داستان «دست ناپیدا» از اوایل جنگ آغاز می‌شود/ استفاده از بازیگران بومی | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۲۰
انسیه شاه‌حسینی در گفتگو با صبا:

داستان «دست ناپیدا» از اوایل جنگ آغاز می‌شود/ استفاده از بازیگران بومی

انسیه شاه‌حسینی نویسنده و کارگردان که به تازگی پروانه ساخت فیلم «دست ناپیدا» را دریافت کرده است، درباره روند تولید و داستان این فیلم توضیح داد.

انسیه شاه حسینی ض

انسیه شاه‌حسینی نویسنده و کارگردان که به تازگی پروانه ساخت فیلم «دست ناپیدا» به تهیه کنندگی سیدسعید سیدزاده را دریافت کرده است، در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره وضعیت این پروژه گفت: پیش تولید فیلم را آغاز کرده ایم و درحال تدارک امور هستیم.

وی ادامه داد: «دست ناپیدا» در خوزستان فیلمبرداری می شود و باتوجه به تجربه ای که در کارهای دیگر خودم هم داشتم، نود درصد بازیگران را از بومیان و اهالی منطقه انتخاب خواهم کرد؛ چیزی که در پروژه های قبلی انجام دادم و نتیجه خوبی هم از آن گرفتم چون دیگر نیاز نیست که تازه به آنها بگویم چه کارهایی انجام دهند تا شبیه مردمان آنجا شوند زیرا خودشان دقیقا همانی هستند که من می خواهم. درکنار این بازیگران احتمالا از یکی دو بازیگر حرفه ای هم دعوت خواهیم کرد تا در این پروژه کنار ما باشند.

کارگردان فیلم «شب بخیر فرمانده» درباره قصه محور بودن فیلم «دست ناپیدا» توضیح داد: فیلم «دست ناپیدا» کاملا قصه محور است و فیلمنامه حرف خود را می زند و قطعا تمام عوامل و بازیگران در خدمت قصه خواهند بود و آن بازیگران حرفه ای هم که عرض کردم صرفا به خاطر توانایی و حرفه ای بودنشان و به اقتضای نقش و داستان انتخاب می شوند و به هیچ وجه به دنبال افراد مشهور نیستم.

شاه‌حسینی درباره داستان فیلم جدید خود بیان کرد: داستان «دست ناپیدا» از سال ۱۳۶۰ و همان اوایل جنگ آغاز می شود. واقعا دفاع مقدس معدنی است که تمام و کمال کشف نشده است و هرچه درباره آن حرف بزنیم، کم است. خیلی از شخصیت ها، موقعیت ها و حرف های ناگفته مانده است که جا دارد درباره هرکدام از آنها فیلمی ساخته شود و من سعی کردم باتوجه به خاطرات خودم، برخی از این موقعیت ها را نمایش دهم دقیقا مانند فیلم «شب بخیر فرمانده» که تلاش کردم تا به زوایای پنهان جنگ بپردازم.

وی تاکید کرد: در این مدت زمانی که نگذاشتند فیلمی بسازم فرصتی شد تا به خاطرات خودم مراجعه کنم و باتوجه به موقعیت و شرایط این فیلمنامه را برای ساختن انتخاب کنم.

این نویسنده و کارگردان ادامه داد: چند نفر قول همراهی و مساعدت به ما دادند که تا به اینجا هم واقعا پای حرفشان بودند. به امیدخدا اسم این بزرگواران را هم اشاره و ذکر خواهیم کرد.

انسیه شاه‌حسینی در پایان گفت: دوست داشتم تا سه ماه پیش فیلم «دست ناپیدا» را کلید بزنم که به دلیل مسایل مالی این اتفاق نیفتاد و حالا با سرعت و تلاش بیشتری کارها را پیش می بریم تا به امیدخدا به جشنواره فیلم فجر برسد. واقعا هنوز خودم با برخی از سکانس های موجود در فیلمنامه که از باور من برآمده حالم دگرگون می شود و فکر می کنم تمام لحظات تاثیرگذاری که در فیلم وجود خواهد داشت باعث می شود تا مخاطب از کار رضایت داشته باشد.

محمد زکی زاده

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    122/039/668/000
  • بی‌بدن
    31/159/220/500
  • سال گربه
    27/468/929/500
  • مست عشق
    16/428/078/500
  • آپاراتچی
    4/731/691/500
  • آسمان غرب
    4/086/239/500
  • ایلیاجست‌وجوی قهرمان
    4/017/155/500
  • پرویزخان
    3/349/494/500
  • نوروز
    3/326/111/000