هدفمان در باشگاه فیلم سوره تربیت نیرو است/ پیش‌تولید فیلم «پدری» در سال ۹۹ | پایگاه خبری صبا
امروز ۳ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۷
قائم مقام باشگاه فیلم سوره در گفتگو با صبا:

هدفمان در باشگاه فیلم سوره تربیت نیرو است/ پیش‌تولید فیلم «پدری» در سال ۹۹

محمدجواد موحد از تولید دو فیلم سینمایی و یک سریال از تولیدات سال 99 باشگاه فیلم سوره خبر داد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، هر چند که باشگاه فیلم سوره به فیلم‌های سینمایی «بیست و یک روز بعد» و «دیدن این فیلم جرم است» و سریال توقیفی «کتونی زرنگی» شناخته می‌شود، ولی بخش مهمی از فعالیت این مجموعه متمرکز بر تربیت نیرو و چرخه تربیت نویسنده و فیلمساز است. به همین منظور با محمدجواد موحد قائم مقام باشگاه فیلم سوره گفت‌وگویی انجام دادیم و وی به تشریح برنامه های پیش روی این مرکز نیز پرداخت.

*یکی از مهمترین بخش‌های باشگاه فیلم سوره که به نوعی هویت مجموعه هم به حساب می آید «گروه هنری کات» است. جایی که ما شاهد تربیت نیروهای جوان فیلمساز و تولیدات کوتاه آن‌ها بوده‌ایم. برنامه باشگاه فیلم سوره برای گروه کات در سال جدید چیست؟

– -شاید بتوانیم بگوییم مهم‌ترین دغدغه ما در سال پیش رو این است که تولیدات گروه هنری کات به طور منظم انجام شود زیرا وقتی چرخه تولید در گروه کات فعال می‌شود، تمام مجموعه احساس شادابی می‌کند و بچه‌های کات هم با امید بیشتر می‌توانند به تولیدات خودشان فکر کنند. به هر حال کات عضو جدانشدنی باشگاه است و حیات و پویایی‌اش در تمام باشگاه احساس می‌شود. امسال تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که تقریبا هر ماه یک تولید فیلم کوتاه جدی انجام دهیم.

*اتفاقی که سال گذشته نیافتاد!

-بله پارسال تولیدات کوتاه ما کمتر از حد انتظار بود که دلیلش هم به نظر من دو بخش داشت. اول آن که سال گذشته برای باشگاه فیلم سوره سال گذار بود. ما در سال ۹۸ از ابتدای سال به صورت تمام و کمال درگیر تولیدات حرفه‌ای شده بودیم. حسین دارابی ابتدای سال درگیر پروژه «به هدی» بود، بعد از آن هم کارهای فیلم سینمایی «پدری» شروع شد و تمام وقتش را درگیر کرد. محسن ملکی هم که به نوعی معاون آقای دارابی در گروه کات بود در کنار حسین حقیقی بیش از نیمی از سال را درگیر سریال «کتونی زرنگی» شده بودند و احسان ثقفی هم که گاهی این کار را پوشش می‌داد، مشغول سریال «پدرپسری» بود. یعنی تمام کسانی که به نوعی درگیر چرخه تولیدات کوتاه مجموعه در گروه کات بودند در سال ۹۸ درگیر تولیدات حرفه‌ای سینمایی تلویزیونی شده بودند و این مرحله جدیدی برای باشگاه فیلم سوره بود. البته از سویی کمبود منابع مالی هم بی‌تاثیر نبود. ما بخش زیادی از منابع مالی‌مان را صرف سریال «کتونی زرنگی» کردیم و ناگزیر بودیم به چنین کاری، زیرا وسط فرایند تولید بودیم و چاره دیگری جز این نداشتیم ولی تمام تلاشمان این است که در سال جدید تمرکزمان روی تولیدات کوتاه را بازیابی کنیم.

*گفتید که تولیدات حرفه‌ای را به طور جدی ادامه می‌دهید و از طرفی هم ماجرای تولیدات کوتاه را هم ادامه می‌دهید. به نظرم باشگاه تاکنون تجربه همزمانی این دو فعالیت را نداشته و با این اوصاف می‌توان گفت باشگاه وارد فاز جدیدی از فعالیت حرفه‌ای شده است؟

-کاملا همین طور است. پیش از این در سال‌های ابتدایی تاسیس باشگاه وقتی وارد پیش تولید یک پروژه سینمایی حرفه‌ای مانند «بیست و یک روز بعد» می‌شدیم تمام تمرکزمان را روی همان پروژه می‌گذاشتیم که به سرانجام برسد ولی اکنون با افزایش تجربه و توانمندی بچه‌های باشگاه می‌توانیم چند پروژه حرفه‌ای را همزمان پیش ببریم و در کنار آنها فیلم‌های کوتاه را هم که بخش مهمی از هویت باشگاه است ادامه دهیم. از این منظر باشگاه فیلم سوره در سال ۹۹ تمرکز جدی‌اش را به طور همزمان بر تربیت نیرو در حوزه فیلم‌های کوتاه و تولیدات حرفه‌ای قرار خواهد داد.

*باشگاه فیلم سوره در حوزه تولید نماهنگ هم عملکرد موفقی داشته که تولید نماهنگ «ارغوان» یکی از آن‌ها است. دلیل این که فضای تولید نماهنگ را ادامه نمی‌دهید چیست؟

-ما حدود دو سال از تولید حرفه‌ای نماهنگ فاصله گرفتیم. دلیلش هم به همان چیزی برمی‌گشت که عرض کردم. یعنی حجم تولیدات‌مان بالا بود و توان تمرکز روی بخش نماهنگ را نداشتیم اما امسال قرار است پس از چند سال توقف، مجدد به سراغ تولید نماهنگ برویم. به هرحال باشگاه فیلم سوره جایی است که کارگردانان جدی نماهنگ مانند مهدیار عفابی و محمدباقر مفیدی کیا را در خود داشته و این توانمندی را به طور جدی در خود جای داده است و حیف است که چنین حوزه‌ای را ادامه نداد. بنا داریم امسال حوزه ساخت نماهنگ‌مان را دوباره فعال کنیم.

*و برنامه های آینده شما در فضای تولیدات حرفه ای چیست؟

-در حوزه تولیدات حرفه‌ای نمی‌شود با قطعیت صحبت کرد ولی گمانم این است که امسال چند پروژه حرفه‌ای را داشته باشیم. یکی از این کارها فیلم سینمایی «پدری» است که تجربه سینمایی حسین دارابی به حساب می‌آید که البته پیش از نوروز در مرحله پیش تولید بود و به خاطر ویروس کرونا متوقف شد. در کنار «پدری» چند طرح و فیلمنامه دیگر هم هست که از میان آن‌ها به شرط فراهم شدن شرایط یک فیلم دیگر را هم کار خواهیم کرد. احتمال این که وارد پیش تولید یک سریال هم شویم وجود دارد که تمام این‌ها به محض این که قطعی شوند، اطلاع رسانی هم خواهد شد. اما فعلا مشغول پیش تولید فیلم سینمایی «پدری» هستیم و با بخش زیادی از عوامل و بازیگران هم قرارداد امضا کرده‌ایم. فقط در انتظاریم که بحران کرونا کمی فروکش کند که بتوانیم تولید کار را هم آغاز کنیم.

انتهای پیام/

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۱/۳۵۴/۰۳۵/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۵/۳۲۳/۷۹۱/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۱۴۲/۱۱۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۰٬۷۰/۷۸۴/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۲۴۶/۰۲۷/۵۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۸۰/۷۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۸/۶۶۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۸۳/۳۵۰/۰۰۰