مستندپرتره نصرالله مدقالچی با اجازه او ساخته شد/ به «هنر و تجربه» می‌رویم | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۸
تهیه‌کننده مستند به صبا گفت:

مستندپرتره نصرالله مدقالچی با اجازه او ساخته شد/ به «هنر و تجربه» می‌رویم

«امپراطوری یک صدا» مستندی درباره زندگی نصرالله مدقالچی است که حسین رحمتی آن را ساخته و مهدی روحانی آن را تهیه کرده است.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، «امپراطوری یک صدا» عنوان مستند پرتره‌ای است که به طور کامل به زندگی حرفه‌ای نصرالله مدقالچی دوبلور ایرانی می‌پردازد.

مهدی روحانی تهیه‌کننده «امپراطوری یک صدا» درباره ساخت این مستند گفت: شخصیت استاد مدقالچی با توجه به ارتباط کاری که در زمینه نریتورها (راوی) طی سال‌ها با او داشتیم برای ما جالب بود و حسین رحمتی کارگردان مستند نیز پیش‌تر تجربه همکاری با نصرالله مدقالچی را داشته است و از نزدیک با شخصیت این دوبلور آشنا بود.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت «امپراطوری یک صدا» از استاد مدقالچی اجازه گرفته اند، توضیح داد: پیش تولید این کار در زمستان ۹۸ آغاز شد و روزهای ابتدایی ضبط با مساله ویروس کرونا مواجه شدیم به همین دلیل پروژه ما به تعویق افتاد اما در نهایت ضبط مستند را امسال آغاز کردیم.

این تهیه‌کننده درباره وضعیت کنونی این مستند توضیح داد: اکنون تصویربرداری مستند تمام شده است و در مرحله تدوین نهایی است که قصد داریم آن را برای شرکت در جشنواره‌های داخلی و همچنین اکران در سینمای «هنر و تجربه» آماده کنیم.

روحانی در پایان سخنانش درباره اکران این مستند و شرکت در جشنواره‌ها تاکید کرد: تلاش می‌کنیم تا آخر خرداد ماه نسخه جشنواره‌ای این مستند تمام شود. البته باید بگویم نسخه‌ای که در جشنواره‌ها اکران می‌شود با نسخه نمایش در سینما قطعا تفاوت خواهد داشت که این تفاوت‌ها مربوط به مسائل فنی و محدودیت‌های اکران است. در واقع شکل کلی و دکوپاژ همان خواهد بود تنها در قالب کلی ما تغییرات فنی را اعمال خواهیم کرد.

مستند «امپراطوری یک صدا» به مدت ۹۰ دقیقه است و از جمله هنرمندانی که در این پروژه همکاری داشته‌اند می‌توان به محمود قنبری، ناهید امیریان، مسعود اسکویی، اعظم حبیبی، سبحان اکرامی، علیرضا علیشاهی و … اشاره کرد.

از دیگران عوامل این مستند عبارتند از کارگردان: حسین رحمتی، تصویربرداران: محمد دانایی و مهدی برادران، نورپرداز: محمدجواد هنرمند، صدابردار: رضا رسولی، مدیریت تولید: ملیحه امیری و تنظیم‌کننده: مهدی رحیم.

دلارام صادقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است