روایت زندگی فرزندان ۱۸ دیکتاتور دنیا در یک کتاب/ برخی از آنها مصاحبه نکردند | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۷
در گفتگو با صبا عنوان شد؛

روایت زندگی فرزندان ۱۸ دیکتاتور دنیا در یک کتاب/ برخی از آنها مصاحبه نکردند

کتاب «دیکتاتورزاده ها» با ترجمه زینب کاظم خواه به زودی از سوی نشر پارسه روانه بازار کتاب می شود.

زینب کاظم خواه مترجم آثار ادبی در گفتگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا درباره آثار تازه ای که در دست انتشار دارد، بیان کرد: کتاب «دیکتاتورزاده ها» نوشته جی نورد لینگر را از انگلیسی به فارسی ترجمه کرده ام که تا پیش از نوروز ۹۹ از سوی نشر پارسه منتشر می شود.

وی درباره موضوع این کتاب توضیح داد: این کتاب درباره زندگی فرزندان  ۱۸ دیکتاتور دنیاست که از هیتلر شروع می شود و در ادامه به عیدی امین، موبوتو، موسولینی، چائوشسکو، انور خوجه و … می رسد. البته هیتلر فرزندی نداشت اما فردی در فرانسه ادعا کرده بود که فرزند هیتلر است. نویسنده این کتاب درباره زندگی فرزندان این دیکتاتورها، توضیح می دهد و توانسته با برخی از آنها نیز مصاحبه کند.

کاظم خواه با بیان این که کتاب «دیکتاتورزاده ها» در رده مستند-داستانی جای می گیرد، درباره انتخاب موضوع کتاب ها برای ترجمه گفت: من علاقه ای شخصی به کتاب های مستند دارم و به ویژه داستان زندگی افراد مختلف برایم جذاب است بنابراین هر کتابی که موضوع آن را دوست داشته باشم، برای ترجمه انتخاب می کنم.

این مترجم جوان که تاکنون دست روی کتاب هایی با موضوعات جذاب گذاشته و آنها را برای ترجمه انتخاب کرده است در پایان تصریح کرد: زمانی که کتابی را برای ترجمه انتخاب می کنم به پرفروش بودن آن توجه نمی کنم بلکه بیشتر به علاقه شخصی خودم می پردازم.

از این مترجم تاکنون چهار کتاب در نشر پارسه و ثالث به چاپ رسیده است که عبارتند از «آخرین دختر» نوشته نادیا مراد درباره خاطرات اسارت نادیا مراد، دختر ایزدی که به دست داعش افتاده و شرح جنایات این گروه تروریستی روایت می شود. «حسرت نمی خوریم» نوشته باربارا دمیک و «هزاران فرسنگ تا آزادی: فرار من از کره شمالی» نوشته یون سون کیم هر دو درباره زندگی مردم کره شمالی است و «سایه دیکتاتور» نیز که به زندگی تحت حکومت آگوستو پینوشه می پردازد نوشته هرالدو مونیز.

فاطمه حامدی خواه

انتهای پیام/

 

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است