آخرین نشست خبری چهلمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد/ با حرف زدن عصبانیت‌ها کم می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۴
گزارش صبا از نشست خبری «نمور»؛

آخرین نشست خبری چهلمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد/ با حرف زدن عصبانیت‌ها کم می‌شود

نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «نمور» به کارگردانی داوود بیدل در چهلمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

به گزارش صبا، آخرین نشست خبری چهلمین جشنواره فیلم فجر با بررسی فیلم سینمایی «نمور» به کارکردانی داوود بیدل و تهیه کنندگی سید یاسر جعفری با حضور عوامل این فیلم برگزار شد که اجرای آن را حامد مهربانی بر عهده داشت.

داوود بیدل کارگردان، سید یاسر جعفری تهیه‌کننده، نوشین معراج نویسنده، محمدرضا علیمردانی بازیگر، بهاره کیان افشار بازیگر،  سمیرا حسن‌پور بازیگر، نسیم ادبی بازیگر، باربد بابایی بازیگر، محمدرضا عباسی بازیگر، امین جهانی طراح صحنه، مهدی ایل بیگی مدیر فیلمبرداری، زهره سلطانی طراح لباس، بنیامین شهیدزاده بازیگر و پریسا شامولیان بازیگر عوامل از جمله عوامل حاضر در این نشست بودند.

سید یاسر جعفری تهیه‌کننده این فیلم در ابتدای نشست گفت: حدود یک‌سال، پیش از تولید کار، فیلمنامه را از نوشین جعفری گرفتم و آن فیلنامه مورد را پسندیدم و در ادامه با داوود بیدل برای ساخت فیلمنامه شروع به همکاری کردیم.

سمیرا حسن‌پور بیان کرد: هر نقشی با نقش دیگر متفاوت است. من نمی‌توانم این نقش را با کارهای قبلی‌ام‌ مقایسه کرده و آن‌ها را در یک دسته قرار دهم. این نقش چیزی بود که تا به‌حال تجربه‌اش نکرده بودم. من تمام تلاش خود را برای ایفای هرچه بهتر این نقش انجام دادم.

جعفری درباره موقعیت مکانی نمور توضیح داد: قصه این فیلم در شمال می‌گذشت و از آن‌جایی که بیست روز در شهر انزلی باران می‌بارید ما این شهر را برای فیلمبرداری انتخاب کردیم.

بیدل کارگردان این فیلم گفت: بعضی از فیلم‌ها در فضایی مخصوص به خود فیلمبرداری می‌شوند. ما نخواستیم مخاطب را درگیر دکوپاژهای عجیب و‌ غریب کنیم و من سعی کردم در پلان‌ها ردپایی از خودم جا نگذارم تا مخاطب با چیزی که درون پلان است، ارتباط برقرار کند.

نوشین معراجی درپاسخ به ضعیف بودن دیالوگ‌ها توضیح داد: سعی من این بود که فیلمنامه‌ای بنویسم که قوی باشد و اگر شما آن را ضعیف پنداشتید حتما از ضعف من بوده است. خواستم در فیلمنامه گره‌به‌گره کار کنم و اطلاعات را ذره‌به‌ذره تزریق کنم.

بیدل گفت: به نظر من فیلم‌ به لحاظ دراماتیک‌ سفره‌اش را به درستی پهن کرده است.

ادبی درباره شانس دریافت سیمرغ بیان کرد: همیشه جایزه گرفتن و مورد توجه بودن در یک رقابت جالب و جذاب است اما چیزی که برای من اهمیت دارد کار خوب انجام دادن بود و دوست دارم مخاطب با نقش‌های‌ من ارتباط برقرار کند.

کیان‌افشار در ادامه بیان کرد: جایزه گرفتن برای همه بازیگران جذاب است اما فکر نمی‌کنم این نقش به لحاظ مختصاتی که دارد برای سیمرغ گرفتن مورد توجه قرار بگیرد و من بدون توجه به موضوع جایزه گرفتن در این کار ایفای نقش کردم.

حسن‌پور نیز در این باره گفت: من وقتی نقشی را بازی می‌کنم به این که کاندیدا می‌شوم یا نه فکر نمی‌کنم. من اگر جایزه بگیرم خوشحال می‌شوم اما از جایزه نگرفتن ناراحت نخواهم شد.

باربد بابایی با تاکید بر اینکه بازیگری را ادامه خواهد داد، اظهار کرد: بازیگری برای من به هیچ عنوان تجربه‌ای گذرا نیست. برنامه‌سازی همواره برای من دغدغه است اما در حد توانم بازیگری هم می‌کنم.

خانواده مهم‌ترین عنصر تشکیل یک جامعه است

معراجی گفت: من تمام تلاشم را کردم که چارچوب و ساختار کار درست باشد. فیلمنامه «نمور» را به هیچ عنوان ضعیف نمی‌دانم و هدف من از نگارش این فیلمنامه ترسیم روابط انسانی در دل جامعه بود.

بیدل خاطرنشان کرد: خانواده مهم‌ترین عنصر تشکیل یک جامعه است و اگر با حرف زدن مشکلات خانوادگی را حل کنیم، میزان عصبانیت در جامعه نیز کمتر می‌شود.

محمدرضا علیمردانی درباره بازی در این فیلم عنوان کرد: من فیلمنامه را دوست داشتم و از همکاری با این کارگردان بسیار خوشحالم. پسندیدن یا نپسندیدن آثار، امری سلیقه‌ای است.

معراجی در ادامه با اشاره به منزلت عشق و زندگی مشترک گفت: عشق میان افراد به اندازه‌ای حرمت دارد که بچه‌ای که با عشق به دنیا می‌آید حلال‌زاده است.

نسیم ادبی درباره دلیل پذیرش ایفای این نقش بیان کرد: نقش سمیرا برای من بسیار دوست داشتنی بود و این نقش به نوعی در فیلمنامه نقشی تخت به حساب می‌آمد و من دوست داشتم به عنوان بازیگر به این کاراکتر رنگ و‌ بویی تازه ببخشم.

جعفری در پایان گفت: ما در این فیلم دو تا سه بازیگر تازه‌کار داریم که امیدوارم راهشان در سینما باز شود و باید بگویم که من تمام قد پای این کار می‌ایستم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۵/۱۷۵/۹۵۵/۵۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۸/۸۷۸/۰۶۶/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۷۸۰/۵۰۳/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۶۰۴/۷۷۵/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۶۳۳/۸۸۲/۵۰۰
  • استاد
    ۱/۰۰۱/۲۱۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۴۰۳/۳۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۶۷/۸۲۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۹۵/۰۷۰/۰۰۰