زیرساخت اکران آنلاین در ایران تقویت شود/ راهکار دولت مناسب است | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۱۷
علی ابراهیمی در گفتگو با صبا:

زیرساخت اکران آنلاین در ایران تقویت شود/ راهکار دولت مناسب است

کارگردان فیلم سینمایی «عطر داغ» معتقد است اکران آنلاین در حال حاضر ریسک است و فعلا درست نیست.

علی ابراهیمی کارگردان فیلم سینمایی «عطر داغ» در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره اکران آنلاین فیلم‌های سینمایی گفت: به عقیده من اکران آنلاین فیلم «خروج» موفق نبود و ما نباید به اعداد و ارقام منتشر شده در فضای مجازی توجه کنیم زیرا این فیلم در همان ساعات اولیه قاچاق شد و متوجه شدم که سامانه‌های آنلاین فیلم بیانیه‌ای صادر کردند و از مشکلات اکران آنلاین گفتند.

وی افزود:‌ با توجه به شرایط حاکم در ایران، اکران آنلاین ریسک است و فیلم از بین می‌رود. در واقع همان روز نخست اکران آنلاین، برخی بلیت تهیه می‌کنند و از فردای آن روز دیگر کسی بلیت نمی‌خرد.

ابراهیمی با اشاره به این که زیرساخت‌های مناسب برای اکران آنلاین در ایران موجود نیست، ادامه داد: فیلم سینمایی «خروج» می‌تواند شروعی برای ادامه این مسیر باشد اما اکران آنلاین نیازمند زیرساخت است برای مثال کمپانی‌هایی که در ایران کار می‌کنند مانند «NETFLIX» نیستند که بخواهند با همان زیرساخت‌ها، فیلم‌ها را آنلاین اکران کنند که البته نشدنی هم نیست، البته اگر برخی مسائل رعایت شود قطعا در ایران هم این اتفاق می‌افتد‌ اما به عقیده من فعلا درست نیست‌.

کارگردان فیلم سینمایی «عطر داغ» در پاسخ به این پرسش که آیا با مصوبات تعیین شده سازمان سینمایی برای فیلم‌های نیمه اکران شده در اسفندماه موافق است یا خیر، توضیح داد: این مدت، مدیرهای سازمان سینمایی در وزارت فرهنگ و ارشاد جلسات مهمی را برگزار کردند و خروجی آن‌ها این بود که هر زمان سینماها فعالیتشان را آغاز کردند، فیلم‌هایی که نیمه اکران بودند و به تعطیلی سینماها برخوردند، مجددا اکران‌ آن‌ها شروع می‌شود به انضمام این که ۶۰ میلیون تومان که معلوم نیست نقدی یا اعتباری است هم برای هزینه تبلیغات پرداخت کنند.

وی افزود: چند روز پیش مصاحبه‌ای از یکی هنرمندان می‌خواندم که گفته بود «اکران مجدد فیلم‌ها مشکل‌ساز و اشتباه است‌» که از نظر من این حرف اشتباهی است زیرا اغلب فیلم‌هایی که نیمه اکران شدند با بودجه شخصی بدون وابستگی به سازمان و نهادی برای فرهنگ ما ساخته‌ شده‌اند، در نتیجه ما باید از این فیلم‌ها حمایت کنیم و سازمان سینمایی حمایت درستی از این فیلم‌ها کرد.

بیشتر بخوانید

رقم سازمان سینمایی برای خسارت فیلم‌های اکران اسفند ناچیزست/ تجدیدنظر شود

اکران مجدد فیلم‌های نیمه‌اکران شده فایده‌ ندارد/ سهم ۲۰ درصد وی او دی افزایش یابد

ابراهیمی ادامه داد: من با تصمیمات سازمان سینمایی درباره اکران مجدد فیلم‌های نیمه اکران شده پس از بازگشایی سینماها که نتیجه و خروجی درستی است، موافق هستم.

این کارگردان درباره بحران‌هایی که پس از بازگشایی سینماها به وجود می‌آید توضیح داد: به عقیده من پس از رفع شدن مساله کرونا و بازگشایی سینماها امکان به وجود آمدن دو حالت است؛ حالت اول این است مردم تا مدتی با سینما آشتی نمی‌کنند و به نوعی دچار ترس می‌شوند‌‌. در حالت دوم از آنجا که با بحران پساکرونا در جهان روبه‌رو هستیم و مردم از قرنطینه خسته شداند ممکن است برعکس حالت اول عمل کنند.

وی در پایان بیان کرد: درنتیجه ممکن است پس از بازگشایی سینماها به دلیل آن که مردم به مدت طولانی از سینما دور بوده‌اند، استقبال از سینما و فیلم‌های اکران شده افزایش یابد.

دلارام صادقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    122/039/668/000
  • بی‌بدن
    31/159/220/500
  • سال گربه
    27/468/929/500
  • مست عشق
    16/428/078/500
  • آپاراتچی
    4/731/691/500
  • آسمان غرب
    4/086/239/500
  • ایلیاجست‌وجوی قهرمان
    4/017/155/500
  • پرویزخان
    3/349/494/500
  • نوروز
    3/326/111/000