تورج منصوری در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره وضعیت فیلمنامه «رستگاری» به قلم خودش که قصد ساخت آن را دارد، گفت: فیلمنامه را به بخش تولید مشترک بنیاد سینمایی فارابی داده ام اما بازیگران آن هنوز معلوم نیستند چون زمان تولید فیلم هم هنوز معلوم نشده است.
وی با اشاره به واکنش فارابی در قبال این فیلمنامه بیان کرد: موج مثبتی راجع به این فیلم به من دادند و قرار بود جلساتی با هم بگذاریم و گفتگو کنیم ولی هنوز این جلسات اتفاق نیفتاده و نمی دانم این قولی که داده شده و آن واکنش ها در حد همین عکس العمل های خوب و دلخوش کننده می ماند و بعدا فراموش میشود یا اینکه به یک قراری منجر میشود و آن قرار به گفتگو و جدی تر شدن این پروژه میرسد.
این فیلمبردار سینمای ایران با بیان اینکه در این زمینه همه چیز دست بنیاد فارابی است، اضافه کرد: الان آنها هستند که باید به من اعلام کنند که فیلمنامه را خوانده اند و خوششان آمده و میخواهند پای ساخت آن باشند یا خیر. اگر بتوانیم کار کنیم باید ببینیم از آن سمت چه چیز میتوانیم به عنوان تولید مشترک فراهم کنیم و از این سمت چه چیزهایی و چه برنامه ریزی های می شود برای تولید کرد.
کارگردان فیلم «فرار مرگبار» درباره استفاده از هزینه های شخصی برای ساخت این فیلم گفت: پروژه ای نیست که بتوان آن را با هزینه شخصی ساخت و حتما باید بودجه دلاری باشد. قاعدتا باید یک بخش دولتی یا افرادی در بخش خصوصی با یک بنیه قویتر مالی جلو بیایند و در آن صورت کار شدنی است وگرنه ساخت این فیلم سخت است به این دلیل که فیلم بخش های خارج از ایران هم دارد.
منصوری در پاسخ به اینکه موضوع فیلم درباره چه چیزی است، عنوان کرد: موضوع فیلم درباره تهاجم رسانه ای غرب نسبت به کشورهایی مثل ایران است. دنیای مجازی و رسانه ای در دنیا علیه کشور ما اتفاق میافتد. حال باید ببینیم سرمایه گذار دولتی چقدر در این موضوع جذابیت می بیند و این قدم هایی است که بنیاد فارابی باید بردارد.
وی در پاسخ به اینکه آیا دلیل ماندن فیلمنامه در بنیاد فارابی تحریم ها و مشکلات مالی و سوژه آن که به مسایل داخلی می پردازد است، اظهار داشت: ممکن است بخشی از آن به مسائل و مشکلات داخلی مربوط باشد ولی نه فیلمنامه ربطی به مسائل داخلی دارد و نه هدفش این است که به مسائل داخل ایران بپردازد. اصلا موضوع فیلم داخل ایران اتفاق نمیافتد. اگر با مسائل روز سیاسی ایران ارتباطی پیدا کند مساله فیلمنامه نیست بلکه مساله شرایط تولیدی ارگان هایی هستند که به نحوی باید در کار دخیل باشند.
تهیه کننده فیلم «بازیچه» در پایان درباره لوکیشن های خارج از ایران گفت: فیلمنامه فیلم در عراق، ایران و لبنان میگذرد.
سپیده عالمپناه
انتهای پیام/