روایت دو نسل در «جنگ خصوصی چریک‌های سا‌‌ل‌خورده» | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۵
معرفی کتاب؛

روایت دو نسل در «جنگ خصوصی چریک‌های سا‌‌ل‌خورده»

کتاب «جنگ خصوصی چریک‌های سالخورده» نوشته سعیده امین‌زاده به همت نشر برج منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، کتاب «جنگ خصوصی چریک‌های سالخورده» نوشته سعیده امین‌زاده به همت نشر برج به چاپ رسید.

در توضیح این رمان آمده است: «جنگ خصوصی چریک‌های سا‌‌ل‌خورده روایت دو نسل است؛ نسل قدیمی که هیچ‌گاه مجال التیام زخم‌ها و تسکین بغض‌ها و دردهایش را نیافته و نسل جدیدی که هرگز فرصت پیدا نکرده آوار سرنوشت نسل قبلی‌ را از زندگی‌اش کنار بزند؛ دو نسلی که در کوششی مدام و درعین‌حال ناکام برای فرار از گذشته‌شان هستند.

هویت‌هایی گم‌شده و مغشوش که با سلاح خشم و ناکامی، قلب یکدیگر را نشانه گرفته‌اند و زندگی خصوصی‌‌شان را عرصه‌ جنگ‌های خونین‌ کرده‌اند. از میان شعله‌های انتقام این دو نسل آینده‌ای سربرمی‌آورد که رویارویی با تلخی و سنگینی آن چندان راحت نیست…»

در قسمتی از متن این کتاب می‌خوانیم: «مردِ مشتری چشم از رئیس بانک برنمی‌داشت. حالا ده‌ دقیقه‌ای می‌شد که همین طور به او زل زده بود. نشسته بود روی صندلی آن‌طرف پیشخوانِ بلوطی که وقتی به میز رئیس و معاون می‌رسید، دیگر شیشه نداشت. مرد در هر دور نگاه، به انگشت‌های کشید‌ه‌ رئیس که می‌رسید، مکث می‌کرد. چند ثانیه خیره می‌ماند به آن‌ها. انگشت‌ها کاغذ را با قدرت مچاله می‌کردند، خودکار را سفت چسبیده بودند و خط‌ها را سریع و بی‌فاصله بر کاغذ می‌کشیدند. وقتی قیچی توی دستش بود، تیغه‌ها را تا جای ممکن از هم دور می‌کرد و بعد با شدت به‌هم می‌رساند. نگاه مرد، بعد از دست‌های رئیس که قبراق‌تر از هرجای دیگر بدن می‌جنبیدند، می‌رسید به بالاتنه، به پیراهن استخوانی‌رنگی که یقه‌ شق‌ورقی داشت و کت سرمه‌ای روش را پوشانده بود. سینه‌ رئیس پهن بود. چهارشانه بود و کمی چاق. صورت گردی داشت و چشم‌های میشی و درشت.»

کتاب «جنگ خصوصی چریک‌های سالخورده» در ۱۶۰ صفحه با قیمت ۶۹ هزار تومان روانه بازار کتاب شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است