یک دهه است خانه سینما درگیر کشمکش است/ هیات مدیره جدید به فکر مشکلات سینما باشد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۱۱
ایمان کرمیان در گفتگو با صبا:

یک دهه است خانه سینما درگیر کشمکش است/ هیات مدیره جدید به فکر مشکلات سینما باشد

رییس انجمن جلوه‌های ویژه میدانی درباره اتفاقات اخیر خانه سینما و انتخابات پیش رو توضیح داد.

 

ایمان کرمیان

ایمان کرمیان رییس انجمن جلوه‌های ویژه میدانی در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره اتفاقات اخیر خانه سینما و استعفای منوچهر شاهسواری و محمدعلی نجفی و تاثیر آن بر انتخابات پیش روی خانه سینما گفت: این استعفاهایی که به فاصله چند روز تا انتخابات خانه سینما انجام شد اصلا صورت خوبی نداشت؛ هرچند آقای شاهسواری دیگر دوره مدیریتشان تمام شده و قطعا با انتخابات، مدیرعامل جدید هم می‌آمد. درباره انتخابات هم تا این لحظه که من اطلاع دارم همه چیز به قوت خود پابرجاست اما اینکه در روز مجمع چه اتفاقاتی ممکن است پیش بیاید، نمی‌دانم.

وی ادامه داد: شاید بحث شخصی در این استعفاها بوده و ما اطلاعی از آن نداریم. مطلبی که وجود دارد این است که در این نوع سمت‌ها لاین کاری کاملا مشخص است و آقای شاهسواری هم مدت زمان طولانی در این جایگاه بودند و بعید می‌دانم که اصلا می‌خواستند به عنوان نامزد در انتخابات شرکت کنند. شاید این استعفا دلایل پنهانی دارد که ما از آن بی اطلاع هستیم اما در هرحال انتخابات باید برگزار شود.

رییس انجمن جلوه‌های ویژه میدانی با تاکید بر لزوم احترام به قوانین موجود بیان کرد: هرچند از الان نمی‌شود درباره اعضای جدید و اتفاقاتی که ممکن است پیش بیاید، پیش بینی داشته باشیم اما در نهایت همه ما باید به کلیت سیستم حاکم احترام بگذاریم. ما تابع جمهوری اسلامی هستیم و هر صنفی نیز اساسنامه و قوانین خود را دارد و از یک جا هویت گرفته است که باید به تمام قوانین آن احترام بگذاریم.

آدم خوب بودن دلیلی بر مدیریت خوب نیست

کرمیان در ادامه توضیح داد: بعد از ۲۳ سال عضویت و ۹ سال فعالیت صنفی در خانه سینما به نظرم شاید این اعتقاد وجود دارد که برای انتخاب افراد باید ویترین آدم‌ها را در نظر گرفت اما آدم خوب بودن دلیلی بر مدیریت خوب نیست. صنوف باید در نظر داشته باشند که باید به افراد توانمند رای بدهند تا بتوانند آورده خوبی داشته باشند.

برنده چهار سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر درباره خانه سینما افزود: در چند سال اخیر خانه سینما آورده کافی نداشته است و حداکثر در ۱۰ – ۱۵ سال اخیر مدام در جنجال و کشمکش بوده و بعضی ها هم حتی شاید ندانسته در حال بیانیه دادن بودند. باید کسانی انتخاب شوند که برای اعضا و کل سینما آورده داشته باشند. درست است که به عنوان عضوی از این مجموعه می دانم بعضی از مسایل به راحتی حل شدنی نیستند ولی باید کسانی در راس هرم باشند که به پیشبرد و بهبود وضعیت اعضای سینما کمک کنند؛ چیزی که در سال های اخیر شاهد آن نبودیم. شاید نکته اصلی و اساسی درباره هیات مدیره این است که باید حرکت آن ها رو به جلو باشد.

امیدوارم انتخاب درست صورت بگیرد

این طراح جلوه‌های ویژه میدانی با ابراز امیدواری از انتخاب درست افراد برای هیات مدیره خانه سینما مطرح کرد: همه ما اول از هر چیز دیگر برای نان درآوردن تلاش می کنیم و در حال حاضر نیز دغدغه اصلی مردم و هنرمندان نان درآوردن است و یک فرد مسئول باید نسبت به تعالی امور تلاش و کمک کند. حقیقت مطلب این است که وضع معیشتی مردم و سینما سخت شده و وضعیت اقتصادی در سینما نیز سخت‌تر است. باید گروه هایی تشکیل شوند و راه برون رفت را پیدا کنند. می دانم که سخت است ولی باید تلاش کرد. حتی می شود با جاهای دیگر مشورت و تعامل کرد. امیدوارم در انتخابات پیش رو انتخاب درست صورت بگیرد که در غیر این صورت همین وضعیت ادامه خواهد داشت.

مشکلات خود را بر گردن دیگران می‌اندازیم

وی با بیان برخی مشکلات موجود ادامه داد: ما همچنان و بعد از سال ها درگیر بیمه هستیم. واقعا چه کسی باید این موضوع را حل کند؟ قطعا بعضی از موارد موجود قابل حل هستند. شما ببینید تمام اعضای سینما به این بیمه اعتراض دارند و شاید اگر حداقل قدمی برداشته شود، منجر به حل شدن موضوع شود. از طرف دیگر دولت هم که گفته است با تمام توان خود پای کار است و هر کاری که بتواند انجام می دهد. متاسفانه ما اصولا مشکلات خود را بر گردن دیگران می اندازیم. ما به عنوان یک سینمایی فرقی با دیگران نداریم و طبیعتا نباید توقعی فراتر هم داشته باشیم و تنها حرف ما این است که همان بیمه ای که برای کارگران محترم درنظر گرفته می شود برای هنرمندان هم باشد. نگاه اشتباهی از بیرون این حوزه نسبت به سینمایی ها وجود دارد که می گویند سینماگران مرفه هستند و نیازی به این چیزها ندارند. باور کنید نزدیک به ۹۵ درصد بچه ها ضعیف هستند که حداقل ۷۵ درصد آنها مربوط به سینمای بدنه هستند. این درد من سینماگر و مسئول انجمن صنفی جلوه های ویژه برای اعضای خود است.

توقع از هیات مدیره منتخب

ایمان کرمیان در پایان گفت: توقع ما از هیات مدیره منتخب این است که به این موضوعات رسیدگی کنند. باید راهکار ارایه کنند حتی اگر هیچ کدام از راهکارهایشان اجرایی نشود و نتیجه ای در بر نداشته باشد اما حداقل در نهایت می توانند بگویند که من این راهکارها را ارایه دادم و نتیجه ای به دست نیامد اگر دیگری می تواند بسم الله.

محمد زکی زاده

بیشتر بخوانید:

اعلام نامزدهای پیشنهادی اصناف برای مجمع عمومی خانه سینما

انتخابات هیات مدیره خانه سینما در غیاب تهیه‌کنندگان/ آرایش قوا به هم ریخت

 

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    231/063/671/400
  • تمساح خونی
    168/255/197/250
  • مست عشق
    120/024/440/750
  • خجالت‌نکش۲
    83/565/115/200
  • پول و پارتی
    75/236/463/500
  • سال گربه
    64/591/860/000
  • قیف
    16/316/080/500
  • یادگار جنوب
    12/104/059/550
  • ملاقات با جادوگر
    10/154/125/000
  • مفت بر
    9/605/872/500
  • ساعت 6صبح
    6/682/846/250
  • قلب رقه
    6/682/092/000
  • شهرگربه‌ها۲
    5/039/137/000
  • در آغوش درخت
    4/758/831/500
  • شه‌سوار
    2/867/932/500
  • روزی روزگاری آبادان
    2/689/395/000
  • آغوش باز
    691/497/500
  • کارزار
    189/070/000
  • سودابه
    128/322/500
  • لختگی
    25/100/000