هنوز سرنوشت جشنواره فیلم رشد در سال ۹۹ مشخص نیست | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۱۴
وحید گلستان در گفتگو با صبا:

هنوز سرنوشت جشنواره فیلم رشد در سال ۹۹ مشخص نیست

دبیر دوره قبل جشنواره بین‌المللی فیلم رشد می گوید هنوز سرنوشت برگزاری و همچنین تغییرات این رویداد برای سال 99 مشخص نیست.

وحید گلستان دبیر چهل و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره برگزاری این جشنواره در سال ۹۹ با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی برخی جشنواره‌های داخلی و خارجی گفت: در سال جاری به علت مشغله‌های کاری، تصمیم دارم که با جشنواره بین‌المللی رشد همکاری نداشته باشم و این موضوع را با دبیرخانه مطرح کرده‌ام اما هنوز هم از شرایط جشنواره مطلع هستم.

وی افزود: تاکنون تصمیم قطعی برای برگزاری این جشنواره در سال جاری صورت نگرفته و در واقع مشخص نیست اما در هفته‌های آینده خبر قطعی برگزار شدن یا نشدن آن از سمت دبیرخانه منتشر خواهد شد. همچنین این که به طور معمول جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در اردیبهشت فراخوان شرکت در آن را منتشر می‌کرد و اکنون نسبت به تقویم خودش عقب‌تر است.

گلستان در پاسخ به این پرسش که آیا تاریخ برگزاری این جشنواره تغییری خواهد کرد یا خیر، توضیح داد: باتوجه به شرایط موجود در کشور، اگر برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در سال جاری قطعی شود، قاعدتا در همان تاریخ سال‌های گذشته یعنی آبان ماه برگزار خواهد شد.

وی درباره تغییرات این جشنواره ادامه داد: جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در سال ۹۸ طرحی بر مبنای تغییرات آن ارائه کرد که به جای شیوه معمول برگزار کردن آن به صورت رقابتی، تغییراتی را ایجاد کند و یک دوره به صورت گفتمان فیلم آموزشی برگزار شود. هدف این تغییر و تحوا این است که جشنواره متناسب با دهه‌های پیش‌رو پیش رود.

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم رشد تاکید کرد: این تغییرات قرار است در همه بخش‌های جشنواره مانند شکل‌ جذب آثار و داوری و نمایش به وجود بیاید زیرا جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، جشنواره تخصصی فیلم آموزشی است و وجه‌اش با دیگر جشنواره‌ها تفاوت دارد.

گلستان در پایان تصریح کرد: با توجه به شرایط ویژه‌ای که امسال داریم، اگر تغییر شکل جشنواره و برگزاری آن ضرورت داشته باشد فکر می‌کنم جشنواره بین‌المللی فیلم رشد این پتانسیل را دارد که تغییر کند.

دلارام صادقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است