حال گیشه سینمای ایران خوب نیست/ هر سانس با میانگین ۱۵ مخاطب! | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۳
صبا بررسی کرد؛

حال گیشه سینمای ایران خوب نیست/ هر سانس با میانگین ۱۵ مخاطب!

در هفت روز گذشته هر سانس از سینماهای سراسر کشور به طور میانگین 15 نفر مخاطب داشته‌اند.

سالن سینما

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، در هفت روز گذشته هر سانس از سینماهای کشور تقریبا ۱۵ مخاطب داشته‌اند.

طبق اطلاعات سامانه مدیریت فروش و اکران سینما تا زمان تنظیم این خبر، در ۷ روز گذشته ۱۲,۲۴۵ سانس در سینماهای مختلف سراسر کشور میزبان ۱۸۵,۹۹۹ نفر مخاطب بوده و فروش ۳۹,۳۵۶,۲۰۵,۰۰۰ ریالی حاصل شده است.

با یک حساب ساده متوجه می‌شویم که سهم هر سانس سالن های سینما به طور میانگین ۱۵ تا ۱۶ مخاطب بوده است.

تا به امروز سازمان سینمایی و شورای راهبردی اکران تدابیری مانند طرح شناورسازی و نیم‌بها شدن دو هفته‌ای بلیت‌های سینما را اجرا کرده‌اند که باتوجه به شواهد امر و آمار و ارقامی که سامانه سمفا ارایه داده است، مشخص می‌شود خیلی مثمرثمر واقع نشده‌اند.

هرچند احوالات مردم و اتفاقات اجتماعی تا حد زیادی می‌تواند در این معضل بزرگ تاثیرگذار باشد اما بدون شک یکی از مهم‌ترین حلقه‌های مفقوده این است که فیلم خوب و باکیفیت به سینما نیامده است. مدت زیادی است که فیلم‌های جدید و باکیفیتی به سینما نیامده است و همان طور که در گزارش قبلی در تاریخ ۱۲ مهرماه اشاره کردیم (اینجا بخوانید) تنها ۲ فیلم «جنگ جهانی سوم» و «بام بالا» در تاریخ ۱۴ مهرماه به اکران درآمدند که فیلم هومن سیدی نیز صرفا برای حایز شرایط شدن اسکار به سینما مگامال آمد. پیش از آن نیز در تاریخ ۱۶ شهریورماه بود که دو فیلم «نمور» و «شین» به سینماها آمدند.

باید منتظر ماند و دید که بالاخره چه زمانی قرار است تدابیر دقیق و درستی برای احیای وضعیت بحران‌زده اکران سینما اندیشیده و عملی می شود.

محمد زکی زاده

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است