رادیو صبا با ۱۸ برنامه به استقبال نوروز می‌رود/ همراه با هفت ویژه‌برنامه جدید در نوروز ۱۴۰۱ | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۲۷

رادیو صبا با ۱۸ برنامه به استقبال نوروز می‌رود/ همراه با هفت ویژه‌برنامه جدید در نوروز ۱۴۰۱

حمیدرضا افتخاری مدیر شبکه رادیویی صبا ویژه برنامه‌های نوروز 1401 شبکه رادیویی صبا معرفی کرد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، حمیدرضا افتخاری مدیر شبکه رادیویی صبا درباره ویژه برنامه‌های نوروزی عنوان کرد که با توجه به رویکرد رادیو صبا و انتظاری که مخاطبان از این شبکه رادیویی به عنوان مرجع طنز و سرگرمی رادیو در ایام نوروز دارند، این شبکه از آذر ماه ۱۴۰۰ با دریافت طرح‌های ویژه نوروز و بررسی و ارزیابی آنها با ۱۸ عنوان برنامه به استقبال سال جدید می‌رود.

افتخاری افزود: این مجموعه برنامه‌ها در حوزه گردشگری، ادبیات، استعدادیابی، طنز، مستند نمایشی، موسیقی‌های نوروزی، روایت داستان‌های نوروزی و جُنگ نمایشی در فضای شاد از ۲۸ اسفند روی آنتن رادیو صبا روی موج اف ام ردیف ۱۰۵,۵ مگاهرتز می‌رود

مدیر رادیو صبا بیان کرد: این مجموعه برنامه‌ها شامل برنامه‌های جدیدی هستند که ویژه ایام نوروز تهیه و تدارک دیده شده‌اند و گروهی هم از برنامه‌های روتین شبکه هستند که به صورت ویژه با حال و هوای نوروزی راهی آنتن می‌شود.

‏وی برنامه‌های «همسفر صبا»، «عید دیدنی با صبا»، «خانم‌ها آقایان بهار»، «دفتر نوروز»، «آنچه گذشت»، «در حاشیه» و «پیک نیک» را به عنوان ویژه برنامه‌های جدید نوروز ۱۴۰۱ معرفی کرد.

مدیر رادیو صبا درباره ویژه برنامه سال تحویل این شبکه بیان کرد: برنامه زنده ویژه سال تحویل از ساعت ۱۵ به مدت پنج ساعت با بخش‌های متنوع مثل سیاه بازی، اجرای موسیقی زنده، تجلیل از برندگان مسابقات برگزار شده در شبکه و طنز آهنگ با اجرای مهبد قناعت پیشه و لاله جلال آبادی برنامه ریزی شده است.

افتخاری در ادامه گفت: برنامه «همسفر صبا» در ایام نوروز هر روز ساعت ۱۰ صبح به صورت زنده با اجرای مهبد قناعت پیشه و محمدرضا قلمبر همراه و همسفر مخاطبان رادیو صبا می‌شود که در حال سفر شنونده رادیو صبا هستند و یا در خانه در فضایی شاد همراه و همسفر صبا می‌شوند.

وی با اشاره به یکی دیگر از ویژه برنامه‌های رادیو صبا گفت: «همپای صبا» ویژه برنامه دیگر رادیو صبا به صورت زنده در ایام نوروز با هدف معرفی مناطق گردشگری ایران در قالب مسابقه پیامکی به بیان آداب و سنن نوروزی و اطلاع رسانی نوروزی می‌پردازد. این برنامه در نوروز هر روز ساعت ۱۸ با اجرای مهدی پر پخش می‌شود.

رقابت ۱۸ طنزپرداز در مسابقه استعدادیابی «خنده ساز»

افتخاری مسابقه «خنده ساز» را از برنامه‌های شاخص نوروز ۱۴۰۱ رادیو صبا دانست و گفت: مسابقه استعدادیابی «خنده ساز» ۱۸ طنزپرداز بعد از عبور از مراحل مقدماتی به این مسابقه راه پیدا کردند، که در چهارده روز با هم به رقابت می‌پردازند. این مسابقه هر روز ساعت ۱۶ به تهیه کنندگی رضا عزتی روی آنتن می‌رود.

مدیر شبکه رادیویی صبا در معرفی دیگر برنامه‌های رادیو صبا گفت: برنامه «خانم‌ها آقایان بهار» با اجرای منصور ضابطیان روایت‌هایی شنیدنی را با ترکیب موسیقی تقدیم مخاطبان می‌کند که این برنامه به تهیه کنندگی زهرا قائدی هر روز ساعت ۷:۳۰ از رادیو صبا پخش می‌شود.

وی افزود: در برنامه‌های نوروز، مستندی داستانی با رگه‌های طنز با عنوان «پیک نیک» که در آن دو کاراکتر شناخته شده رادیو صبا به نام آقای نیک بختی و نوه‌اش امیر قشنگم با سفر به جاهای کمتر شناخته شده ایران به معرفی این مناطق برای گردشگری در ایام نوروز می‌پردازند. این برنامه به تهیه کنندگی امیر اکبری هرروز ساعت ۸:۳۰ تقدیم مخاطبان می‌شود.

محمدرضا قلمبر مجری در ایام نوروز در برنامه «عید دیدنی با صبا» میزبان عوامل این شبکه می‌شود و با هم کلامی با آن‌ها مروری بر خاطرات نوروزی و اتفاقات ۱۴۰۰ در رادیو صبا دارد. این برنامه به تهیه کنندگی نسیم صباغان در ایام نوروز ساعت ۱۴:۳۰ تقدیم مخاطبان می‌شود. «دفتر نوروز» دیگر برنامه‌ نوروزی ۱۴۰۱ است که امیرحسین مدرس دلنوشته‌های نوروزی را روایت می‌کند که با صداهای خاطره انگیز تلفیق می‌شود. این برنامه هر روز ساعت ۱۳:۳۰ پخش می‌شود.

افتخاری با معرفی دیگر برنامه‌های نوروزی رادیو صبا گفت: جُنگ شاد «شهر فرنگ» در ایام نوروز با شوخی با هر آنچه که می‌شود با آن شوخی کرد در فضای شاد با نمایش‌های طنز به مدت ۶۰ دقیقه روی آنتن می‌رود.

بررسی سال ۱۴۰۰ در «آنچه گذشت» و «در حاشیه»

حمیدرضا افتخاری در ادامه بیان کرد: «آنچه گذشت» و «درحاشیه ۱۴۰۰» ویژه‌برنامه‌های هستند که در در نوروز به مرور رخدادهای سال ۱۴۰۰ می‌پردازد. «آنچه گذشت» با اجرای محمد امرایی به شوخی با رخدادهای سال ۱۴۰۰ می پردازد و «در حاشیه» با اخبار سیاسی سال گذشته شوخی می‌کند.

وی افزود: برنامه «نوروز پشت خاکریز» به روایت خاطرات نوروزی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس می‌پردازد و برنامه «لیمو ترش» نیز با میزبانی طنزپردازانی که کارهای نوروزی داشته‌اند تقدیم مخاطبان می‌شود.

مدیر رادیو صبا درباره دیگر برنامه‌های شاد این شبکه رادیویی توضیح داد: برنامه «صبامک» پاسخگو پیامک‌ها و تماس‌های نوروزی شنوندگان است و برنامه طنز «دکتر صبا» نیز با مراجعان نوروزی خود لبخند و شادی را تقدیم مخاطبان می‌کند.

این فعال رسانه‌ای در ادامه بیان کرد: سه عنوان برنامه نوروزی با مشارکت بخش‌های دیگر از رادیو صبا پخش می‌شوند، «لبخند ایران» با مشارکت سایر مراکز استانی به پخش برنامه‌های نوروزی این مراکز می‌پردازد و برنامه «نی لبک» نیز با پرداختن به موسیقی نواحی و روایت داستان‌های نوروزی در فضای فولک با مخاطبان همراه است.

افتخاری با اشاره به برنامه‌های نمایشی رادیو صبا اظهار کرد: نمایش «پلاک ۲۰» و «عبدالبتیل رستگار می‌شود» در نوروز ۱۴۰۱ پخش می‌شود.

مدیر شبکه رادیویی صبا با اشاره به اینکه در نوروز ۱۴۰۱ پنج برنامه آرشیوی در جدول پخش شبکه قرار دارد، درباره برندگان مسابقه «خنده ساز» گفت: بعد از رمضان برندگان مسابقه «خنده ساز» و برگزیدگان جشنواره «زیر چتر لبخند» با ساخت برنامه ای تحت عنوان «زیر چتر لبخند» به نویسندگی و اجرایی خود برگزیدگان و برندگان اولین برنامه خود را تقدیم مخاطبان می‌کنند، که در ادامه امیدواریم بعد از گذراندن آموزش ها و آزمون ها لازم در جمع برنامه سازان رادیو صبا قرار گیرند.

وی در پایان بیان کرد: شنوندگان می‌تواند با آماده سازی خود برای شرکت در فصل دوم مسابقه «خنده ساز» و حضور در دوره دوم جشنواره «زیر چتر لبخند» سال آینده شرکت کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۵/۲۳۱/۳۴۳/۴۰۰
  • تمساح خونی
    168/280/427/250
  • مست عشق
    120/214/320/750
  • پول و پارتی
    ۸۷/۴۹۱/۳۰۲/۰۰۰
  • خجالت نکش 2
    86/257/789/200
  • زودپز
    ۶۷/۳۷۶/۱۵۴/۲۸۰
  • خجالت نکش
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • قیف
    25/553/393/000
  • ببعی قهرمان
    ۲۳/۸۸۵/۶۵۷/۰۰۰
  • مفت بر
    ۲۱/۵۹۱/۱۲۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۲/۳۰۰/۹۶۸/۵۰۰
  • ملاقات با جادوگر
    11/345/347/500
  • شه‌سوار
    ۹/۷۴۳/۴۴۱/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها2
    9/123/296/500
  • در آغوش درخت
    6/277/201/500
  • آغوش باز
    2/293/917/500
  • استاد
    ۳۲۶/۵۰۵/۰۰۰
  • کارزار
    ۲۳۵/۷۹۲/۵۰۰
  • لختگی
    96/845/000
  • آنها مرا دوست داشتند
    ۶۴/۲۷۵/۰۰۰