گیتی قاسمی بازیگر «اتاق عروس» شد/ نوشته‌های والنتین کراسناگوروف پندآموزند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۳۶
کارگردان تله‌تئاتر «اتاق عروس» در گفتگو با صبا:

گیتی قاسمی بازیگر «اتاق عروس» شد/ نوشته‌های والنتین کراسناگوروف پندآموزند

محمد قنبری درباره جزئیات تله‌تئاتر «اتاق عروس» و علت جذابیت نوشته‌های کراسناگوروف توضیح داد.

به گزارش صبا، محمد قنبری که به تازگی قصد دارد، تله‌تئاتر «اتاق عروس» را به نویسندگی والنتین کراسناگوروف و ترجمه ماندانا مجیدی از طریق پلتفرم‌های خصوصی به نمایش درآورد، ضمن گفتگویی با خبرنگار صبا درباره جزئیات این نمایش صحبت کرد.

محمد قنبری کارگردان تله‌تئاتر «اتاق عروس» در گفتگو با خبرنگار تئاتر صبا درباره داستان «اتاق عروس» تصریح کرد: اتاق عروس داستان دختر جوانی به نام نادیا است که قرار بود با یک جراح ازدواج کند اما ناگهان تصمیم‌ خود را تغییر می‌دهد و می‌خواهد با یک موسیقی‌دان ازدواج کند. روزی که نادیا برای مراسم عقدش وارد تالار عروسی می‌شود، داماد در ساعت مقرر به تالار نمی‌رسد و دیر می‌کند. این دیر کردن داماد موجب ایجاد سوءتفاهم‌ها بین خانواده عروس و داماد می‌شود.

همه بازیگران «اتاق عروس» چهره‌ شناخته‌شده هستند

او ضمن اشاره به بازیگران «اتاق عروس»، بازیگر جدید این نمایش را معرفی کرد و گفت: در چند روز گذشته حضور نسیم ادبی در این نمایش اعلام شد. گیتی قاسمی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون هم از دیگر بازیگران «اتاق عروس» است. بازیگران دیگر هم مشخص شده‌اند و در روز‌های آتی به ترتیب معرفی خواهند شد. همچنین بازیگر نقش عروس جوان نمایش هنوز معرفی نشده‌است.

کارگردان نمایش «سهم زن» با اشاره به تعداد بازیگران نمایش «اتاق عروس»، اعلام کرد: خود نمایشنامه جمعا ۱۲ پرسناژ دارد اما من به دلیل حجم زیاد نمایشنامه، تعدادی را حذف می‌کنم و حدودا از ۱۰ پرسناژ استفاده می‌کنم. همه بازیگران «اتاق عروس» خانم و از چهره‌های شناخته شده تئاتر و سینما هستند. داماد به صورت شخص غایب در نمایش است؛ در پایان نمایش داماد به تالار می‌رسد ولی به احتمال زیاد در نمایش او را نخواهیم دید.

قنبری درباره زمان پخش تله‌تئاتر «اتاق عروس» عنوان کرد: این تله‌تئاتر را که نمایشی حدود ۷۰ تا ۷۵ دقیقه‌ای خواهد بود، با توجه به فضای شاد و کمدی هم که دارد، سعی می‌کنیم بعد از اتمام مراحل ساخت و تدوین تا قبل از ماه محرم از طریق پلتفرم‌های خصوصی پخش کنیم.

«اتاق عروس» به فرهنگ ایران نزدیک است

او ادامه داد: به غیر از «اتاق عروس» مشغول به کار ۲ تله‌تئاتر «یک آشنایی ساده» و «میس جولی» هستم. فیلم‌برداری «یک آشنایی ساده» با بازیگری شبنم قلی‌خانی و ایوب آقاخانی تبه زودی تمام می‌شود. «میس جولی» هم ۳ پرسناژ دارد که یک مرد و ۲ خانم در آن ایفای نقش خواهند کرد. بازیگران خانم مشخص شده‌اند اما در حال حاضر منتظر مشخص و قطعی شدن بازیگر مرد نمایش هستیم و بعد از آن توضیحات مربوط به جزئیات نمایش را ارائه خواهم کرد.

این کارگردان تئاتر که یکی از اولین افرادی‌ست که در ایران اقدام به تولید و پخش تله‌تئاتر از طریق پلتفرم‌های خصوصی کرده‌است، بیان کرد: سعی دارم هر سه این نمایش‌ها را یعنی «یک آشنایی ساده»، «اتاق عروس» و «میس جولی» که به صورت تله‌تئاتر اجرا خواهند شد، قبل از ماه محرم امسال آماده پخش شوند.

قنبری در پایان صحبت‌هایش با توجه به اینکه «اتاق عروس» سومین اثر والنتین کراسناگوروف است که پس از تله تئاتر «سهم زن» و «یک آشنایی ساده» می‌سازد، اذعان کرد: من به دلیل اینکه موضوع نمایشنامه‌های کراسناگوروف از اتفاقات جامعه ما دور نیست، به فرهنگ ایران نزدیک است و‌ از دریچه پندآموز به نمایش نگاه می‌کند، از آثار این نویسنده استفاده می‌کنم.

پریسا منیر

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است