وضعیت گیشه سینما در هفته گذشته/ حفظ تعداد میانگین مخاطب/ انیمیشن از طنز جلو زد | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۶
صبا بررسی کرد؛

وضعیت گیشه سینما در هفته گذشته/ حفظ تعداد میانگین مخاطب/ انیمیشن از طنز جلو زد

بر اساس آمار اعلام شده در سایت سمفای سازمان سینمایی، در هفت روز گذشته هر سانس از سینماهای کشور حدود ۱۲ مخاطب داشته است.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، بر اساس آمار اعلام شده در سایت سمفای سازمان سینمایی، در هفت روز گذشته هر سانس از سینماهای کشور حدود ۱۲ مخاطب داشته است.

در گزارشی که در تاریخ ۹ آبان به آمار هفتگی گیشه سینمای کشور پرداختیم (اینجا بخوانید) اشاره کردیم که باتوجه به اطلاعات سامانه مدیریت فروش و اکران در ۱۰ هزار و ۸۱۶ سانس برگزار شده در سینماهای سراسر کشور، ۱۲۹ هزار و ۱۶۳ نفر به سینما رفته اند و نتیجه آن فروش ۳۵,۴۷۴,۳۳۵,۰۰۰ ریالی بوده و سهم هر سانس از سالن های سینماهای کشور به طور میانگین ۱۲ نفر بوده است و با مقایسه آمار هفته گذشته و دو هفته گذشته متوجه شدیم که تعداد مخاطب و فروش پایین آمده است.

اما هفته ای که پشت سر گذاشتیم نیز به بررسی آمار گیشه پرداخته ایم و طبق اطلاعات ثبت شده در سامانه مدیریت فروش و اکران (سمفا)، تا لحظه تنظیم این خبر، در ۱۰ هزار و ۶۵۵ سانس برگزار شده در سینماهای کشور، ۱۳۰ هزار و ۹۱۵ نفر به سینما رفته اند که حاصل آن فروش ۳۸,۳۹۶,۱۰۰,۰۰۰ ریالی بوده است. با مقایسه تعداد مخاطبان و فروش دو هفته متوجه می شویم که با افزایش کمی مواجه شده ایم اما همچنان باتوجه به آمار ذکر شده که در سمفا آمده است، میانگین مخاطبان هر سانس حدود ۱۲ نفر بوده است.

این افزایش را می توان به این دلیل هم دانست که در هفته گذشته سه فیلم جدید به چرخه اکران سینماها اضافه شدند. فیلم «طبقه یک و نیم» یک روز زودتر از موعد معمول چهارشنبه ها و از سه شنبه ۱۰ آبان اکران خود را آغاز کرد و دو فیلم «بیرو» و «لوپتو» از تاریخ ۱۱ آبان به سینماهای سراسر کشور آمدند که تا این لحظه فیلم «طبقه یک و نیم» ۲,۱۷۴,۰۷۵,۰۰۰ ریال، فیلم «بیرو» ۱۱۴,۴۷۵,۰۰۰ ریال و انیمیشن «لوپتو» ۳,۱۲۴,۵۱۵,۰۰۰ ریال فروش داشته اند. به احتساب آمار سمفا، انیمیشنی که محصول حوزه هنری است از فیلم کمدی «طبقه یک و نیم» بیشتر فروخته است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است