا بازیگران، الزاما با هماهنگی و اطلاع شبکه ی طرف قرارداد نیست و این امری رایج در تولید بر اساس قراردادهای موسوم به گلوبال است. وی در عین حال افزود: اگرچه صدا و سیما هم با پرداخت‌های غیر معقول حامیان مالی به چهره‌ها موافق نیست، اما این رویه ای است که از دوره‌های قبل وجود داشته و به تدریج در حال اصلاح است.

جبلی همچنین در پاسخ به سوالی در باره برنامه‌های رسانه ملی برای تحقق شعار سال گفت: به محض اعلام شعار سال جدید جلسات مفصلی در مرکز طرح و برنامه و شورای معاونان سازمان با هدف بررسی این موضوع و طراحی و برنامه ریزی محتوایی برای تحقق شعار سال برگزار و مقرر شد حداکثر تا هفته آینده مصادیق مشارکت مردمی در جهش تولید احصا شود و مطالبه و پیگیری اجرای اسناد بالا دستی و قوانین بر زمین مانده که در راستای تقویت مشارکت مردم و بخش خصوصی در تولید وضع شده در دستور کار قرار گیرد.

رئیس رسانه ملی خبر داد: طرح پیشنهادی اولیه به تفکیک راهبردهای شعار سال، برنامه‌ها و اهداف تهیه و در شورای معاونان سازمان به تصویب رسیده است.  وی افزود مقرر شد حداکثر تا هفته آینده طرح تفصیلی همراه با جدول زمان بندی و تعهدات برنامه سازی حوزه‌های مختلف اماده و ابلاغ شود.

او همچنین در پایان تاکید کرد رسانه ملی خود نیز مخاطب جدی شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم است و در سال جدید برنامه ریزی عملیاتی برای تقویت دسترسی تولیدات مردمی‌به آنتن رسانه ملی با هدف جهش تولیدات صدا و سیما انجام خواهد شد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    122/039/668/000
  • بی‌بدن
    31/159/220/500
  • سال گربه
    27/468/929/500
  • مست عشق
    16/428/078/500
  • آپاراتچی
    4/731/691/500
  • آسمان غرب
    4/086/239/500
  • ایلیاجست‌وجوی قهرمان
    4/017/155/500
  • پرویزخان
    3/349/494/500
  • نوروز
    3/326/111/000