غیرمنتظره بودن زمان طرح‌های فروش کتاب مناسب‌تر است/ کافی بودن تخفیف ۲۰درصدی | پایگاه خبری صبا
امروز ۳ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۸
مدیر کتابفروشی کتاب نهال در گفتگو با صبا مطرح کرد؛

غیرمنتظره بودن زمان طرح‌های فروش کتاب مناسب‌تر است/ کافی بودن تخفیف ۲۰درصدی

مدیر کتابفروشی کتاب نهال طرح‌های فصلی فروش کتاب را یکی از بهترین طرح‌های حمایتی در اوضاع نا به سامان اقتصادی و در شرایط بالا بودن قیمت کتاب دانست.

محمد شاملو مدیر کتابفروشی کتاب نهال شهرستان اراک استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار ادبیات صبا درباره طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) اظهار کرد: این طرح‌ها یکی از بهترین طرح‌های حمایتی است که خانه کتاب و ادبیات ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شرایط نا به سامان اقتصادی موجود و در بالا بودن قیمت کتاب برگزار می‌کنند.

وی افزود: طرح‌های فصلی فروش کتاب حمایت خوبی از کتابفروشان است که ناشر نیز می‌تواند از آن نفع برده و کتاب خود را بفروشد. در نهایت نیز به دست مصرف کننده اصلی یعنی همان مردم می‌رسد.

او درباره میزان اثرگذاری طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها بر مردم و کتابفروشان عنوان کرد: اجرای این طرح‌ها از بعد حمایتی برای کتابفروشان لازم و ضروری است و اصولا مردم منتظر برگزاری طرح‌های فصلی فروش کتاب بود و خریدهای خود را به زمانی موکول می‌کنند که این طرح‌ها اجرا می‌شود.

این کتابفروش با اشاره به اینکه بهتر است تعداد دفعات برگزاری طرح‌های فصلی فروش کتاب در یک سال کم‌تر باشد، بیان کرد: اکنون باتوجه به برگزاری نمایشگا‌ه مجازی کتاب و تخفیفاتی که خود ناشران در ایام مختلف بر کتاب‌های خود اعمال می‌کنند و اتفاقات دیگری که در این حوزه رخ می‌دهد، برگزاری این طرح‌ها کم اثر می‌شود.

او در ادامه توضیح داد: یعنی وقتی از ۲۰ درصد تخفیف در طرح‌های فصلی فروش کتاب صحبت می‌‌شود برای مخاطبان اتفاق عجیبی نیست به همین دلیل که این میزان تخفیف را در سایت‌های مختلف یا از سوی ناشران متفاوت دریافت می‌کنند و این امر برای مردم در حال عادی شدن است که به نظرم خوب نیست.

وی ضمن بیان اینکه نباید میزان یارانه اختصاص یافته به مخاطب در این طرح‌ها بیش از ۲۰ درصد باشد، تاکید کرد: همچنین بهتر است کتابفروشی‌ها ملزم شوند که علاوه بر این میزان تخفیف بیشتری ارایه نکنند. به گمانم اگر زمان اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب کمی غیر منتظره‌تر باشد و مثلا مخاطب نداند که قرار است طرحی در فصل بهار یا… برگزار شود مناسب‌تر است.

محمد شاملو در پایان تاکید کرد: اگر سایت‌هایی که کتاب‌سازی کرده و آثار خود را با تخفیفات بالا عرضه می‌کنند ساماندهی شوند و کتاب تنها در ایام برگزاری طرح‌ها با تخفیف ارایه شود اشتیاق مردم نیز بیشتر می‌شود اما در کل طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها عاملی برای جذب مخاطب به سمت کتاب و کتابفروشی است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۱/۳۵۴/۰۳۵/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۵/۳۲۳/۷۹۱/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۱۴۲/۱۱۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۰٬۷۰/۷۸۴/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۲۴۶/۰۲۷/۵۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۸۰/۷۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۸/۶۶۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۸۳/۳۵۰/۰۰۰